Pear, Randi, Fermer samt Taralabs

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
n3mmr

Inläggav n3mmr » 2008-05-29 17:06

n3mmr skrev:
Floyd skrev:
dimitri skrev:
Floyd: Guden "mäta" respektive guden "lyssna". Ifall du skulle mena LTS, IÖ så är det lyssnar de gör i första hand. Det har de alltid skrivit men ändå fått sig "mäta" etiketten påklistrad för annars skulle schablonbilden rämna och slagpåsen bara avdunsta. Det skulle bli svårt.

Jag avsåg inga speciella forumiter överhuvudtaget. Det var du som gjorde den kopplingen.

Det finns ett antal forumiter som dyrkar guden "Mäta". Allt kretsar faktiskt inte runt LTS och IÖ på detta forum.

Helt rätt. Hade det gjort det hade det varit mindre irrationellt.

Dimitri trollar lite där. Fy!

Jag ska lägga till en vettig sak här, inte bara bluddra:

Jag vet inte om några nämnvärda mängder forumiter som uppenbart dyrkar Guden Mäta. Berätta!
Om du inte förstår vad författaren skriver kan det vara så att du behöver bli bättre på att läsa.
Självbevarelsedriften säger mig att jag bör uttrycka mig försiktigare på ett sånt här forum.

Användarvisningsbild
meanmachine
Don Placebo

Inläggav meanmachine » 2008-05-29 17:09

Intressant med just termen Trollning N3mmr. Tycker du att dina bidrag i denna tråd varit bra? Du trollar i min Tråd.
Numer egen företagare som handlar med beg hifi. Köper byter och säljer.

http://hifiguru.se
hifiguru@spray.se
https://www.facebook.com/HifigurunIVast ... ernorrland

Användarvisningsbild
Rundberg
Redaktör²

Inläggav Rundberg » 2008-05-29 17:32

n3mmr skrev:
Rundberg skrev:
Kaffekoppen skrev:
Rundberg skrev:Jag la av när den här tråden i alla fall var i närheten av topic. Nu har det hela svängt runt till en härlig metadiskurs, ett slags debriefing av tråden kan man väl säga :D

Det där var ju lite motsägelsefullt :lol:

Du har alltså lämnat tråden, och det som står här ovan finns alltså inte utan det är alltså ren inbillning från min sida, eftersom du uppenbart inte kan ha skrivit det då du inte längre skriver i tråden.
Ja, jag kanske skulle ha lagt till "...och nu är jag tillbaka", men jag antog att det framgick av att det faktiskt var ett inlägg där... tydligen var det inte så.

MVH

Mattias

Här kan man snabbt konstruera en dålig vits av oförskämt slag, men jag låter bli.

Så otrevlig ska jag inte vara!

Dessutom skulle den inte vara helt sann.
Så överhemult vänligt av dig!
Tone Distribution

Användarvisningsbild
phloam
redaktör / tetra

Inläggav phloam » 2008-05-29 17:46

dimitri skrev:
phloam skrev:Jag tror snarare att det handlar om att var och en gör en personlig resa inom hifi, som präglas av högst personliga och egna erfarenheter och tankar. Denna resa kan inte, ska inte vara "rätt eller fel".

Det låter vackert och jag vill gärna också tro det. Tyvärr tvivlar jag av inläggen att döma. Om resan verkligen vore personlig och oberoende av andras åsikter dvs präglades av egna tankar och erfarenheter så skulle vederbörande inte ta illa åt sig andras annorlunda synpunkter.
Det är skillnad på att informera och att ha åsikter om vad andra ska tycka. Fast det kanske borde tas upp i den tråd som jag grunnat på ett tag, "fascistoida element inom hifi". Ses där kanske...

Ingen har sagt till dig vad du SKALL tycka. Du tycker det du vill och ger också uttryck för det i skrift och det gör andra också. Eller hur? Det är kanske du och MM och Floyd och Lust som bör låta andra tycka och säga vad de vill? Och vem i så fall skulle "fascistoida element inom hifi" avse???

Första citatet: Jag säger väl inte att man är "oberoende av andras åsikter", tvärtom menar jag att ens personliga resa i hög grad influeras av andras röster. Men just _resan_ är ens egen, andra kan/bör inte lägga sig i vägvalet. Därför bör alla visa respekt för andras personliga vägval, även om man tycker de är dumma. Jag talar mer om tonen, inte innehållet hos rösterna.

Användarvisningsbild
subjektivisten
Semesterfirare

Inläggav subjektivisten » 2008-05-29 17:52

Floyd skrev:Hittade du verkligen inte mer än två punkter att kommentera??? Du gör mig besviken.... :wink:

Nja, troll är inte direkt värd min energi. 8)

Floyd skrev:Men okejrå, Nej här inne finns ingen sanning. Det är ytterst svårt för att inte säga nästan omöjligt att få två kombatanter att enas om vad som är sanning och inte. Utifrån sin egen smått religiösa ståndpunkt går det aldrig att få dessa att enas om en enda sanning.

Rätt ointressant om inte folk kommer överens om sanningar, det som är intressant är ju SANNINGAR. Ja, iaf för mig som bryr om mig om verkligheten, vill man flumma runt så kan man ju göra det. :P

Floyd skrev:Vad gäller din andra kommentar....jag borde kanske inte skriva detta, men jag gör det trots allt: Ja, Subjektivisten, jag känner precis samma sak för dig. *blink blink* :wink:

Ja, du måste ha ett trist liv när du endast skriver inlägg hur dåligt faktiskt är och hur vissa beter sig istället för någon gång verkligen snacka hifi. Men jag antar det tillhör "jobbet" som forumttroll.

Floyd skrev:Även om jag sällan delar dina åsikter så måste jag säga att du står för en underbar underhållning här inne. Det finns fler, men du är nog nummer ett. Obs, detta är inte ironiskt menat, du har verkligen skänkt mig många skratt och leenden här inne. Jag ber dig notera att jag, trots meningsskiljaktigheter, håller mig mer högtstående än att gå till personangrepp. :wink:

Visst troll, hoppas det skänker glädje i ditt futtiga liv. 8)
Ino i32s*(med ES filter), pY-4, cr80s, Nad 208, Rotel 1090, Pioneer 668, Denon 2106.

Användarvisningsbild
subjektivisten
Semesterfirare

Inläggav subjektivisten » 2008-05-29 17:53

n3mmr skrev:OBS: Alla sanningar är definitionsmässigt korrekta.

Det är en rent språkligt härledd absolut sanning, och därmed korrekt.

Visst, jag ska simma till månen nu, ska först bada lite i mitt luftkar.
Ino i32s*(med ES filter), pY-4, cr80s, Nad 208, Rotel 1090, Pioneer 668, Denon 2106.

Kaffekoppen
Inaktiverad

Inläggav Kaffekoppen » 2008-05-29 17:58

Floyd skrev:
dimitri skrev:
Floyd: Guden "mäta" respektive guden "lyssna". Ifall du skulle mena LTS, IÖ så är det lyssnar de gör i första hand. Det har de alltid skrivit men ändå fått sig "mäta" etiketten påklistrad för annars skulle schablonbilden rämna och slagpåsen bara avdunsta. Det skulle bli svårt.

Jag avsåg inga speciella forumiter överhuvudtaget. Det var du som gjorde den kopplingen.

Det finns ett antal forumiter som dyrkar guden "Mäta". Allt kretsar faktiskt inte runt LTS och IÖ på detta forum.
Vänta lite nu din trollerisnubbe. What the fuck har LTS med den här diskussionen att göra :lol:

Tack för reklamen iallafall :D

Förresten kan jag ju simpelt meddela att Ingvar tyvärr har häcken full med andra göromål och har därför inte lika mycket snurr i LTS-arbetet som förr. Iallafall just nu. Så nu får du gnälla på mig istället ;)

Användarvisningsbild
matså
Inaktiverad

Inläggav matså » 2008-05-29 18:03

subjektivisten skrev:
Floyd skrev:Hittade du verkligen inte mer än två punkter att kommentera??? Du gör mig besviken.... :wink:

Nja, troll är inte direkt värd min energi. 8)

Floyd skrev:Men okejrå, Nej här inne finns ingen sanning. Det är ytterst svårt för att inte säga nästan omöjligt att få två kombatanter att enas om vad som är sanning och inte. Utifrån sin egen smått religiösa ståndpunkt går det aldrig att få dessa att enas om en enda sanning.

Rätt ointressant om inte folk kommer överens om sanningar, det som är intressant är ju SANNINGAR. Ja, iaf för mig som bryr om mig om verkligheten, vill man flumma runt så kan man ju göra det. :P

Floyd skrev:Vad gäller din andra kommentar....jag borde kanske inte skriva detta, men jag gör det trots allt: Ja, Subjektivisten, jag känner precis samma sak för dig. *blink blink* :wink:

Ja, du måste ha ett trist liv när du endast skriver inlägg hur dåligt faktiskt är och hur vissa beter sig istället för någon gång verkligen snacka hifi. Men jag antar det tillhör "jobbet" som forumttroll.

Floyd skrev:Även om jag sällan delar dina åsikter så måste jag säga att du står för en underbar underhållning här inne. Det finns fler, men du är nog nummer ett. Obs, detta är inte ironiskt menat, du har verkligen skänkt mig många skratt och leenden här inne. Jag ber dig notera att jag, trots meningsskiljaktigheter, håller mig mer högtstående än att gå till personangrepp. :wink:

Visst troll, hoppas det skänker glädje i ditt futtiga liv. 8)

Nu blev jag lissen i ögat *Floyden, jag som trodde att jag var dåren nummer ett. Han som tillber massa IÖ och Massa Kaffekoppen
Nu med Monitor Audio RX6, Yamaha 673. Ber om ursäkt för att min IQ är över den normala!

Kaffekoppen
Inaktiverad

Inläggav Kaffekoppen » 2008-05-29 18:07

Låt mig vara en vanlig människa Mats :cry:

Användarvisningsbild
matså
Inaktiverad

Inläggav matså » 2008-05-29 18:20

Kaffekoppen skrev:Låt mig vara en vanlig människa Mats :cry:

:lol:
Nu med Monitor Audio RX6, Yamaha 673. Ber om ursäkt för att min IQ är över den normala!

Användarvisningsbild
Almen
Hilbert

Inläggav Almen » 2008-05-29 18:26

Floyd skrev:
dimitri skrev:

Jag avsåg inga speciella forumiter överhuvudtaget.
8O Du skriver ju direkt sedan "Det finns ett antal forumiter som dyrkar guden 'Mäta'"! Vilka menar du? Eller är du för feg för att göra något annat än bara antyda?

Sedan kommer klassikern:
Allt kretsar faktiskt inte runt LTS och IÖ på detta forum. Det var du som gjorde den kopplingen.
Åh, det är så dåligt, alltså! :lol: :lol:
"Nämn tre av de köttätande växter som vid mässan i Hannover med hull och hår slukade den då ditresta gosskören. Svara!"

Användarvisningsbild
IngOehman

Inläggav IngOehman » 2008-05-29 18:30

Floyd skrev:När ska det gå upp ett ljus; det finns inget rätt och inget fel.

Jasså. Är det verkligen rätt det?

Och om det är det, hur kan det vara det om det inte finns något rätt och fel? Aporin är påtaglig...

Du behöver måste släppa sådana där hårdpolariserade tankar, och inse att det ibland faktikt finns rätt och fel, medan det ibland inte är så. Vissa saker är faktiskt medan andra saker eller andra infallsvinklar bara fokuserar på åsikter - men det betyder inte att rätt och fel är något viktigt för alla, bara för att de är definierabara.

Vissa bryr sig helt enekelt inte (du?). Men bara för att någon struntar i vad som är rätt och/eller fel, betyder det ju inte att den objektiva egenskapen upphör att existera.

Om du skiljer mellan det som är objektivt och det som är subjektivt så kommer du till och med att inse att man i objektiva frågor faktiskt aldrig finner något annat än just rätt eller fel. Världen är inte 100% subjektiv, även om just du struntar i objektiviteter (om du nu gör det, som det verkar, givet ditt inledande påstående).

Alltså: När ska det gå upp ett ljus; det finns inget rätt och inget fel.[/quote].

Frågan är vad det kommer sig att du tror att det är så? Vad är din uppfattning baserad på? Har något sagt att det är ett axiom? Är det något du bara "känner"?

Om det ligger tre vikter på ett bord i ditt vardagsrum - ett hektogram, ett pound och ett kilogram, och du får frågan: Vilken av de tre vikterna är tyngst?

Finns det inget rätt svar på frågan?

Vh, iö
Fd psykoakustikforskare & ordf LTS. Nu akustiker m specialiteten
studiokontrollrum, hemmabiosar & musiklyssnrum. Även Ch. R&D
åt Carlsson och Guru, konsult åt andra + hobbyhögtalartillv (Ino).

Användarvisningsbild
IngOehman

Inläggav IngOehman » 2008-05-29 18:36

Floyd skrev:Nej här inne finns ingen sanning. Det är ytterst svårt för att inte säga nästan omöjligt att få två kombatanter att enas om vad som är sanning och inte. Utifrån sin egen smått religiösa ståndpunkt går det aldrig att få dessa att enas om en enda sanning.

På vilket sätt har det med frågan om huruvida det finns en sanning att göra?

En kubikmeter vatten är väl tusen gånger mera än en liter vatten, oavsett om alla fattar att det är så eller inte?

Varför blandar du ihop de tu?

Vh, iö

Användarvisningsbild
MrUncool

Inläggav MrUncool » 2008-05-29 18:52

meanmachine skrev:Tråkigt när det blir personliga påhopp och annat trams som förstör tråden. :?

Så när man inte håller med vissa personer i deras argument är man inte riktigt 100% ?

Finns det en seriös modd på detta forum kanske en varning borde vara på plats!

Här hänger jag inte med dig. Kikade mellan det inlägg jag citerar ovan och det du gjorde innan det (där du var på gott humör), utan att hitta något skrivet som överhuvudtaget liknar det du hojtar om ovan. Vilka personliga påhopp* menar du och framför allt vem påstår att någon inte är riktigt hundra?

Ditt uttryck "seriös modd" tycker jag är intressant. Saknas det sådana här menar du? Bättre på Mhb (som du inte var speciellt nöjd med för ett tag sedan har jag för mig)?

* På slutet tycker jag däremot att nivån i tråden blivit löjligt låg.

Skummade härom dagen på Mhb och reagerade på något jag läste där:
"För det första så tycker jag inte att faktiskt.se är någon bra förebild. Ett forum där socialt missanpassade personer får trakassera varandra under förevändning att det handlar om hifi."
"Klockrent , de flesta (inte alla) som hänger där gör ju det för att de blivit bannade på alla andra ställen."

8O Visste inte att Faktiskt var en plats för socialt missanpassade och uppsamlingsställe för "bannade" och har ju inte riktigt fått det intrycket men det kanske är det som visat sig i tråden på slutet?
http://www.minhembio.com/forum/index.ph ... pic=198552
Senast redigerad av MrUncool 2008-05-29 18:59, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild
matså
Inaktiverad

Inläggav matså » 2008-05-29 18:58

IngOehman skrev:
Floyd skrev:Nej här inne finns ingen sanning. Det är ytterst svårt för att inte säga nästan omöjligt att få två kombatanter att enas om vad som är sanning och inte. Utifrån sin egen smått religiösa ståndpunkt går det aldrig att få dessa att enas om en enda sanning.

En kubikmeter vatten är väl tusen gånger mera än en liter vatten, oavsett om alla fattar att det är så eller inte?

Vh, iö

Precis säger Massa IÖ att Oslo ligger i Uganda så ligger det i Uganda, för IÖ har aldrig fel. :)

Användarvisningsbild
MrUncool

Inläggav MrUncool » 2008-05-29 19:07

mats skrev:Precis säger Massa IÖ att Oslo ligger i Uganda så ligger det i Uganda, för IÖ har aldrig fel. :)

Märkligt inlägg men - jo det har han om så vore fallet.

Användarvisningsbild
IngOehman

Inläggav IngOehman » 2008-05-29 19:29

mats skrev:
IngOehman skrev:

Vh, iö

Precis säger Massa IÖ att Oslo ligger i Uganda så ligger det i Uganda, för IÖ har aldrig fel. :)

Ett utmärkt exempel!

(På att någons oförmåga att förstå vad som är sant inte påverkar vad som är sant.)

Oslo ligger alltså INTE ligger i Uganda, även om du tror att så är fallet på grund av att jag skulle påstå att det är så - vilket jag förstås dessutom inte skulle göra. Så det blev dubbelfel från dig denna gång Mats.

Igen: Saker är som de är även om någon (i detta fall Mats) inte förstår det. Det är inte vad folk tror (av något skäl, t ex på grund av att de tror att påstått det) som bestämmer hur något är, det är hur det är på riktigt.

Frågan om huruvida folk är överens eller inte om vad som är sant, behöver inte ha något att göra med vad som är sant på riktigt*.

Tack för att du exemplifierade det så fint Mats!

Vh, iö

- - - - -

*Däremot kan det motsatta förstås gälla, det KAN vara som så, att vad som är sant på riktigt påverkar vad folk tror är sant. Upplysning brukar det kallas. ;)

Användarvisningsbild
matså
Inaktiverad

Inläggav matså » 2008-05-29 19:46

IngOehman skrev:
mats skrev:
IngOehman skrev:

Vh, iö

Ett utmärkt exempel!

(På att någons oförmåga att förstå vad som är sant inte påverkar vad som är sant.)

Oslo ligger alltså INTE ligger i Uganda, även om du tror att så är fallet på grund av att jag skulle påstå att det är så - vilket jag förstås dessutom inte skulle göra. Så det blev dubbelfel från dig denna gång Mats.

Igen: Saker är som de är även om någon (i detta fall Mats) inte förstår det. Det är inte vad folk tror (av något skäl, t ex på grund av att de tror att påstått det) som bestämmer hur något är, det är hur det är på riktigt.

Frågan om huruvida folk är överens eller inte om vad som är sant, behöver inte ha något att göra med vad som är sant på riktigt*.

Tack för att du exemplifierade det så fint Mats!

Vh, iö

- - - - -

*Däremot kan det motsatta förstås gälla, det KAN vara som så, att vad som är sant på riktigt påverkar vad folk tror är sant. Upplysning brukar det kallas. ;)

Oj den store talade direkt till mig 8O This is a happy day. Du har rätt oh mästare Oslo ligger i Grekland, förlåt mig, straffa mig med pisk

Användarvisningsbild
IngOehman

Inläggav IngOehman » 2008-05-29 20:07

Varför säger du att "jag har rätt i att Oslo ligger i Grekland"?

Något sådant har jag aldrig hävt ur mig, och igen: Varför hänvisar du
alls till vad någon har sagt? :?

Är det verkligen svårt för dig att förstå att sanningen bestäms av de
faktiska omständigheterna, och inte vad någon har påstått?

Vh, iö

Användarvisningsbild
matså
Inaktiverad

Inläggav matså » 2008-05-29 20:12

IngOehman skrev:Varför säger du att "jag har rätt i att Oslo ligger i Grekland"?

Något sådant har jag aldrig hävt ur mig, och igen: Varför hänvisar du
alls till vad någon har sagt? :?

Är det verkligen svårt för dig att förstå att sanningen bestäms av de
faktiska omständigheterna, och inte vad någon har påstått?

Vh, iö

Har du mät det hela?

Användarvisningsbild
screen
interlaced

Inläggav screen » 2008-05-29 20:16

Vad är ditt problem Mats?
Har du kul?

IÖ, varför låter du dig hunsas?
Ser du inte träden för skogen?

Detta känns som ett märkligt beteende av annars vettiga mäniskor (när dom vill) och jag fattar inte varför?

Mvh Björn//
Mvh Björn//

Visst fan är masur vackert!
http://i28.photobucket.com/albums/c213/ ... /TS330.jpg

Användarvisningsbild
matså
Inaktiverad

Inläggav matså » 2008-05-29 20:28

screen skrev:Vad är ditt problem Mats?
Har du kul?

IÖ, varför låter du dig hunsas?
Ser du inte träden för skogen?

Detta känns som ett märkligt beteende av annars vettiga mäniskor (när dom vill) och jag fattar inte varför?

Mvh Björn//

Nu har jag sågat ner träden, shhh det var svettigt. Jag skojade med dig Ingvar. Du får ge igen, duckar :lol:

Användarvisningsbild
screen
interlaced

Inläggav screen » 2008-05-29 20:35

No Way...

Det respekterar jag er allt för mycket som mäniskor för att göra.
Dessutom kan sådant (uppenbarligen) missuppfattas och skapa osämja vilket inte är till gagn för någon, varken nu eller någonsin.

Mvh Björn//
Mvh Björn//

Visst fan är masur vackert!
http://i28.photobucket.com/albums/c213/ ... /TS330.jpg

woland
Semesterfirare

Inläggav woland » 2008-05-29 21:02

Klart det finns rätt och fel. Sanningen är aldrig objektiv. Den tar ställning för det korrekta.

Mvh

Användarvisningsbild
meanmachine
Don Placebo

Inläggav meanmachine » 2008-05-29 21:07

woland skrev:Klart det finns rätt och fel. Sanningen är aldrig objektiv. Den tar ställning för det korrekta.

Mvh

Vilken bil är roligast att köra. Saab 93 eller Volvo S40?

Finns det en specifik sanning bakom denna frågestälning?

hifiguru@spray.se

Användarvisningsbild
Bill50x
Trevlig prick

Inläggav Bill50x » 2008-05-29 21:25

meanmachine skrev:
woland skrev:Klart det finns rätt och fel. Sanningen är aldrig objektiv. Den tar ställning för det korrekta.

Mvh

Vilken bil är roligast att köra. Saab 93 eller Volvo S40?

Även frågor kan vara subjektiva. Vilket inte betyder att de blir sämre för det. Precis som subjektiva åsikter inte är sämre än objektiva. OM det nu överhuvudtaget finns några objektiva åsikter :-)

Det är såklart svårt att argumentera mot rena fakta. Men fakta är aldrig liktydigt med sanning. Sanningen är beroende av fakta. Redan Einstein resonerade sig fram till de fakta som säger att ingenting kan färdas fortare än ljuset. Så då är ju det påståendet sant, eller hur? Men vänta nu... hade Albert rätt egentligen? Mjae, det ifrågasätts lite då och då, framför allt inom kvantteorin. Så det han sa, det var alltså inte sant?

Vilket väger mest, ett kilo bomull eller ett kilo bly? Sanningen är en ringa tröst för den som tappar ett kilo bly på foten istället för bomull....

/ B

Användarvisningsbild
nolimitsoya
Inaktiverad

Inläggav nolimitsoya » 2008-05-29 21:31

meanmachine skrev:Vilken bil är roligast att köra. Saab 93 eller Volvo S40?

Ja, men frågan är inte komplett; du har glömt att ange omständigheterna.

Användarvisningsbild
meanmachine
Don Placebo

Inläggav meanmachine » 2008-05-29 21:35

nolimitsoya skrev:

Vintermorgon 3mil väster om Åsele bakfull och oskrapade rutor. Handskar har du inga samt ej heller skor. Bilarna har punka så du måste börja med originaldomkraft och byt till resevhjul. Under tiden kommer nordan med 20m/sek och fyller din tunna stockholmskavaj med härlig uppfriskande kyla. Efter allt detta skall du provköra på en dåligt plogad skogsbilväg.

hifiguru@spray.se

Användarvisningsbild
subjektivisten
Semesterfirare

Inläggav subjektivisten » 2008-05-29 21:38

MrUncool skrev:* På slutet tycker jag däremot att nivån i tråden blivit löjligt låg.

Skummade härom dagen på Mhb och reagerade på något jag läste där:
"För det första så tycker jag inte att faktiskt.se är någon bra förebild. Ett forum där socialt missanpassade personer får trakassera varandra under förevändning att det handlar om hifi."
"Klockrent , de flesta (inte alla) som hänger där gör ju det för att de blivit bannade på alla andra ställen."

8O Visste inte att Faktiskt var en plats för socialt missanpassade och uppsamlingsställe för "bannade" och har ju inte riktigt fått det intrycket men det kanske är det som visat sig i tråden på slutet?
http://www.minhembio.com/forum/index.ph ... pic=198552

Det kommer ju inte som någon chock att det inlägget på mhb är från en viss person som har stora problem med folk som vet bättre än han. 8)

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann

Inläggav petersteindl » 2008-05-29 21:38

meanmachine skrev:
nolimitsoya skrev:

Vintermorgon 3mil väster om Åsele bakfull och oskrapade rutor. Handskar har du inga samt ej heller skor. Bilarna har punka så du måste börja med originaldomkraft och byt till resevhjul. Under tiden kommer nordan med 20m/sek och fyller din tunna stockholmskavaj med härlig uppfriskande kyla. Efter allt detta skall du provköra på en dåligt plogad skogsbilväg.

Det här var ju hur enkelt som helst. Helt klart Volvo S40.
PS

FöregåendeNästa

Återgå till Generellt om hifi