Moderator: Redaktörer
niklas skrev:EA_73 skrev:Jag hade aldrig valt att köpa beggat när nytt kostar cirkus 21 500:- då den nya pi60 verkar vara mycket nära pi60s ljudmässigt.
Jag är nyfiken på hur många som hade kunnat peka ut vilken som var nya/gamla i ett blindtest...
EA_73 skrev:niklas skrev:EA_73 skrev:Jag hade aldrig valt att köpa beggat när nytt kostar cirkus 21 500:- då den nya pi60 verkar vara mycket nära pi60s ljudmässigt.
Jag är nyfiken på hur många som hade kunnat peka ut vilken som var nya/gamla i ett blindtest...
Har en kompis som spelat på sina pi60 av den äldre modellen så att baselementets mitt fått smältskador från talspolen värmeutveckling. När IÖ var där sist så uppfattade jag att detta inte alls var lika troligt på det nya elementet. Detta skulle räcka för mig som argument.
celef skrev:låda i rå mdf är helschysst tycker jagär det risk att mdf'en tar skada helt obehandlad?
Just Ino-högtalarna ska väl ytbehandlas för att bli helt täta är det tänkt, men det var kanske inte dem du syftade på.

celef skrev:Just Ino-högtalarna ska väl ytbehandlas för att bli helt täta är det tänkt, men det var kanske inte dem du syftade på.
jag tänkte rent allmänt inkl ino. mdf borde ju vara tillräckligt tät naturell tycker jag ju, om jag trycker munnen mot mdf och försöker blåsa så känner jag inget drag på baksidan
Luktar jättegottcelef skrev:nice!![]()
måla insida är ju ett alternativ, men kan nog bli trickigt i vissa fall
ugnsbaka mdf?hur luktar det?
Ähsky_eye skrev:Faktum är att MDF avger en hel del ämnen, även i rumstemperatur.
För några år sedan hette det att MDF var det bästa tänkbara materialet att bygga montrar av, eftersom det INTE avgav nåt. Men nu har hela världen vänt och nu är det inte alls nyttigt. Framförallt silver tokoxiderar i en MDFmonter.
\\Sky (museitönt)
niklas skrev:EA_73 skrev:Jag hade aldrig valt att köpa beggat när nytt kostar cirkus 21 500:- då den nya pi60 verkar vara mycket nära pi60s ljudmässigt.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 15 gäster