Nick Cave 17/5 - Vad tyckte ni?

Allt om musik, musikvideo, konserter, festivaler osv.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
L4

Nick Cave 17/5 - Vad tyckte ni?

Inläggav L4 » 2008-05-18 11:43

Var det någon mer än jag från detta sköna forum som såg Nick Cave igår och i så fall, vad tyckte ni?

Själv var blev jag både imponerad - och uttråkad. Imponerad av röjet Bad Seeds lyckas få igång, dubbla trummisar gör ju en hel del! Uttråkad av att det var mest röj hela tiden, mycket från senaste plattan som i mitt tycke är alldeles för mycket gubbrock. Jag saknar det finstämda och dynamiska från tex No more shall we part.

Men Nick Cave and the Bad Seeds kommer alltid att vara just Nick Cave and the Bad Seeds och när de drog igång Tupelo gick det rysningar längs ryggraden. Det finstämda kan jag få hemma. Just nu snurrar Boatmans call...

Användarvisningsbild
Alexi

Inläggav Alexi » 2008-05-18 11:52

Fan hur kunde jag missat att han var i stan :(
Var med och grundade Faktiskt.se, men är inte involverad i nya .io

Användarvisningsbild
Magnus

Inläggav Magnus » 2008-05-18 20:52

mycket nöjd :P
//Magnus

Born to lose -Live to win

*mag på www.hififorum.nu www.autopower.se www.dvdforum.nu www.helgon.net
*m_a_g på www.smygis.com
Foto: www.fatalpath.tk

Användarvisningsbild
Lust

Inläggav Lust » 2008-05-19 21:36

Förbannat bra var det.

Spelar egentligen ingen roll vilka låtar han kör - det går bara inte att undvika att älska det genuint äkta när han spelar dem live.

Missade dock förbandet. Vad/vilka var det?

Användarvisningsbild
L4

Inläggav L4 » 2008-05-19 21:46

Ed Kuepper från The Saints. Missade också honom, men hörde att det inte var något vidare. Cave är verkligen kompis med sina gamla idoler från Saints, plockade in Chris Bailey som extrasångare på Bring it on, och nu Kuepper som förband.

Användarvisningsbild
Katt-natt

Inläggav Katt-natt » 2008-06-01 22:13

jaharu L4, har du börjat foruma på faktiskt?! själv sitter jag och minns hur slagsmål utbröt under "papa won´t leave you henry" och lyssnar på densamma via min thorens 165.
Det jag tyckte var roligast var att cave och bandet verkade ha skoj, och att de nya låtarna blev bättre live än på skiva, vilket fick mig att lyssna vidare på "gräf!" med nya öron. gubbig, sure! men vem är inte gubbe!? det ÄR vi förmodligen då TUPELO var höjdpunkten även för mig.
Är det nån mer än jag som tycker att caves loffemuche gör honom lite VÄL lik just loffe? speciellt då han utför små "sketcher" på hemsidan, med en kvalitet värdig janne K! mulligt!
Annexet slår inte cirkus hursomhelst.
angloismer och all heder/grabb

Användarvisningsbild
L4

Inläggav L4 » 2008-06-02 19:43

Att du också skulle hänga här har jag misstänkt länge. Har letat efter inlägg som handlar om hur man installerar Tandbergare i en Amazon för att få det bekräftat, men icke. Skrev därför ett inlägg om hr Cave för att locka fram dig. Uppenbart fungerade det.

Nu är HK:n bytt mot en Proton, CD-spelaren ställd på SD-fötter och Larsen 4:orna inspelade. Det är bara att komma förbi och lyssna. Eller är det bara Henrys Dream på PiP som gäller?

Användarvisningsbild
Katt-natt

Inläggav Katt-natt » 2008-06-02 21:22

spenderbyxan är tydligen på! -proton minsann. Jag kommer gärna förbi imorrn exempelvis. Då kan jag även låna balkanbluessamlingen ju. Är det stor skillnad med fossingar under spelarn?

Användarvisningsbild
L4

Inläggav L4 » 2008-06-02 21:30

Imorgon är det bara att komma förbi. Om det är skillnad med fötter under CD-spelarn får herrn då avgöra själv - saken är den att jag fick ett par över när jag fixade elaka vibrationer på en hårddisk.

Protonen var ett loppisfynd. Så det var de små spenderbyxorna. Spenderkortbyxorna.

Slå en signal först!

Återgå till Musikstugan