Kaffekoppen skrev:Äh, jo jag mäter också...
simulerar, mäter, förändrar mäter, simulerat mest hela dagen..
Jag har aldrig använt Basta! själv i en hel konstruktion, förutom en kurs som Svante hade på KTH i höstas. Du har ju massa Basta!-killar här och dessutom konstruktören Svante. Bättre förutsättningar finns inte.
Hehe jo det är just därför jag påbörjade det här bygget, eftersom det finns många hjälpsamma och kunniga medlemmar, vore kul att höra vad Svante själv har för förlslag på låddimensioner och portlängd
Mr_Ekan skrev:Och förresten, JB... Du skrev att du hade en demoversion av Basta!? Vad hindrar dig då att kolla vad Basta! föreslår avseende lådvolym?
Har inte riktigt förstått mig på hur Basta fungerar än, är väl det som är största problemet..
Dels kan jag bara markera 3 värden på varje rad, är det för att det är en demo version eller beror det på något annat?
Och sedan hittar jag inte "Le Loss" någonstans i specsen för elementet (rutan som är rödmarkerad)
Sedan på "Vent" så har vi "Sp [cm2]" som jag inte har någon aning vad det betyder.. räcker det inte med diameter och längd på röret? :)
"Fp [hz]" har jag ingen aning om vad det är heller..
Sedan inne på "Box" så har vi "Qb (Q of Box)".. vad är detta?
Och sist men inte minst så har jag inte kommit på hur (eller om det ens går i demot) att rita upp en responskurva