Här kommer lite bilder och info om mitt subwoofer bygge som jag precis avslutat
Det hela började med ett impulsköp av Peerless XXLS 12 tum, genom ett gruppköp här på forumet för ett bra tag sedan.
Har planerat å planerat och räknat oändligt många gånger och kommit fram till att en basreflexlåda på omkring 100 liter skulle få en väldigt bra kurva.
Planeringen forsatte och nått år senare hade ja lådan halvfärdig, allt var hittils väldigt noga gjort och mycket pengar och tid nedlagt
Motiveringen försvan igen och andra projekt tog över, men nu för några dagar sedan bestämde ja mig för att avsluta det hela, kom hem och såg en stor och fin blomkruka i betong som tillhörde min mamma, efter lite diskution gick hon tillslut med på att donera krukan.
Bestämde mig för att göra det hela enkelt, en subwoofer byggd med kompromisser är ju utan tvekan bättre en ingen alls, och eftersom denna låda inte kommer kosta mig något att bygga kan ja lika gärna chansa å se hur de blir, får ja mer ork så småningom kan ja ju alltid avsluta den stora påbörjade lådan

Var först inne på att köpa hypex DS 4.0, men valet föll sedan på ett sub slutsteg från XTZ, det var betydligt mycket billigare och dessutom var den redan inbyggd i en låda, verkade vara mycke för pengarna.
Huset håller just nu på att renoveras, och därför finns ingen musik anläggning uppackad, men eftersom ja inte har nån lust att vänta kopplade ja in datorn direkt till slutsteget bara för att lyssna på lite bas

Har upptäckt något konstigt med basen, den ger ifrån sig ett ljud vid högre effekter,svårt att beskriva, låter som något slags mekaniskt ljud från själva elementet, eller något slags blåsljud.
har inte tätat runt elementet nu så kan mycke väl vara de.
Någon som har nån ide på va de kan vara annars?