om det inte varit för min tjeckiska ferrari som behövde lite kärliek hade det stått fyra lådor här och spelat men nu har ni tills i morgon när totalljud öppnar på er att hinna före mig

Moderatorer: Carlssongossarna, Redaktörer
Pellen skrev:Jag är färdig! (Eller? Man kan ju alltid justera något. )
Har slängt ihop ett par slutna testlådor på 27L.
Låter riktigt trevligt!
petersteindl skrev:Jag rekommenderar att använda 8 skruvar för fastskruvning av bashögtalaren. Var försiktig då skruvarna dras åt så att inte skruvarna skruvar sönder upphängningen.
MvH
PS
petersteindl skrev:Jag har skruvat fast skruvarna strax utanför korgen![]()
Va, hur får man då fast korgen? Jo, man använder skruvar med extra bred skruvskalle och låter skruvskallen trycka mot korgen
På så sätt slipper man skruvmärken i högtalaren. Detta var John Larsens finurliga klurighet som än en gång kom i dagen.
Väl mött
PS
petersteindl skrev:V8, hur hade du tänkt att använda brickorna? Om skruven dras genom hålen i korgen och brickan går emot upphängningen så är det lätt att förstöra upphängningen om man drar skruvarna för hårt.
Om man drar skruven utanför korgen, så funkar inte det så bra med bricka. Stor skruvskalle är bäst om skruven är utanför korgen. Liten skruvskalle är bäst om skruven dras genom hålen i korgen. Det är min erfarenhet.
Väl mött
PS
Vee-Eight skrev:Mja, man kan tillverka brickor i form av bågsektioner, alt göra en ring med samma hålbild som elementet, som inte kommer i kontakt med upphängningen mer än i den platta limmade delen.
Alt så kan man använda liknande klämmor/bleck som fanns på 70-talarna, då man skruvar helt utanför korgen. Iaf; idén med att använda brickor är att fördela ut påfrestningen som blir rätt så punktformig vid hålen. En pressad korg kan ge med sig och flexa och kan vara en källa för läckage.
Återgå till Carlsson Illuminati
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 8 gäster