Pear, Randi, Fermer samt Taralabs

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Moment-23

Inläggav Moment-23 » 2008-05-29 10:31

tvett skrev:Bild
Appråpå inget visar jag här en bild på ett gäng tuppar i en sandlåda.
varav några är hönor, för er som kommenterade det istället för att förstå poängen.

:mrgreen:
Det finns definitivt INGET som helst samband mellan pris och prestanda. En billig kabel låter ofta bättre än en sämre.

Användarvisningsbild
n3mmr

Inläggav n3mmr » 2008-05-29 11:42

varav några är hönor, för er som kommenterade det istället för att förstå poängen.

Som jag noterat tidigare: ett antal av deltagarna på faktiskt saknar faktiskt all förmåga till att förstå andras argument. Inte vill dom heller. Inte är dom intellektuellt utrustade att göra det heller.

Något som du alltså råkade få demonstrerat.

Troll är elaka maskiner, dom.

Inspirerad av NoN i DN i dag vill jag säga till Subjektivisten och IÖ:
Var inte lessna! Era hamstrar pinnar på i sina respektive hjul, men vissa andras har uppenbarligen dött, fast hjulen deras fortfarande snurrar lite för vinden.

I deras sandlådor är inte ens hönorna kvar.

Alla knivarna i deras lådor är inte så särskilt välslipade, några av båsen är nog tomma. osv.
Om du inte förstår vad författaren skriver kan det vara så att du behöver bli bättre på att läsa.
Självbevarelsedriften säger mig att jag bör uttrycka mig försiktigare på ett sånt här forum.

Användarvisningsbild
meanmachine
Don Placebo

Inläggav meanmachine » 2008-05-29 12:21

Tråkigt när det blir personliga påhopp och annat trams som förstör tråden. :?

Så när man inte håller med vissa personer i deras argument är man inte riktigt 100% ?

Finns det en seriös modd på detta forum kanske en varning borde vara på plats!
Numer egen företagare som handlar med beg hifi. Köper byter och säljer.

http://hifiguru.se
hifiguru@spray.se
https://www.facebook.com/HifigurunIVast ... ernorrland

Användarvisningsbild
phloam
redaktör / tetra

Inläggav phloam » 2008-05-29 12:58

n3mmr skrev:

Som jag noterat tidigare: ett antal av deltagarna på faktiskt saknar faktiskt all förmåga till att förstå andras argument. Inte vill dom heller. Inte är dom intellektuellt utrustade att göra det heller.

Det handlar inte om att "förstå argument" lika lite som att det som låter inom hifi skall "höras" på ett enda rätt sätt.

Jag tror snarare att det handlar om att var och en gör en personlig resa inom hifi, som präglas av högst personliga och egna erfarenheter och tankar. Denna resa kan inte, ska inte vara "rätt eller fel".

Det är skillnad på att informera och att ha åsikter om vad andra ska tycka. Fast det kanske borde tas upp i den tråd som jag grunnat på ett tag, "fascistoida element inom hifi". Ses där kanske...
:twisted:

Användarvisningsbild
Floyd

Inläggav Floyd » 2008-05-29 13:52

Jag har passivt följt denna tråd ett tag nu, och den skiljer sig inte nämnvärt från vissa andra trådar här på faktiskt.se

De följer samma mönster. En inledning med en konstruktiv frågeställning som får en del mer eller konstruktiva svar. Naturligt finns det olika åsikter och olika teser som grundar sig långt tillbaka i forumets historia. När sedan åsikterna har gått isär genom några argumentationsrundor så kommer personliga värderingar in i bilden.

De personliga påhoppen kommer smygande. Från vissa håll är de skickligt och subtilt maskerade, från vissa håll är de mindre snyggt förpackade. Sedan är pajkastningen igång från de olika lägren. (Jodå, det finns MYCKET tydliga grupperingar här, och tydliga strukturella uppbyggnader av dessa, med ledare, vapendragare, medhållare och hang-arounds)

HiFi-intresserade (finns ju olika grader av intressen) utmärker sig relativt ofta med att helt eller delvis sakna empati för andras åsikter. Toleransen för oliktänkande är många gånger lika med NOLL. Ett exempel på detta kan väl vara den skara som dyrkar guden "Mäta" och den andra skaran som dyrkar guden "Lyssna" Båda lägrena har lite svårt med ödmjukheten emellanåt...*host host* Detta är dessutom mer framträdande på faktiskt.se än andra liknande forum.

Det finns oerhört mkt kunskap här inne. Inget snack om saken, men det hamnar oftast i skymundan när trådarna relativt snabbt slutar att handla om ämnet utan glider över i de olika grupperingarnas respektive pajkastning. Denna tråd är ett perfekt exempel på detta, och det finns så otroligt många fler.

När ska det gå upp ett ljus; det finns inget rätt och inget fel. Båda sidor i en pajkastning har ofta lika mkt rätt utifrån sina respektive preferenser och värderingar. Varför inte låta det sluta där. Att, som vissa hävdar, inte kunna ta till sig andras åsikter handlar precis inget alls om intelligens eller kunnande, det stavas T O L E R A N S. Alla argumentationer som uppstår följer ett givet mönster och brukar sluta ungefär på samma sätt. Det är oftast samma personer inblandade också, och även om jag oftast har en personlig uppfattning gällande underhållningen....f´låt debatten.....så inser jag oftast att detta baseras på mindre rationella argument och mer på åsikter.

Det som slutligen är så fascinerande är att vissa personer är så otroligt förblindade av sin minst sagt överdrivna drift av att få hävda sig. Dessa personer klarar heller inte av att se detta hos sig själv, och det är det som skrämmer mig mest. Självinsikt är ett helt främmande ord.

Kände bara för att skriva av mig lite. Egentligen borde jag inte klaga eftersom detta forum mer har blivit en källa av fantastiskt rolig underhållning, humor på hög nivå helt enkelt.

Om man istället är ute efter mer konstruktiv debatt så finns det ju en del andra HiFi-fora som är bättre lämpade för detta. Men jag kommer även i fortsättningen att korka upp en läsk, poppa lite popcorn och njuta av underhållningen här inne.
Rega Planet 2000 ; Yamaha RX-V663 ; Quad 12L mkII

Användarvisningsbild
subjektivisten
Semesterfirare

Inläggav subjektivisten » 2008-05-29 14:13

Floyd skrev:När ska det gå upp ett ljus; det finns inget rätt och inget fel.

Va? Hur menar du då? Att alla "sanningar" är korrekta eller?

Floyd skrev:Egentligen borde jag inte klaga eftersom detta forum mer har blivit en källa av fantastiskt rolig underhållning, humor på hög nivå helt enkelt.

Ja, jag tackar för din medverkan, den brukar alltid ge mig ett leende på mina läppar.
Ino i32s*(med ES filter), pY-4, cr80s, Nad 208, Rotel 1090, Pioneer 668, Denon 2106.

-Martin-

Inläggav -Martin- » 2008-05-29 14:34

Bra skrivet Floyd. Har gjort samma reflektioner som du.
En del måste absolut hävda sig och "skriver för skrivandets skull". Tragiskt att de inte begriper att ingen läser deras ordbajsande.

//Martin

Användarvisningsbild
n3mmr

Inläggav n3mmr » 2008-05-29 14:56

-Martin- skrev:Bra skrivet Floyd. Har gjort samma reflektioner som du.
En del måste absolut hävda sig och "skriver för skrivandets skull". Tragiskt att de inte begriper att ingen läser deras ordbajsande.

//Martin

Just.
Om du inte förstår vad författaren skriver kan det vara så att du behöver bli bättre på att läsa.
Självbevarelsedriften säger mig att jag bör uttrycka mig försiktigare på ett sånt här forum.

Användarvisningsbild
n3mmr

Inläggav n3mmr » 2008-05-29 15:00

phloam skrev:Det handlar inte om att "förstå argument" lika lite som att det som låter inom hifi skall "höras" på ett enda rätt sätt.

Detta var fascinerande: Visst måste ett väsentligt inslag i en diskussion vara att förstå varandras argument, vare sig man håller med eller inte?

Vari finns meningen med diskussioner annars?

Användarvisningsbild
Floyd

Inläggav Floyd » 2008-05-29 15:06

subjektivisten skrev:

Floyd skrev:Egentligen borde jag inte klaga eftersom detta forum mer har blivit en källa av fantastiskt rolig underhållning, humor på hög nivå helt enkelt.

Ja, jag tackar för din medverkan, den brukar alltid ge mig ett leende på mina läppar.

Nä tanka sig, jag kunde väl aldrig tänka mig att just du Subjektivisten skulle kommentera mitt inlägg först av alla. :wink:

Hittade du verkligen inte mer än två punkter att kommentera??? Du gör mig besviken.... :wink:

Men okejrå, Nej här inne finns ingen sanning. Det är ytterst svårt för att inte säga nästan omöjligt att få två kombatanter att enas om vad som är sanning och inte. Utifrån sin egen smått religiösa ståndpunkt går det aldrig att få dessa att enas om en enda sanning.

Vad gäller din andra kommentar....jag borde kanske inte skriva detta, men jag gör det trots allt: Ja, Subjektivisten, jag känner precis samma sak för dig. *blink blink* :wink:

Även om jag sällan delar dina åsikter så måste jag säga att du står för en underbar underhållning här inne. Det finns fler, men du är nog nummer ett. Obs, detta är inte ironiskt menat, du har verkligen skänkt mig många skratt och leenden här inne. Jag ber dig notera att jag, trots meningsskiljaktigheter, håller mig mer högtstående än att gå till personangrepp. :wink:

Användarvisningsbild
Rundberg
Redaktör²

Inläggav Rundberg » 2008-05-29 15:20

Jag la av när den här tråden i alla fall var i närheten av topic. Nu har det hela svängt runt till en härlig metadiskurs, ett slags debriefing av tråden kan man väl säga :D

n3mmr skrev:Som jag noterat tidigare: ett antal av deltagarna på faktiskt saknar faktiskt all förmåga till att förstå andras argument. Inte vill dom heller. Inte är dom intellektuellt utrustade att göra det heller.

Var inte lessna! Era hamstrar pinnar på i sina respektive hjul, men vissa andras har uppenbarligen dött, fast hjulen deras fortfarande snurrar lite för vinden.

Alla knivarna i deras lådor är inte så särskilt välslipade, några av båsen är nog tomma. osv.
Jag vet inte vad du vill ha sagt med ditt inlägg, men ingen av de tolkningar som jag kan komma fram till är särskilt trevlig.

Tyvärr är väl det här baksidan av övertygelsen om att ha rätt*, de som inte tycker som en själv blir troll och intellektuellt efterblivna i ens egen lilla värld.

Jag ser inte att ditt inlägg visar att du själv besitter någon övermänsklig abstraktionsförmåga, liknelserna till trots...
* Med detta säger jag alltså inte att n3mmr eller hans vänner inte har rätt. Jag håller det för sannolikt att de faktiskt har det. MEN det har ingen som hest bäring på hur man bör behandla sina meningsmotståndare.

//Martin
Du har ju uppenbarligen läst det, hur vet du annars att det rör sig om ordbajsande 8)
Tone Distribution

-Martin-

Inläggav -Martin- » 2008-05-29 15:24

Rundberg skrev:

//Martin
Du har ju uppenbarligen läst det, hur vet du annars att det rör sig om ordbajsande 8)

Spetsfundig där...
8)

Användarvisningsbild
meanmachine
Don Placebo

Inläggav meanmachine » 2008-05-29 15:27

n3mmr skrev:
phloam skrev:Det handlar inte om att "förstå argument" lika lite som att det som låter inom hifi skall "höras" på ett enda rätt sätt.

Detta var fascinerande: Visst måste ett väsentligt inslag i en diskussion vara att förstå varandras argument, vare sig man håller med eller inte?

Undra lite hur du då tänker. Efter tolkningarna, från ditt smått historiska tidigare inlägg med endast påhopp av personlig karraktär, så kan jag inte annat än se dig som att VI (eller jag) skall endast lyssna på de som verkligen fattar detta (IÖ och SBN) och hålla käften? Det är så du egentligen säger. Vi kan ingenting och IÖ och den andre kan hur det skall vara. Så hur kan du får ut att detta skulle vara diskussion?

hifiguru@spray.se

Användarvisningsbild
Rundberg
Redaktör²

Inläggav Rundberg » 2008-05-29 15:27

n3mmr skrev:

Jag håller med, för att kunna föra en diskussion bör man rimligen förstå varandras argument.

Dock så måste jag säga att uppmaningen att "läsa igen för att förstå" missbrukas från gång till annan på det här forumet som ett retoriskt knep, dock ett ganska effektivt sådant. En annan möjlig tolkning till dess överanvändande är i och för sig att uppmanaren lever i villfarelse om de refererade argumentens styrka och stringens och faktiskt tror att de argument som hänvisas till avslutar diskussionen en gång för alla och vidare argument därför inte är nödvändiga.

MVH

Mattias
Tone Distribution

dimitri

Inläggav dimitri » 2008-05-29 15:34

"Ett enda" :?: :?: :?:
Jag läser vad du skriver, vad Meanmaskin skriver, IÖ, Almen, Subjektivisten, Floyd, Lust, Tvett och andra. Jag kan inte se att forumet skulle vara enkelriktat. Jag kan inte. Ingen har i sina inlägg känt sig hämmad att uttrycka sina åsikter, så vitt jag kan förstå. Ingen. Eller har du?
Och ändå kommer det beskyllningar om indoktrinering osv. Hur är det möjligt? Kanske är det friheten som är boven? Pa ett annat forum som är mkt striktare modererat är det mkt mindre med sådana klagomål. Friheten måste vårdas ömt.
Floyd: Guden "mäta" respektive guden "lyssna". Ifall du skulle mena LTS, IÖ så är det lyssnar de gör i första hand. Det har de alltid skrivit men ändå fått sig "mäta" etiketten påklistrad för annars skulle schablonbilden rämna och slagpåsen bara avdunsta. Det skulle bli svårt.
phloam skrev:Jag tror snarare att det handlar om att var och en gör en personlig resa inom hifi, som präglas av högst personliga och egna erfarenheter och tankar. Denna resa kan inte, ska inte vara "rätt eller fel".

Det låter vackert och jag vill gärna också tro det. Tyvärr tvivlar jag av inläggen att döma. Om resan verkligen vore personlig och oberoende av andras åsikter dvs präglades av egna tankar och erfarenheter så skulle vederbörande inte ta illa åt sig andras annorlunda synpunkter.
Det är skillnad på att informera och att ha åsikter om vad andra ska tycka. Fast det kanske borde tas upp i den tråd som jag grunnat på ett tag, "fascistoida element inom hifi". Ses där kanske...

Ingen har sagt till dig vad du SKALL tycka. Du tycker det du vill och ger också uttryck för det i skrift och det gör andra också. Eller hur? Det är kanske du och MM och Floyd och Lust som bör låta andra tycka och säga vad de vill? Och vem i så fall skulle "fascistoida element inom hifi" avse???

-Martin-

Inläggav -Martin- » 2008-05-29 15:39

Jag tillbedjer två gudar:
Först Guden Mäta
Sedan Guden Lyssna
Och sedan kanske Guden mäta igen...
Bra va?
8)

Användarvisningsbild
IngOehman

Inläggav IngOehman » 2008-05-29 15:41

Rundberg skrev:
meanmachine skrev:Yes. Men att motverka hifi är lite töntigt som att motverka Armani

MM: Vad menar du med att motverka HiFi? Att försöka få det att låta så onaturligt som möjligt?

Det finns en klar skillnad i ditt exempel. Om vi tar kablar exempelvis, så marknadsförs de med att de har bättre prestanda än billigare kablar, inte som en livsstilsprodukt. Armanis kläder däremot är just det, en livsstilsprodukt, och marknadsförs inte heller med argument om att vara tekniskt överlägsna. Snarare marknadsförs de såsom en livsstilsprodukt.

Det finns hifi-tillverkare som har livsstilsliknande marknadsföring, B&O är ett bra exemplet på ett sådant företag.

MVH

Mattias

Upptäckte just detta ovanstående inlägg och måste säga att det är klockrent!

Tvärt emot MM's påståenden så tycks ju de som MM (utan fog) beskyller för att "motverka hifi", verka FÖR hifi. I allra högst grad dessutom. Dessutom verkar de för kunskap och förstånd och mot myter.

Påståender och antydningar om att de som köper dyrkblar "vet vad de gör" är omöjliga att ta ställning till på ett objetkivt sätt, eftersom till och med de själva ofta ser helt annorlunda på det när de gör det, och senare, efter att de lära sig en massa och fått nya erfarenheter.

Jag har haft MÅNGA människor på blindtest av kablar (i deras egna anläggningar och med deras egen musik nästan alltid) och kan konstatera att det snarast är ytterst sällsynt att "kabeltroende" (med det menar jag här "de som tror att marknadens beskrivningar av vad kablar gör för ljudet är rättvisande") inte blir mäkta förvånade över hur mikroskopiska (om några) de hörbara skillnaderna mellan olika kablar är, när man inte har facit samtidigt som man lyssnar. Och därtill hur omöjligt det varit för dem att i blindtestsituationen plocka ut de kablar de före blindtestet ansåg sig tycka låta bäst...

Ändå påstår MM att de vet vad de gör när de köper kablar. Fan trot.

Ur någon aspekt gör de det förstås men...

Hade de vetat vad de gjort så hade de ju haft en vettig bild av hur hörbara de aspekter de trott att de betalat för är. Eller?

Vh, iö

- - - - -

PS. Därmed inte sagt att kablar saknar betydelse eller att de allihopa alltid låter identiskt. Bara att de bilder av hur stor inverkan de har som finns i branschen i förekommande fall är både överdrivna, förenklade och ibland till och med motsatta verkligheten.
Fd psykoakustikforskare & ordf LTS. Nu akustiker m specialiteten
studiokontrollrum, hemmabiosar & musiklyssnrum. Även Ch. R&D
åt Carlsson och Guru, konsult åt andra + hobbyhögtalartillv (Ino).

Användarvisningsbild
meanmachine
Don Placebo

Inläggav meanmachine » 2008-05-29 15:50

INgÖheman skrev:Ändå påstår MM att de vet vad de gör när de köper kablar. Fan trot.

Nu blir jag riktigt j¤¤¤la förbannad!

Var står skrivet att jag är kabeltroende och att jag stödjer kabelmyterna??????

Snacka om någon som behöver lära sig tolka andra inlägg.

hifiguru@spray.se

Kaffekoppen
Inaktiverad

Inläggav Kaffekoppen » 2008-05-29 15:56

Rundberg skrev:Jag la av när den här tråden i alla fall var i närheten av topic. Nu har det hela svängt runt till en härlig metadiskurs, ett slags debriefing av tråden kan man väl säga :D

Det där var ju lite motsägelsefullt :lol:

Du har alltså lämnat tråden, och det som står här ovan finns alltså inte utan det är alltså ren inbillning från min sida, eftersom du uppenbart inte kan ha skrivit det då du inte längre skriver i tråden.

Användarvisningsbild
n3mmr

Inläggav n3mmr » 2008-05-29 15:56

meanmachine skrev:
INgÖheman skrev:Ändå påstår MM att de vet vad de gör när de köper kablar. Fan trot.

En klockren trollning!

Han har tränat!

Edit: Vill undvika att referera till MM i 2:a person.
Senast redigerad av n3mmr 2008-05-29 16:22, redigerad totalt 2 gånger.

Kaffekoppen
Inaktiverad

Inläggav Kaffekoppen » 2008-05-29 15:57

Hur många sidor var f/e-mastodonttråden?

Användarvisningsbild
n3mmr

Inläggav n3mmr » 2008-05-29 16:00

Kaffekoppen skrev:Hur många sidor var f/e-mastodonttråden?

Många många fler!

Användarvisningsbild
n3mmr

Inläggav n3mmr » 2008-05-29 16:13

Samtliga liknelser var direkta citat ur Namn Och Nytt i DN i dag. Så de visar möjligen på att jag läser DN, inget annat. Min abstraktionsförmåga är alldeles för god för att slösas bort här.

Det var inte min avsikt att vara trevlig. Alldeles tvärtom.

Att MM ofta trollar är väl ganska klart, med vilket jag menar att han ofta gör omotiverade tolkningsglidningar för att se ut att ha skäl att skriva ett surt inlägg.

Rundberg skrev:Jag la av när den här tråden i alla fall var i närheten av topic. Nu har det hela svängt runt till en härlig metadiskurs, ett slags debriefing av tråden kan man väl säga :D

n3mmr skrev:Som jag noterat tidigare: ett antal av deltagarna på faktiskt saknar faktiskt all förmåga till att förstå andras argument. Inte vill dom heller. Inte är dom intellektuellt utrustade att göra det heller.

Jag vet inte vad du vill ha sagt med ditt inlägg, men ingen av de tolkningar som jag kan komma fram till är särskilt trevlig.

Tyvärr är väl det här baksidan av övertygelsen om att ha rätt*, de som inte tycker som en själv blir troll och intellektuellt efterblivna i ens egen lilla värld.

Jag ser inte att ditt inlägg visar att du själv besitter någon övermänsklig abstraktionsförmåga, liknelserna till trots...
* Med detta säger jag alltså inte att n3mmr eller hans vänner inte har rätt. Jag håller det för sannolikt att de faktiskt har det. MEN det har ingen som hest bäring på hur man bör behandla sina meningsmotståndare.

//Martin

Användarvisningsbild
Almen
Hilbert

Inläggav Almen » 2008-05-29 16:15

meanmachine skrev:Nu blir jag riktigt j¤¤¤la förbannad!

:D Ja, precis! Var fasen står det skrivet? :?:
"Nämn tre av de köttätande växter som vid mässan i Hannover med hull och hår slukade den då ditresta gosskören. Svara!"

Användarvisningsbild
IngOehman

Inläggav IngOehman » 2008-05-29 16:26

meanmachine skrev:

Ingen aning om var det där du frågar om står? ;)

Står det någonstans?? :o

Det står definitivt inget sådant i mitt inlägg. 8)

Varifrån har du överhuvudtaget fått det att det står så någonstans???

Det enda som jag skrivit är att du säger att de som köper kablar vet vad de gör. På vilka grunder påstår du något sådant? Mina erferenheter är i huvudsak (det finns alltid undantag) de motsatta - alltså att de flesta som köper extremdyra kablar har en föreställningsvärld om dem, som inte överensstämmer med vad de betyder för ljudåtergivningen i den fysiska verkligheten, det vill säga som INTE överensstämmer med vad kablarna ger för faktisk inverkan.

Vh, iö
Fd psykoakustikforskare & ordf LTS. Nu akustiker m specialiteten
studiokontrollrum, hemmabiosar & musiklyssnrum. Även Ch. R&D
åt Carlsson och Guru, konsult åt andra + hobbyhögtalartillv (Ino).

Användarvisningsbild
Rundberg
Redaktör²

Inläggav Rundberg » 2008-05-29 16:36

Kaffekoppen skrev:

Du har alltså lämnat tråden, och det som står här ovan finns alltså inte utan det är alltså ren inbillning från min sida, eftersom du uppenbart inte kan ha skrivit det då du inte längre skriver i tråden.
Ja, jag kanske skulle ha lagt till "...och nu är jag tillbaka", men jag antog att det framgick av att det faktiskt var ett inlägg där... tydligen var det inte så.

MVH

Mattias
Tone Distribution

Användarvisningsbild
Floyd

Inläggav Floyd » 2008-05-29 16:39

dimitri skrev:
Floyd: Guden "mäta" respektive guden "lyssna". Ifall du skulle mena LTS, IÖ så är det lyssnar de gör i första hand. Det har de alltid skrivit men ändå fått sig "mäta" etiketten påklistrad för annars skulle schablonbilden rämna och slagpåsen bara avdunsta. Det skulle bli svårt.

Jag avsåg inga speciella forumiter överhuvudtaget. Det var du som gjorde den kopplingen.

Det finns ett antal forumiter som dyrkar guden "Mäta". Allt kretsar faktiskt inte runt LTS och IÖ på detta forum.

Användarvisningsbild
n3mmr

Inläggav n3mmr » 2008-05-29 16:50

Floyd skrev:
dimitri skrev:

Jag avsåg inga speciella forumiter överhuvudtaget. Det var du som gjorde den kopplingen.

Det finns ett antal forumiter som dyrkar guden "Mäta". Allt kretsar faktiskt inte runt LTS och IÖ på detta forum.

Helt rätt. Hade det gjort det hade det varit mindre irrationellt.

Dimitri trollar lite där. Fy!

Användarvisningsbild
n3mmr

Inläggav n3mmr » 2008-05-29 16:53

subjektivisten skrev:

OBS: Alla sanningar är definitionsmässigt korrekta.

Det är en rent språkligt härledd absolut sanning, och därmed korrekt.

Användarvisningsbild
n3mmr

Inläggav n3mmr » 2008-05-29 16:54

Rundberg skrev:
Kaffekoppen skrev:

Ja, jag kanske skulle ha lagt till "...och nu är jag tillbaka", men jag antog att det framgick av att det faktiskt var ett inlägg där... tydligen var det inte så.

MVH

Mattias

Här kan man snabbt konstruera en dålig vits av oförskämt slag, men jag låter bli.

Så otrevlig ska jag inte vara!

Dessutom skulle den inte vara helt sann.

FöregåendeNästa

Återgå till Generellt om hifi