tvett skrev:
Appråpå inget visar jag här en bild på ett gäng tuppar i en sandlåda.
varav några är hönor, för er som kommenterade det istället för att förstå poängen.
Moderator: Redaktörer
tvett skrev:
varav några är hönor, för er som kommenterade det istället för att förstå poängen.
tvett skrev:
n3mmr skrev:tvett skrev:
Som jag noterat tidigare: ett antal av deltagarna på faktiskt saknar faktiskt all förmåga till att förstå andras argument. Inte vill dom heller. Inte är dom intellektuellt utrustade att göra det heller.
Floyd skrev:När ska det gå upp ett ljus; det finns inget rätt och inget fel.
Floyd skrev:Egentligen borde jag inte klaga eftersom detta forum mer har blivit en källa av fantastiskt rolig underhållning, humor på hög nivå helt enkelt.
-Martin- skrev:Bra skrivet Floyd. Har gjort samma reflektioner som du.
En del måste absolut hävda sig och "skriver för skrivandets skull". Tragiskt att de inte begriper att ingen läser deras ordbajsande.
//Martin
phloam skrev:Det handlar inte om att "förstå argument" lika lite som att det som låter inom hifi skall "höras" på ett enda rätt sätt.
subjektivisten skrev:Floyd skrev:När ska det gå upp ett ljus; det finns inget rätt och inget fel.
Va? Hur menar du då? Att alla "sanningar" är korrekta eller?Floyd skrev:Egentligen borde jag inte klaga eftersom detta forum mer har blivit en källa av fantastiskt rolig underhållning, humor på hög nivå helt enkelt.
Ja, jag tackar för din medverkan, den brukar alltid ge mig ett leende på mina läppar.
Jag vet inte vad du vill ha sagt med ditt inlägg, men ingen av de tolkningar som jag kan komma fram till är särskilt trevlig.n3mmr skrev:Som jag noterat tidigare: ett antal av deltagarna på faktiskt saknar faktiskt all förmåga till att förstå andras argument. Inte vill dom heller. Inte är dom intellektuellt utrustade att göra det heller.
Något som du alltså råkade få demonstrerat.
Troll är elaka maskiner, dom.
Inspirerad av NoN i DN i dag vill jag säga till Subjektivisten och IÖ:
Var inte lessna! Era hamstrar pinnar på i sina respektive hjul, men vissa andras har uppenbarligen dött, fast hjulen deras fortfarande snurrar lite för vinden.
I deras sandlådor är inte ens hönorna kvar.
Alla knivarna i deras lådor är inte så särskilt välslipade, några av båsen är nog tomma. osv.
Du har ju uppenbarligen läst det, hur vet du annars att det rör sig om ordbajsande-Martin- skrev:Bra skrivet Floyd. Har gjort samma reflektioner som du.
En del måste absolut hävda sig och "skriver för skrivandets skull". Tragiskt att de inte begriper att ingen läser deras ordbajsande.
//Martin
Rundberg skrev:Du har ju uppenbarligen läst det, hur vet du annars att det rör sig om ordbajsande-Martin- skrev:Bra skrivet Floyd. Har gjort samma reflektioner som du.
//Martin
n3mmr skrev:phloam skrev:Det handlar inte om att "förstå argument" lika lite som att det som låter inom hifi skall "höras" på ett enda rätt sätt.
Detta var fascinerande: Visst måste ett väsentligt inslag i en diskussion vara att förstå varandras argument, vare sig man håller med eller inte?
Vari finns meningen med diskussioner annars?
Jag håller med, för att kunna föra en diskussion bör man rimligen förstå varandras argument.n3mmr skrev:phloam skrev:Det handlar inte om att "förstå argument" lika lite som att det som låter inom hifi skall "höras" på ett enda rätt sätt.
Detta var fascinerande: Visst måste ett väsentligt inslag i en diskussion vara att förstå varandras argument, vare sig man håller med eller inte?
Vari finns meningen med diskussioner annars?
phloam skrev:Det handlar inte om att "förstå argument" lika lite som att det som låter inom hifi skall "höras" på ett enda rätt sätt.
phloam skrev:Jag tror snarare att det handlar om att var och en gör en personlig resa inom hifi, som präglas av högst personliga och egna erfarenheter och tankar. Denna resa kan inte, ska inte vara "rätt eller fel".
Det är skillnad på att informera och att ha åsikter om vad andra ska tycka. Fast det kanske borde tas upp i den tråd som jag grunnat på ett tag, "fascistoida element inom hifi". Ses där kanske...
Rundberg skrev:meanmachine skrev:Yes. Men att motverka hifi är lite töntigt som att motverka Armani
MM: Vad menar du med att motverka HiFi? Att försöka få det att låta så onaturligt som möjligt?
Det finns en klar skillnad i ditt exempel. Om vi tar kablar exempelvis, så marknadsförs de med att de har bättre prestanda än billigare kablar, inte som en livsstilsprodukt. Armanis kläder däremot är just det, en livsstilsprodukt, och marknadsförs inte heller med argument om att vara tekniskt överlägsna. Snarare marknadsförs de såsom en livsstilsprodukt.
Det finns hifi-tillverkare som har livsstilsliknande marknadsföring, B&O är ett bra exemplet på ett sådant företag.
MVH
Mattias
INgÖheman skrev:Ändå påstår MM att de vet vad de gör när de köper kablar. Fan trot.
Rundberg skrev:Jag la av när den här tråden i alla fall var i närheten av topic. Nu har det hela svängt runt till en härlig metadiskurs, ett slags debriefing av tråden kan man väl säga
meanmachine skrev:INgÖheman skrev:Ändå påstår MM att de vet vad de gör när de köper kablar. Fan trot.
Nu blir jag riktigt j¤¤¤la förbannad!
Var står skrivet att jag är kabeltroende och att jag stödjer kabelmyterna??????
Snacka om någon som behöver lära sig tolka andra inlägg.
Kaffekoppen skrev:Hur många sidor var f/e-mastodonttråden?
Rundberg skrev:Jag la av när den här tråden i alla fall var i närheten av topic. Nu har det hela svängt runt till en härlig metadiskurs, ett slags debriefing av tråden kan man väl sägaJag vet inte vad du vill ha sagt med ditt inlägg, men ingen av de tolkningar som jag kan komma fram till är särskilt trevlig.n3mmr skrev:Som jag noterat tidigare: ett antal av deltagarna på faktiskt saknar faktiskt all förmåga till att förstå andras argument. Inte vill dom heller. Inte är dom intellektuellt utrustade att göra det heller.
Något som du alltså råkade få demonstrerat.
Troll är elaka maskiner, dom.
Inspirerad av NoN i DN i dag vill jag säga till Subjektivisten och IÖ:
Var inte lessna! Era hamstrar pinnar på i sina respektive hjul, men vissa andras har uppenbarligen dött, fast hjulen deras fortfarande snurrar lite för vinden.
I deras sandlådor är inte ens hönorna kvar.
Alla knivarna i deras lådor är inte så särskilt välslipade, några av båsen är nog tomma. osv.
Tyvärr är väl det här baksidan av övertygelsen om att ha rätt*, de som inte tycker som en själv blir troll och intellektuellt efterblivna i ens egen lilla värld.
Jag ser inte att ditt inlägg visar att du själv besitter någon övermänsklig abstraktionsförmåga, liknelserna till trots...
* Med detta säger jag alltså inte att n3mmr eller hans vänner inte har rätt. Jag håller det för sannolikt att de faktiskt har det. MEN det har ingen som hest bäring på hur man bör behandla sina meningsmotståndare.Du har ju uppenbarligen läst det, hur vet du annars att det rör sig om ordbajsande-Martin- skrev:Bra skrivet Floyd. Har gjort samma reflektioner som du.
//Martin
meanmachine skrev:Nu blir jag riktigt j¤¤¤la förbannad!
meanmachine skrev:INgÖheman skrev:Ändå påstår MM att de vet vad de gör när de köper kablar. Fan trot.
Nu blir jag riktigt j¤¤¤la förbannad!
Snacka om någon som behöver lära sig tolka andra inlägg.
Ja, jag kanske skulle ha lagt till "...och nu är jag tillbaka", men jag antog att det framgick av att det faktiskt var ett inlägg där... tydligen var det inte så.Kaffekoppen skrev:Rundberg skrev:Jag la av när den här tråden i alla fall var i närheten av topic. Nu har det hela svängt runt till en härlig metadiskurs, ett slags debriefing av tråden kan man väl säga
Det där var ju lite motsägelsefullt![]()
Du har alltså lämnat tråden, och det som står här ovan finns alltså inte utan det är alltså ren inbillning från min sida, eftersom du uppenbart inte kan ha skrivit det då du inte längre skriver i tråden.
dimitri skrev:
Floyd: Guden "mäta" respektive guden "lyssna". Ifall du skulle mena LTS, IÖ så är det lyssnar de gör i första hand. Det har de alltid skrivit men ändå fått sig "mäta" etiketten påklistrad för annars skulle schablonbilden rämna och slagpåsen bara avdunsta. Det skulle bli svårt.
Floyd skrev:dimitri skrev:
Floyd: Guden "mäta" respektive guden "lyssna". Ifall du skulle mena LTS, IÖ så är det lyssnar de gör i första hand. Det har de alltid skrivit men ändå fått sig "mäta" etiketten påklistrad för annars skulle schablonbilden rämna och slagpåsen bara avdunsta. Det skulle bli svårt.
Jag avsåg inga speciella forumiter överhuvudtaget. Det var du som gjorde den kopplingen.
Det finns ett antal forumiter som dyrkar guden "Mäta". Allt kretsar faktiskt inte runt LTS och IÖ på detta forum.
subjektivisten skrev:Floyd skrev:När ska det gå upp ett ljus; det finns inget rätt och inget fel.
Va? Hur menar du då? Att alla "sanningar" är korrekta eller?
Rundberg skrev:Ja, jag kanske skulle ha lagt till "...och nu är jag tillbaka", men jag antog att det framgick av att det faktiskt var ett inlägg där... tydligen var det inte så.Kaffekoppen skrev:Rundberg skrev:Jag la av när den här tråden i alla fall var i närheten av topic. Nu har det hela svängt runt till en härlig metadiskurs, ett slags debriefing av tråden kan man väl säga
Det där var ju lite motsägelsefullt![]()
Du har alltså lämnat tråden, och det som står här ovan finns alltså inte utan det är alltså ren inbillning från min sida, eftersom du uppenbart inte kan ha skrivit det då du inte längre skriver i tråden.
MVH
Mattias
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot] och 25 gäster