Låta bra resp låta dåligt.

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
IngOehman

Inläggav IngOehman » 2008-05-24 13:11

Falkis skrev:
Ett vittne kan vara;
1. en bra återgivare av ett händelseförlopp,
2. eller bra på att dramatisera,
3. eller bra på att ljuga ihop något som aldrig har hänt,
4. eller bra på att glömma vad som hände men ändå tycka sig minnas det,
5. eller på något annat sätt dålig på att återge, genom att vara bra på att förvränga...

Delar du min uppfattning av vad återgivning betyder tror du, eller är den ovanstånde punktuppdelade meningen svår att förstå vad den betyder, för dig?
Inser du att den första punkten står i motsatsförhållande till de kommande 2-5?

Tror du inte att jag förstår en sådan liten lista, va? :D

Jo, det trodde jag nog att du skulle göra. Det var i varje fall min avsikt med att skriva den. Jag trodde du skulle förstå. ;)

Men... sedan skrev du:

Falkis skrev:Men du verkar tycka att om man dramatiserar när man återger något så förvränger man det hela, och ger en skev bild av skeendet.

Detta vittnar om ett svagt konstnärligt intresse och om man använder detta på konstarter som musik, litteratur och måleri så behöver man bara sinustoner, enbladsromaner och sträckgubbar att roa sig med. :twisted:

Det påståendet trotsar all logik. :lol:

Menar du att du tror att jag menade att musik inte kan vara dramatisk utan att vara förvrängd??? 8O

:lol: :lol: :lol:

Jag tror att du såfall lyckades glömma att jag talade om ÅTERGIVING. Alltså om att återgivningen förvränger om den dramatiserar (eller på annat sätt ändrar konstverket). Skrev jag inte återgivning tillräckligt många gånger för att det skulle framgå att det var återgivningen jag talade om?

Tolkningen att det jag skrev skulle betyda att sinustoner, enbladsromaner och streckgubbar är det enda som behövs för att roa (eftersom endast de är oförvrängda) är absurd. Det är din helt egna uppfinning. ;)

Du förstod helt enkelt inte det jag skrev, trots att du tydligen uppfattade att du gjorde det. Men nu vet du att du inte förstod det i varje fall. Inte lika kul som om du hade förstått det, men ändå bättre än att du tror att du förstått när du missförstått. ;)

Vh, iö
Senast redigerad av IngOehman 2008-05-24 13:15, redigerad totalt 1 gång.
Fd psykoakustikforskare & ordf LTS. Nu akustiker m specialiteten
studiokontrollrum, hemmabiosar & musiklyssnrum. Även Ch. R&D
åt Carlsson och Guru, konsult åt andra + hobbyhögtalartillv (Ino).

Kaffekoppen
Inaktiverad

Inläggav Kaffekoppen » 2008-05-24 13:13

KarlXII skrev:-Psst. Haru...eh...nån dist att sälja? 8)

Kan fixas för ca 14 spänn till vilken högtalare som helst!
Senast redigerad av Kaffekoppen 2008-05-24 13:15, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild
phloam
redaktör / tetra

Inläggav phloam » 2008-05-24 13:13

Max_Headroom skrev: För att det är kul!

Bästa anledningen! :)

Piotr: jajaja, jag vet, dyrt är inte alltid bra yada yada :)

Användarvisningsbild
IngOehman

Inläggav IngOehman » 2008-05-24 13:35

Max_Headroom skrev:
phloam skrev:Problemet är att den typiske hifi-nörden har en sjuklig fixering vid återgivningen, inte innehållet eller budskapet. Ingen konstnär skulle fokusera till den grad på att återskapa exakt hur tavlan upplevdes i ateljen där den skapades, som hifi-nörden gör på att uppleva musiken exakt så som det lät när den spelades in.

...

Hifi-nördens förbannelse är att ständigt försöka höja upplevelsen genom ökad exakthet i fel saker; som om konstbetraktaren försöker hitta exakt rätt konsthall och exakt rätt plats att stå och titta i exakt rätt ljus, när det egentligen skulle vara så otroligt mycket mer givande att lära sig mer om innehållet, dess bakgrund/historik, olika stilar, konstnären själv osv även om tavlan hängde snett i nån skum bowlinghall.

Jävlar vad sant, jag skulle kunna ha skrivit det själv!
Musiktips: Falcos - The Sound of Music för att markera vikten av innehållet.

Inkluderar ni er själva som exponenter för vem den där "typiske hifi-nörden" är, eller är det andra än er själva ni pratar om? :?

Om ni tänker på er själva - vad tror nu är skälet till att ni är sådana, och vad har ni tänkt göra åt det?

Jag frågar det senare eftersom ni antyder att det är ett problem.

Om ni inte talar om er själva utan om andra - vilka är det då ni talar om?

Jag undrar för jag har inte träffat på någon enda person som stämt in på er beskrivning på "den typiske hifi-nörden".

1A. Jag har träffat på gott om exempel på människor som söker en god återgivning (obs - återgivning, inte jag skrev inte sound) och som förhållandevis enkelt nått fram till det de vill ha och är glada och lyckliga över det, eftersom de nu ägnar sig åt den musiklyssning som var deras egentliga mål. :)

1B. Jag har träffat på gott om exempel på människor som också söker en god återgivning (obs - återgivning, inte jag skrev inte sound) och som av olika skäl (ofta på grund av icke-framgångsrika strtegier) misslyckats med att hitta den (och som känt frustration över att inte nå fram till det de vill ha). :(

2A. Och jag har träffat på gott om exempel på människor som söker ett "gött sound" , och som sökt efter det under hela sin HiFi-karriär, utan att bli nöjda (mer än korta stunder efter vad som verkar vara bra köp, men som blir kortlivade) och tycker att det varit roligt mest hela tiden, och att det alltid är lika kul att få testa en ny apparat. :)

2B. Jag har träffat på gott om exempel på människor som söker ett "gött sound" , och som sökt efter det under hela sin HiFi-karriär, utan att bli nöjda (mer än korta stunder efter vad som verkar vara bra köp, men som blir kortlivade) [/b]och som känt frustration [/b] över det. :(

2C. Jag har inte träffat på några människor som sökt ett "gött sound", och som hittat det och blivit nöjda för lång tid framåver, men jag kan inte utesluta att det kan finnas någon. Om så är fallet: :)

Ingen av dessa fem typfall stämmer hur som helst in på er beskrivning, så jag är nyfiken på vem den där typiske hifi-nörden egentligen är. Berätta! :P

(Om er själva eller dem ni åsyftar, om det är några andra.)

Vh, iö

Användarvisningsbild
IngOehman

Inläggav IngOehman » 2008-05-24 13:46

Kaffekoppen skrev:

Tänker du på det gamla "diod//motstånd i serie med högtalaren-tricket"? ;)

Fast det finns ett gratissätt att ställa till på också, även om det inte är lika distrosionsskapande... Att fasvända den ena högtalaren. :?

Jag råkar faktiskt känna till att sådant har hänt på riktigt, alltså att en person som hade egen butik och som dessutom var återförsäljare för ett högtalarmärka åkte runt i hifi-butikerna och fasvände konkurenternas högtalare - så att endast de han levererat spelade i fas i butikerna. 8O

Men jag lovade honom att inte avslöja vem han är, innan han berättade det. Om någon känner sig oskyldigt utpekad så kan jag dock självklart "frikänna er" om det inte är ni. Säg till isåfall.

Vh, iö

Användarvisningsbild
meanmachine
Don Placebo

Inläggav meanmachine » 2008-05-24 13:50

IngOehman skrev:
Kaffekoppen skrev:

Tänker du på det gamla "diod//motstånd i serie med högtalaren-tricket"? ;)

Fast det finns ett gratissätt att ställa till på också, även om det inte är lika distrosionsskapande... Att fasvända den ena högtalaren. :?

Jag råkar faktiskt känna till att sådant har hänt på riktigt, alltså att en person som hade egen butik och som dessutom var återförsäljare för ett högtalarmärka åkte runt i hifi-butikerna och fasvände konkurenternas högtalare - så att endast de han levererat spelade i fas i butikerna. 8O

Men jag lovade honom att inte avslöja vem han är, innan han berättade det. Om någon känner sig oskyldigt utpekad så kan jag dock självklart "frikänna er" om det inte är ni. Säg till isåfall.

Vh, iö

Hehe

Alla sätt är bra utom de dåliga. :lol:
Numer egen företagare som handlar med beg hifi. Köper byter och säljer.

http://hifiguru.se
hifiguru@spray.se
https://www.facebook.com/HifigurunIVast ... ernorrland

Användarvisningsbild
IngOehman

Inläggav IngOehman » 2008-05-24 14:00

Jag blev väldigt paff och besviken.

Han svarade (med ett leende*) att "så var det på den tiden" och "alla höll ju
på med sån't" (därpå följde ett antal "nasarhistorier" av vilka vissa var värre...).

Då tänkte jag att hifi-världen nog ser rätt så annorlunda ut för dem som är i
den för att de vill sälja grunkor och tjäna pengar - än för dem som bara vill att
musiken skall få lättare att nå fram och göra fler människor glada...

Det jag undrar mest över är vad det kommer sig att de som inte bryr sig har
hamnat i just hifi-branschen? Är det månne det allmänns subjektiva gung-
flyet i hifi-branschen som på vissa sätt gör charlatenens väg enklare, än i
vissa andra branscher? :o

Vh, iö

- - - - -

*Helt obekymmrat, som om det inte fanns något förnuftigt skäl att tala
sanning och vara ärlig, då det var uppenbart att det kommersiellt var så
mycket bättra/mera framgångsrikt att luras.

Användarvisningsbild
meanmachine
Don Placebo

Inläggav meanmachine » 2008-05-24 14:07

*Helt obekymmrat, som om det inte fanns något förnuftigt skäl att tala
sanning och vara ärlig, då det var uppenbart att det kommersiellt var så
mycket bättra/mera framgångsrikt att luras.

Är du så naiv eller spelar du dum?

hifiguru@spray.se

Användarvisningsbild
IngOehman

Inläggav IngOehman » 2008-05-24 14:09

Ehhh...

Menar du allvar?

Tycker du att det är okej att göra saker som leder till att människor köper "fel saker"?

Fel i betydelsen att de hade blivit mera nöjda om det köpt något annat, vilket kanske hade skett om de fått höra dem inkopplade på rätt sätt. Jag tycker att det är helt åt h-e att bete sig på det viset! Jag fattar inte hur det är möjligt att någon kan göra så mot andra, utan att lida av det själv. Hur kul är det att tänka tillbaka på att ha förstört, och att ens bidrag varit att man gjort det sämre för människor?

(Svar: Naiv, kanske. Tycks det.)

Vh, iö
Senast redigerad av IngOehman 2008-05-24 14:11, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild
subjektivisten
Semesterfirare

Inläggav subjektivisten » 2008-05-24 14:09

meanmachine skrev:
subjektivisten skrev:Ingvar, då tänker vi nog lika. 8)

Högoddsare

Har du inte massa apparater och fixa med?
Ino i32s*(med ES filter), pY-4, cr80s, Nad 208, Rotel 1090, Pioneer 668, Denon 2106.

Användarvisningsbild
subjektivisten
Semesterfirare

Inläggav subjektivisten » 2008-05-24 14:12

phloam, En fråga, hur många skivor har du?
Ino i32s*(med ES filter), pY-4, cr80s, Nad 208, Rotel 1090, Pioneer 668, Denon 2106.

Användarvisningsbild
meanmachine
Don Placebo

Inläggav meanmachine » 2008-05-24 14:16

IngOehman skrev:Ehhh...

Menar du allvar?

Tycker du att det är okej att göra saker som leder till att människor köper "fel saker"?

Fel i betydelsen att de hade blivit mera nöjda om det köpt något annat, vilket kanske hade skett om de fått höra dem inkopplade på rätt sätt. Jag tycker att det är helt åt h-e att bete sig på det viset! Jag fattar inte hur det är möjligt att någon kan göra så mot andra, utan att lida av det själv. Hur kul är det att tänka tillbaka på att ha förstört, och att ens bidrag varit att man gjort det sämre för människor?

Vh, iö

Ge upp. Du försöker framstå som något slag frommt lamm. Har du inte ens besökt en vanlig icabutik. Hela affären är upplagd för att du skall spendera mer pengar än du borde. :?

hifiguru@spray.se

Användarvisningsbild
meanmachine
Don Placebo

Inläggav meanmachine » 2008-05-24 14:17

subjektivisten skrev:
meanmachine skrev:
subjektivisten skrev:Ingvar, då tänker vi nog lika. 8)

Högoddsare

Har du inte massa apparater och fixa med?

Hinner ju inte när ni bråkar så mycket :lol:

hifiguru@spray.se

Användarvisningsbild
subjektivisten
Semesterfirare

Inläggav subjektivisten » 2008-05-24 14:27

meanmachine skrev:Hinner ju inte när ni bråkar så mycket :lol:

Ni? 8O

Användarvisningsbild
phloam
redaktör / tetra

Inläggav phloam » 2008-05-24 14:55

IngOehman skrev:Ingen av dessa fem typfall stämmer hur som helst in på er beskrivning, så jag är nyfiken på vem den där typiske hifi-nörden egentligen är. Berätta! :P

Det är pga att hifi-nörderi inte handlar om det du beskriver i kategorierna. Hifi-nörden återfinns i alla de kategorier du beskriver, eftersom hifi-nörderi handlar om ett förhållande till själva tekniken - inte dess mål (lyssna på musik, uppnå sound osv).

Alla som är intresserade av hifi är hifi-nördar. Mer eller mindre. Hifi-nörden kan, till skillnad från Siba-konsumenten, inte låta bli att fästa vikt vid tekniken bakom.

Det kanske är svårt att greppa för oss här, men det finns faktiskt folk som bryr sig väldigt lite om tekniken bakom :)

Sen kan ju musiklyssnare delas upp enligt din kategorisering, det finns inget motsatsförhållande till hifi-nörderi i det.

Användarvisningsbild
IngOehman

Inläggav IngOehman » 2008-05-24 15:01

Que?

Jag har inga som helst svårigheter att föreställa mig att människor bara är intresserade av musik men inte det minsta av teknik.

Jag tycker teknik är dö-tråkigt och trodde nästan alla var sådana. Det är något som är nödvändigt för att kunna återge musiken bara.

Teknik är sövande tråkigt, och väldigt trist att man behöver ägna sig åt den. Dock är kunskap som vanligt en bra förutsättning för den som vill drabbas som LITE som möjligt av tekniken.

Vh, iö

Användarvisningsbild
IngOehman

Inläggav IngOehman » 2008-05-24 15:08

meanmachine skrev:

Menar du allvar?

Vh, iö

Ge upp. Du försöker framstå som något slag frommt lamm. Har du inte ens besökt en vanlig icabutik. Hela affären är upplagd för att du skall spendera mer pengar än du borde. :?

Det känns inte meningsfullt att diskutera det här mera med dig.

Och du kan sluta spekulera i att andra försöker framstå på olika sätt.
Du är ute och cyklar.

Dock bra att du har redovisat att du inte kan förstå att/varför det är fel
att göra andra illa, vilket förstås i sig är trist. Bra att veta att man inte
kan lita på dig dock.

Var går gränsen för bedrägerier/ohederliga beteenden tycker du, där
det trots allt är klandervärt? Får man påstå att en bil man säljer har gått
2000 mil om man vet att den i verkligheten gått 20 000 mil? Är det okej
att pysa konkurrentens däck om man ställer upp i en biltävlning (eller
annars)?

Vh, iö
Senast redigerad av IngOehman 2008-05-24 15:13, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild
phloam
redaktör / tetra

Inläggav phloam » 2008-05-24 15:10

subjektivisten skrev:phloam, En fråga, hur många skivor har du?

Förhållandevis få, önskar att jag hade många fler. Vid ett tillfälle (en tid efter det att vinylen försvann ungefär) så gav jag upp skivköpandet praktiskt taget helt; jag lade istället alla pengar på livemusik och liknande sammankomster. (Allt eller inget!) Även hifi-intresset låg i träda då.

Jag är definitivt en hifi-nörd, då jag faktiskt.se lägger vikt vid ljudkvalitet så långt det är möjligt, samtidigt som jag tycker det är kul med ljudteknik. Jag är dock atypisk, då jag inte har höga krav för musiklyssnandet och prioriterar ibland saker som nostalgifaktor, design, osv.

Men, vad fiskar du efter med denna fråga? :)

Användarvisningsbild
phloam
redaktör / tetra

Inläggav phloam » 2008-05-24 15:13

IngOehman skrev:Que?

Jag har inga som helst svårigheter att föreställa mig att människor bara är intresserade av musik men inte det minsta av teknik.

Jag tycker teknik är dö-tråkigt och trodde nästan alla var sådana. Det är något som är nödvändigt för att kunna återge musiken bara.

Grattis, då är du ingen hifi-nörd! :mrgreen:

IngOehman skrev:Teknik är sövande tråkigt, och väldigt trist att man behöver ägna sig åt den. Dock är kunskap som vanligt en bra förutsättning för den som vill drabbas som LITE som möjligt av tekniken.

Tror du att merparten av alla här på Faktiskt är ointresserade av hifi-teknik? :)

Användarvisningsbild
KarlXII
Dussinmänniska

Inläggav KarlXII » 2008-05-24 15:16

Teknik är sövande tråkigt, och väldigt trist att man behöver ägna sig åt den. Dock är kunskap som vanligt en bra förutsättning för den som vill drabbas som LITE som möjligt av tekniken.

Vh, iö

Hoho, yearajt. :lol:

Ingenjören kanske har gjort ett beklagligt karriärsval då?

Användarvisningsbild
KarlXII
Dussinmänniska

Inläggav KarlXII » 2008-05-24 15:17

Nä, nu ringer jag snart Robert Aschberg.

Bild

Användarvisningsbild
IngOehman

Inläggav IngOehman » 2008-05-24 15:17

phloam skrev:

Grattis, då är du ingen hifi-nörd! :mrgreen:

IngOehman skrev:Teknik är sövande tråkigt, och väldigt trist att man behöver ägna sig åt den. Dock är kunskap som vanligt en bra förutsättning för den som vill drabbas som LITE som möjligt av tekniken.

Tror du att merparten av alla här på Faktiskt är ointresserade av hifi-teknik? :)

"Merparten" vet jag inte, men jag tror rätt många som "dragits in i det hela"
egentligen är rätt ointresserade av tekniken - på annat sätt än att de vill lära
sig så mycket de behöver för att kunna sätta samman en anläggning som de
blir nöjda med.

Kort sagt: Jag tror det är rätt sällsynt bland dem för vilka musiken och
nyfikenheten på den är huvudintresset, att de är intresserade av tekniken.
Av andra skäl då än att de behöver veta en del om den för att kunna komma
musiken så nära som de vill.

Vh, iö

Användarvisningsbild
KarlXII
Dussinmänniska

Inläggav KarlXII » 2008-05-24 15:19

IngOehman skrev:
Kaffekoppen skrev:
KarlXII skrev:-Psst. Haru...eh...nån dist att

Vh, iö

Åh herregud! 8O :lol:

Den sista nasaren är inte född än, det är helt klart.
Ja, man kan ju bli mörkrädd för mindre. :o

Användarvisningsbild
IngOehman

Inläggav IngOehman » 2008-05-24 15:20

KarlXII skrev:

Vh, iö

Hoho, yearajt. :lol:

Ingenjören kanske har gjort ett beklagligt karriärsval då?

På vilket sätt? :?

Det kan väl kännas viktigt att lösa problem även om det inte är ett roligt arbete. Jag tycker det mesta jag sysslar med för att nå ett mål, är rätt trist.

Jag vill ha en perfekt musikåtergivning, men det är inte (har inte varit) ett dugg roligt att behöva åstadkomma det.

Jag vill kunna massor av olika språk, men det är inte ett dugg kul att behöva lära sig dem (vilket jag tagit fasta på :oops: ).

Jag behöver ett nytt lager, men det är inte ett dugg kul att bygga det (men jag är ju tvungen, som tur är har jag fått lite hjälp).

Däremot tycker jag om t ex att resa (gärna med motorcykel) och att lyssna på musik och att titta på film och teater och andra spektakel, och inte minst att prata om intressata saker med intressanta, tänkande människor! :P

Vh, iö
Senast redigerad av IngOehman 2008-05-24 15:26, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild
phloam
redaktör / tetra

Inläggav phloam » 2008-05-24 15:23

IngOehman skrev:
nyfikenheten på den är huvudintresset, att de är intresserade av tekniken
av andra skäl än att de behöver vara det för att kunna komma musiken så
nära som de vill.

Vh, iö

Aha så det är därför musikavdelningen på Faktiskt är så lam, menar du :D

Användarvisningsbild
meanmachine
Don Placebo

Inläggav meanmachine » 2008-05-24 15:25

IngOehman skrev:
meanmachine skrev:

Menar du allvar?

Vh, iö

Det känns inte meningsfullt att diskutera det här mera med dig.

Och du kan sluta spekulera i att andra försöker framstå på olika sätt.
Du är ute och cyklar.

Dock bra att du har redovisat att du inte kan förstå att/varför det är fel
att göra andra illa, vilket förstås i sig är trist. Bra att veta att man inte
kan lita på dig dock.

Var går gränsen för bedrägerier/ohederliga beteenden tycker du, där
det trots allt är klandervärt? Får man påstå att en bil man säljer har gått
2000 mil om man vet att den i verkligheten gått 20 000 mil? Är det okej
att pysa konkurrentens däck om man ställer upp i en biltävlning (eller
annars)?

Vh, iö

Jag tycker inte att det är OK så klart att lurad men det är lika i alla brancher. Ingen undantagen så varför höja på ögonbyren och tro att hifi skulle vara undantaget?

Alltså viktigt att vi alla brukar vårat sunda upplysta förnuft och inte går i fällan. :)

hifiguru@spray.se

Användarvisningsbild
KarlXII
Dussinmänniska

Inläggav KarlXII » 2008-05-24 15:25

IngOehman skrev:På vilket sätt? :?

Vh, iö

Ja, pysslar inte du med teknik, då vet jag ju inte vem som gör det isåfall.
Och tycker du nu att det är så tråkigt - så kanske du pysslar med fel saker.
Det måste ju vara kul att jobba. :wink:

Användarvisningsbild
KarlXII
Dussinmänniska

Inläggav KarlXII » 2008-05-24 15:28

phloam skrev:
IngOehman skrev:
nyfikenheten på den är huvudintresset, att de är intresserade av tekniken
av andra skäl än att de behöver vara det för att kunna komma musiken så
nära som de vill.

Vh, iö

Aha så det är därför musikavdelningen på Faktiskt är så lam, menar du :D

Börjar du lära dig Subjektivistens diskussionsteknik? :o :P

Användarvisningsbild
IngOehman

Inläggav IngOehman » 2008-05-24 15:32

KarlXII skrev:
IngOehman skrev:På vilket sätt? :?

Vh, iö

Ja, pysslar inte du med teknik, då vet jag ju inte vem som gör det isåfall.
Och tycker du nu att det är så tråkigt - så kanske du pysslar med fel saker.
Det måste ju vara kul att jobba. :wink:

Du pratar med en snubbe som knappt gjort ett kreativt handtag på 30 år. ;)

Varför tror du att jag inte utveckar en massa nya högtalarmodeller hela
tiden?

FÖR ATT DET ÄR DÖTRÅKIGT MED TEKNIK! Jag gör därför saker bara om
det verkligen behövs. Slipper jag göra något som avstår jag. 8)

Nej, det måste inte vara kul att jobba, det måste bara kännas som om det
är tillräckligt viktigt att göra det - resultatet måste vara värt det.

Jag har inget som helst intresse av tekniken som sådan. Det är därför jag
t ex inte heller använder några simuleringsprogram (och orsaken till att jag
inte ens tyat lära mig dem). Jag gör så lite som möjligt, och därför i princip
bara det som leder till att jag tycker något blir bättre.

Det betyder att jag inte gör mycket alls faktiskt... (När jag gör något så är
det oftast en mer eller mindre ofrivilliga halvt maniska insatser. Jag "måste
helt enkelt få svar på någon fråga" och då får man ju lov att hitta svaret.)

Men om någon undrar något om något och jag kan hjälpa till, så hjälper jag
förstås till - "hjälpa till" är ju kul på riktigt (till skillnad från tekniken som sådan).

Vh, iö

Användarvisningsbild
KarlXII
Dussinmänniska

Inläggav KarlXII » 2008-05-24 15:43

IngOehman skrev: (När jag gör något så är
det oftast en mer eller mindre ofrivilliga halvt maniska insatser. Jag "måste
helt enkelt få svar på någon fråga" och då får man ju lov att hitta svaret.)

Vh, iö

Och när du hittat svaret blir du tillfredsställd.
Och det är ju kul att bli tillfredsställd.

Jag är ledsen att behöva berätta detta för dig, Ingvar, men du har nog rätt kul på ditt tekniska jobb trots allt. :lol:

Själv tycker jag att teknik är roligt. Och trädgårdsarbete. Däremot är det rätt jobbigt ibland, och just nu maskar jag framför datorn jag när jag egentligen skulle pyssla med fruktträden.

FöregåendeNästa

Återgå till Generellt om hifi