Moderator: Redaktörer
Dunderklumpen skrev:Jag brukar använda tandkräm applicerat på en mjuk bommulstrasa. Putsa med mycket lätt tryck. Skölj sedan i vatten. För mig brukar det funka nästan till 100 %..
Denna metod har jag använt i ca 10 år nu ..
LEXrasta skrev:Dunderklumpen skrev:Jag brukar använda tandkräm applicerat på en mjuk bommulstrasa. Putsa med mycket lätt tryck. Skölj sedan i vatten. För mig brukar det funka nästan till 100 %..
Denna metod har jag använt i ca 10 år nu ..
Samma här!!
En mycket bra metod vill jag säga.!
Jag har räddat många favorit skivor med den metoden.
/Danne
LypsylateX skrev:Min erfarenhet med tandkräm är att man aldrig ska polera radiellt... bara från mitten och ut, och utifrån och in.
Thomas_A skrev:Har även testat en Clas-Ohlsson-maskin. Bara skräp. Det absolut bästa är proffsmaskiner. Skivor blir som nya, men det kostar därefter.
phloam skrev:Thomas_A skrev:Har även testat en Clas-Ohlsson-maskin. Bara skräp. Det absolut bästa är proffsmaskiner. Skivor blir som nya, men det kostar därefter.
Clas Ohlsson eller Kjell & Co-maskin?? Berätta gärna mer...!
Man kanske skulle köpa polertrissa istället
Edit: Finns ett ställe (dvd-uthyrning) som slipar proffsigt men tar 20 spänn per skiva.
Kan nån rekommendera ett bra enkelt sätt att polera utan att behöva handkraft så säg till...
Kaffekoppen skrev:Barnskivor skall alltid kopieras vid första spelningen
Almen skrev:LypsylateX skrev:Min erfarenhet med tandkräm är att man aldrig ska polera radiellt... bara från mitten och ut, och utifrån och in.
Men... det är ju det som är radiellt.Om man gör en repa tvärs spåren så gör ju inte det så mycket som om man gör en längs ett spår.
LypsylateX skrev:Almen skrev:LypsylateX skrev:Min erfarenhet med tandkräm är att man aldrig ska polera radiellt... bara från mitten och ut, och utifrån och in.
Men... det är ju det som är radiellt.Om man gör en repa tvärs spåren så gör ju inte det så mycket som om man gör en längs ett spår.
Jo, du har rätt... det var jag som var seg i kolan. Jag avsåg att skriva axiellt.
-Martin- skrev:Jag har köpt Kjell & Co maskin den funkar även för riktigt repiga skivor. Dock får man köra om många gånger...
/M
phloam skrev:-Martin- skrev:Jag har köpt Kjell & Co maskin den funkar även för riktigt repiga skivor. Dock får man köra om många gånger...
/M
Aha ok, bra med info för jag har varit på gång att köpa en sån ett tag nu...! Dags att slå tillMan kanske kan testa med egna polermedel..?
celef skrev:vad är det för kjell-maskin ni skriver om?
Användare som besöker denna kategori: Imperial-Blomman och 40 gäster