Moderator: Redaktörer
Det vesentliga är väl hur den är där den sitter. Annars så behöver det ju inte vara en nackdel att den är mjuk, det kanske bara är bra.avr7000 skrev:Jag har plockat isär några P17, och konen är "skrämmande" sladdrig och mjuk...
aerogelen är ju ett solit material.. det är som sagt kevlar och kolviber fibrer som tillsammans med nån slags plast bildar konen.
så vitt jag kunnat utröna verkar konen inte vara ubbygt av nån väv av fibrer utan utan mera verkar det hela vara solid plastkomposit
Max_Headroom skrev:Jag diggar PP-koner stöddigt!
Jag kör med Seas P14RCY och Dynaudio 21W54. Båda med polyprop-koner. Låter kalas. Särskilt Seas måste betraktas som mycket lyckade. Att man kan få ett så bra element så billigt är ju bara kalas för oss konsumenter!
Max säger:
Mitt intryck är att folk som klankar ner på det eller det konmaterialt, må det vara PP eller papper eller nåt annat, säallan har någon större koll på högtalare alls. Man har läst eller hört något någonstans eller bara gått och inbillat sig saker. Det är så många faktorer som spelar in så att säga att ett elemenet är dåligt bara p.g.a konmaterialet kan man nog bara göra om konmaterialet är direkt olämpligt. Jag orkar inte tänka ut något just nu.
Bill50x skrev:Att dom sedan får byxorna nerdragna av mätnissar och anklagade för lögn av S.... när dom vill berätta hur bra deras grejor är - det är en annan sak....
/ B
avr7000 skrev:Någon som gillar t ex Seas P17?
Vilka fördelar med detta element ser du i så fall?
Själv gillar jag inte alls ovan nämnda element, jag tycker att det saknar "liv" och maskerar bort mickrodetaljer....
Dynaudio har oxå lite, lite "plastljud" men inte alls i samma utsträckning... -beror detta t ex på att de i allmänhet använder större talspolediametrar som då skulle ge en bättre kraftöverföring med mindre "flex" som följd...?
/Stefan
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 18 gäster