Moderator: Redaktörer
Alla Inos system är specade med hänsyn taget till rumstillskottet.subjektivisten skrev:Vad menas med "Gäller i den strålningsimpedans som ett normalt rum i storleksklassen 20-50 m2 ger" som står vid frekvensomfånget för basmodulerna? Är det uppskattat med rummet hjälp? Så är inte fullregister och toppsystemen specade va?
Skulle inte tro det faktiskt. Spara krutet till förstärkaren för toppsystemet. Om den inte kroknar förståss..subjektivisten skrev:Just nu driver jag min Y-2 med en Behringer A-500. Skulle jag vinna något i ljudkvalite att byta ut den mot t ex Nad 208 eller Rotel 1080/1090?
subjektivisten skrev:Har Nad 208 till toppen så...
Men den börjar ju nästan blinka rött när jag pressar den lite.
Man specar väl alltid med rumstillskottet för alla sorters subbar väl? Inte bara Ino.
subjektivisten skrev:Har Nad 208 till toppen så...
Men den börjar ju nästan blinka rött när jag pressar den lite.
Man specar väl alltid med rumstillskottet för alla sorters subbar väl? Inte bara Ino.
zapanasta skrev:En jag känner har profondus x-4,dom går inte att spela så dundrande högt med innan dom är på väg att bottna,går det att spela högre med profondus y-2?
zapanasta skrev:En jag känner har profondus x-4,dom går inte att spela så dundrande högt med innan dom är på väg att bottna,går det att spela högre med profondus y-2?
subjektivisten skrev:Skrev nog lite otydligt, det är Behringer A-500 som börjar blinka rött när jag pressar den hårt
subjektivisten skrev:Ny är ett par ProfundusY-2 i rå MDF beställda. Så snart har man Y-4. Man kanske skulle slå till med Y-6 när man ändå är igång?
Ja, resultatet blir tillräckligt bra.subjektivisten skrev:Tror du det?
Wolfie skrev:Till o med David A tycker väl att det räcker med Y-8(?)
Tips på bra bassteg Subjektivisten är ju Dynamic. Där kan du parallell-koppla
många basar utan att stegen kroknar
Kaffekoppen skrev:Ja, resultatet blir tillräckligt bra.subjektivisten skrev:Tror du det?
Bättre vore vore Y-48 eller kanske tom Y-96, men frågan är om förbättringen blir hörbar.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 10 gäster