tråd. Här finns bara en fråga att svara på!
Men, den som vill utlägga sig utöver det får förstås gärna göra det.
Vh, iö
Moderator: Redaktörer
JTarnstrom skrev:Intressant frågeställning. På ett sätt vill man ju inte medge att man indetifierar sig med musiken man lyssnar på, eller att en del av ens identitet utgörs av den, för på något underligt sätt känns det som om man reducerar sig själv. Å andra sidan, vad tusan består ens identitet av? Och på något underligt sätt känns det som om man reducerar sig själv ännu mer om man medger att själva anläggningen är det som man identifierar sig med.
Frågan är också vad man avser med att "identifiera sig med". Innebär det en avspegling av sin självbild i något yttre objekt, eller är det en del av ens identitet?
Röstade ändå på alternativ 3.
Tärnström
johanu skrev:
Både prylarna och musiken blir en del av min identitet. Men om de går förlorade skulle jag ju inte helt plötsligt ändra identitet.
Snarare är mitt konsumtionsmönster en del av mig. Spelar inte så stor roll inom vilket område jag konsumerar, mönstret är det samma.
meanmachine skrev:underlig tråd. Förstår inte syftet och eller målet med det så jag svarade sista alternativet
C4rlsson skrev:Musik är fantastiskt då man kan förstå hur folk tänkte flera hundra år tillbaka och man ökar sin förståelse för andra människor väldigt mycket. Detta betyder att även jag kan identifiera mig själv med musiken. Apparaterna vill jag helst slippa tack.
Användare som besöker denna kategori: nasse och 24 gäster