Hej är ny här på forumet. Har hängt här ett tag å läst lite inlägg å så... Har förnärvarande en högst normal hemmastereo (Sherwood Newcastle RX-772, Sherwood Newcastle CD-772 m.m..)
Har däremot en stark dragning åt gamla grejor och det som sysselsatt mig nu ett par månader är jakten på grejor från det fantastiska 70talet... Dock verkar en del tro att de kan begära vilka priser som helst?!?!!
Har precis hittat en Pioneer SA-8500 II (mint) som jag åker och hämtar nu i veckan. Har dessutom fått ett enormt sug efter någon av deras klassiska recievrar men där tycks det vara svårare att hitta ett fint exemplar till vettiga pengar!
Någon som har något tips var man ska leta, är ute efter någon av de kraftigare modellerna då jag har ett stort vardagsrum. SX-1250 är ju bara att glömma givetvis men det fanns ju en del modeller på ca 2x70w och däromkring?!?!
Hursomhelst så vore det intressant att höra era åsikter om dessa maskiner och hur ni upplever att de låter! Framförallt vore det intressant få lite tankar om moderna maskiner Vs gamla.