I vardagsrummet - där min fru ofta lyssnar (jag får inte det eftersom jag lyssnar på så "konstig musik"

Häromveckan beklagade jag mig för min fru och sa att det inte var så roligt att lyssna på musik när man aldrig kunde "dra på" (vilket jag alltså inte FÅR göra i vardagsrummet där det är möjligt och inte KAN göra i gillestugan där jag får göra det).
Varpå min kära hustru svarade "Hur mycket kostar ett par bra högtalare då?". Varpå jag svarade "Det går nog att hitta ett par likadana som vi har i vardagsrummet (QLN signature) för 5-6 tusen". Varpå hon svarade "Då tycker jag att du skall skaffa ett par sådana".
Förstår ni nu varför jag älskar henne så mycket

Hon hann knappt avsluta meningen förrän jag slängde mig över datorn, gick ut på internet och började leta.
Inga privatannonserade Signaturer.

Men...ett par QLN Reference (=något förenklat en golvstående storebror till Signature) 25 mil bort och inom min budget!
Efter litet mailkorrespondens och ett telefonsamtal träffades jag och säljaren halvvägs och hans högtalare och mina pengar bytte ägare.
Och jag är FRUKTANSVÄRT nöjd. Ett synnerligen neutralt ljud helt fritt från vasshet, nasalitet och bumlighet. Och jag kan spela STARKT (nåja - jämfört med vad jag är van vid i alla fall

Och det ÄR en häftig känsla när man inte bara hör musiken, utan också känner den rent fysiskt!

Men säljaren tyckte att "de lät för mörkt och instängt"...
Och tack vare att hans smak är så annorlunda än min, så har jag kunnat göra tidernas affär!!!!!

Hälsn, Michael