Maarten skrev:Alexi: Jag ändrar från 10 till 6. Har redan 10:-
Men då kan jag ta dom 4st som blir över så minskar inte totala antalet element på beställningen.

Moderator: Redaktörer
Och denna:Alexi skrev:Okej, nu har vi tillräckligt många för att jag ska våga förbereda för att skicka iväg en order. Det blir ju rätt många element och rätt mycket jobb. Med ompacketering och utskick till en 35-40personer.
Priset jag har fått av lev. är €13 x 9,4 = 122kr/st. Frakt för 250st €161 x 9,4 = 1514kr / 250st = 6kr/st. Totalt 128kr. Dom sa inget om att det var försäkrat så om vi säger 130kr/st för att täcka ev. dolda avgifter, förändringar i kurser etc. Sen hade jag själv tänkt ta ut en avgift på 5kr/element för att täcka kostnader med ompacketering, arbetstid osv. Om någon vill ta över och göra detta utan avgift så är det helt ok med mig.
edit: +5kr för bidrag till Maartens och Naqrefs insatser och reservelement för att jämna ut antalet.
Totalt pratar vi om ett pris på 140kr/element inkl moms och frakt till Stockholm. Det som tillkommer är frakt från mig till dig.
Är det någon som har några invändningar/synpunkter på detta?
Alla priser är inkl.moms men kan såklart komma att ändras, men isf. så meddelar jag det såklart direkt.
Om nu inga invändningar inkommer inom rimlig tid (ca en vecka) så sätter jag upp ett konto för inbetalningar.
Alexi skrev:Uppdaterade lista: 281st.
Så här ser listan ut nu:
80-talet: 4
Alexi: 6
Audix: 8
Ceder 4
Dan B 2
Dave19 4
EA_73 2
Erik J 20
Gillan 15
James 12
Jonas: 8
Kaffekoppen 10
KarlXII 4
Kludden: 10
Landa: 2
Magnus 20
Maarten 6
-martin- 10
matson 12
MuddyWaters: 2
naqref 1
niklas 4
nl1970: 8
Nolimitsoya: 16
Nusse 8
phon 4
Prozac 2
Realwood 6
Rookie: 2
Rundberg 4
SannyX: 12
Schmutziger: 6
Stone 12
The-Master 6
ollen 10
vee-eight 6
Waxxarn 6
Zodox: 5
Ondisc 2
Sanny_X skrev:Funkar bra för mig.![]()
Koppen: tar du mina element tills vi ses nästa gång?
Alexi skrev:Okej, nu har vi tillräckligt många för att jag ska våga förbereda för att skicka iväg en order. Det blir ju rätt många element och rätt mycket jobb. Med ompacketering och utskick till en 35-40personer.
Priset jag har fått av lev. är €13 x 9,4 = 122kr/st. Frakt för 250st €161 x 9,4 = 1514kr / 250st = 6kr/st. Totalt 128kr. Dom sa inget om att det var försäkrat så om vi säger 130kr/st för att täcka ev. dolda avgifter, förändringar i kurser etc. Sen hade jag själv tänkt ta ut en avgift på 5kr/element för att täcka kostnader med ompacketering, arbetstid osv. Om någon vill ta över och göra detta utan avgift så är det helt ok med mig.
Totalt pratar vi om ett pris på 135kr/element inkl moms och frakt till Stockholm. Det som tillkommer är frakt från mig till dig.
Är det någon som har några invändningar/synpunkter på detta?
Alla priser är inkl.moms men kan såklart komma att ändras, men isf. så meddelar jag det såklart direkt.
Om nu inga invändningar inkommer inom rimlig tid (ca en vecka) så sätter jag upp ett konto för inbetalningar.
Vee-Eight skrev: Kan du ta alla element som skall till västsverige, iaf de jag vill ha? Jag jobbar i götet rätt ofta nu, så då kan jag ju titta in. Vilket jag lovat sen innan.
Kloka ord, det borde jag ha tänkt på!Både du och Naqref, behöver få ut något ur detta för det ska bli rättvist ni har ju lagt ner massor av tid på detta och jag kom på i natt, att jag kanske själv riskerar att bli utan eftersom jag vill utjämna antalet beställning till så jämnt som möjligt. Så vi lägger på en 5:a till på varje så kan jag ta extra som reserv för ev. trasiga element etc. och ett litet bidrag till er två!Maarten skrev:En liten synpunkt: Jag hade, om jag var du, lagt på åtminstone ytterligare 5:-/element för att ha lite marginal i alla transaktioner.
Dessutom är det en del jobb med administration (kontokoll, ompackning, mailning, ev returer eller avhopp etc) och den som gör detta bör också få en liten slant över för jobbet. En del av ev överskott kan gå till Naqref som tack för hjälpen med design och mätningar, antingen i form av en peng eller några element (vad han nu föredrar?).
Dessa få kronor extra är inte mycket för varje enskild person, men för den som håller ihop det hela (Alexi?) blir det ett gott tack för hjälpen.
Förstås bara mitt synsätt.
Jag tycker det skall ligga på 150:- pix. Betänk att ev DOA måste gå via dig eftersom det bara är du som har kvitto! 15 kronor extra gör varken till eller från, men kommer räcka till ett antal reservelement.Alexi skrev:Priset nu ändrat till 140kr/st
Ja vi börjar ju närma oss 300st. Så kanske dags att jag kollar igen, hur många till jag behöver komma upp i för att sänka priset ytterligareSanny_X skrev:Gäller beställningen 250 element, eller vilket antal som helst som överstiger 250?
Intressant att du uppa just denna komentar. Hade precis ett intressant samtal...KarlXII skrev:Naqref™ skrev:2000st. Det är nämligen den minsta order man kan klara sig undan med från Tymphany för att få handla av dom och därmed den minsta beställningen som krävs för att få ett specialelement.
Snart så...
Kaffekoppen skrev:Lugna puckar Sanny-X!
Vilken typ av lådor ville du ha fixade?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 231 gäster