Moderator: Redaktörer
zvenzzon skrev:Hej, du måste mena: http://www.euphonia-audioforum.se/forums/index.php?showtopic=841
mats skrev:Flint, därför jag var så förbannat löjlig. Jag länkade en nyhet angående Marcus kablar och sa då att det var proffskablar till ett billigt pris. Ma på Euphonia (han heter något annat på riktigt) påstod om jag minns rätt att så billiga kablar kan omöjligt vara proffs. Jag blev löjligt förbannad och länkade tråden till Prisjakt där jag vet att Marcus håller till. Han blev förbannad på Euphonia och dum som jag var så länkade jag hans svar i Euphonia. Med andra ord så länkade jag för mycket. Jag blev utslängd med rätta (har försökt bli medlem där men Timbre tycker självklart att det är bäst att jag håller mig väck) och Marcus blev medlem där och på Hififorum.
Man kan kalla det att jag byggde upp ett storgräll med mina länkningar![]()
Ungefär så gick det tilll, det var ett tags sedan nu
Bill50x skrev:Vi gör alla våra missar. Men är man seriös och inser tabbarna, tar man nya tag och kommer tillbaka!
mats skrev:Tyvärr känner jag ingen Kenneth Ingelsson.
Litet och litet, vi är minnsann 5000 pers
Audiomanikern skrev:Hej!Bill50x skrev:Vi gör alla våra missar. Men är man seriös och inser tabbarna, tar man nya tag och kommer tillbaka!
- SåtillvidA* man inte är! Då är man seriöst inställd på o redan innan inse tabbarna
o sedan kommA* tillbaka o tubba, trimma tabbarna till totala trådar, el nåt - vem vet? (Inte A*!)
Mvh A*
han resonerar inte ingenjörsmässigt* i sitt idoga tjat om 75 ohm. Men han har åtminstånde nån slags grund för vad han säger.
* ingenjensmässigt = känsla för vad som är tillräckligt bra och ekonomiskt försvarbart.
AndersJ skrev:Stylehan resonerar inte ingenjörsmässigt* i sitt idoga tjat om 75 ohm. Men han har åtminstånde nån slags grund för vad han säger.
* ingenjensmässigt = känsla för vad som är tillräckligt bra och ekonomiskt försvarbart.
Fast är det så fel det han gör, visst påverkan är säkert försumbar men det innebär väl inget större kostnad att använda krimpning och det är väl inte fel att göra något bättre om det inte kostar mera?
AndersJ skrev:Stylehan resonerar inte ingenjörsmässigt* i sitt idoga tjat om 75 ohm. Men han har åtminstånde nån slags grund för vad han säger.
Fast är det så fel det han gör, visst påverkan är säkert försumbar men det innebär väl inget större kostnad att använda krimpning och det är väl inte fel att göra något bättre om det inte kostar mera?
Style skrev:de som har totalkoll på hela internet vet
Audiomanikern skrev:Hej!
Ja ta och väx upp nu och låt Jorma agera näringsidkare (under täckmanteln av att enbart
vara entusiastisk (nästintill ideell?) HifiEntusiast) men framför allt låt nu Jorma obehindrat
prångla ut sina (DIY-)pryttlar o så kan ni få leka i sandlåda mest ni vill... medans - (skade)GladGubbe!
Mvh A*
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot], Google [Bot] och 14 gäster