magnus2 skrev:OST
Kanske menade han skruv med ostskalle.
Ostskalle är det på dom skruvar man ser på popboxen ovanför.
PÅ 60-talet sa man ofta ostskalle istället för kullrig skalle.
Moderatorer: Carlssongossarna, Redaktörer
magnus2 skrev:OST
The-Master skrev:Vad händer här då (vem vinner)?
Någon som är "helt" färdigt (intryck)?
Kommer det att komma lös några fler element, om när?
Tux skrev:...Det är ju trots allt sommar och då finns det bättre hobbys att hålla på med.![]()
/P
The-Master skrev:...Kommer det att komma lös några fler element, om när?
The-Master skrev:The-Master skrev:...Kommer det att komma lös några fler element, om när?
Denna lilla fråga då, nån som vet "Peter"???
petersteindl skrev:Är du i behov av högtalarelement? D v s av denna 10 tummare. Jag tror en av de tidigare aspiranterna var tvungen att hoppa av så ett par tror jag finns kvar av dessa.
Vill du beställa dessa?
MvH
Peter Steindl
The-Master skrev:
Ja.
Ja.
Ja... skall bara kolla med chefen om det är ok, har LITE extra utgifter till huset nu...
![]()
![]()
jag återkommer inom kort...
karneolen skrev:Nu gäller det bara att få fart på limmandet också, är det någon som kört
med träplugg och lim till dessa basar tidigare. Står det pall för trycket, eller
bör man skruva?
Naqref™ skrev:karneolen skrev:Nu gäller det bara att få fart på limmandet också, är det någon som kört
med träplugg och lim till dessa basar tidigare. Står det pall för trycket, eller
bör man skruva?
Skruvar och plugg bidrar inte mer än marginellt till hållf. Rätt limmad så går lådan inte sönder i skarven utan en bit in i själva MDFen. Skruv/plugg används bara som en fixerings under själva limmningsfasen.
paa skrev:Naqref™ skrev:karneolen skrev:Nu gäller det bara att få fart på limmandet också, är det någon som kört
bör man skruva?
Skruvar och plugg bidrar inte mer än marginellt till hållf. Rätt limmad så går lådan inte sönder i skarven utan en bit in i själva MDFen. Skruv/plugg används bara som en fixerings under själva limmningsfasen.
Pluggar är bra för att få det i läge, men sen är massor med limknektar väl så bra som skruvar.
Återgå till Carlsson Illuminati
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster