lasselite skrev:Hur går det med nagrefs kabel, och hur mycket kostade den att sno ihop?
Kan bara svara för det sistnämnda men avslöjar inte det än.
Moderator: Redaktörer
lasselite skrev:Hur går det med nagrefs kabel, och hur mycket kostade den att sno ihop?
lasselite skrev:Här har herr N knypplat å knåpat! Å vad hade han för det? Inte ett skit kan jag säga
postpunk skrev:Min fråga är nog: Går det att bygga en kabel i koppar som låter illa?
postpunk skrev:Min fråga är nog: Går det att bygga en kabel i koppar som låter illa?
Skulle det kunna påverka resultatet även om det är så att det inte hörs skillnad i så fall om den är buffrad? De är nog buffrade, det är ju en seriös japansk förstärkare, där de inte sparat in på antalet komponenter.Morello skrev:Testar man kablar i tape-loopen måste man förviss sig om att den inte är buffrad.
Jobbade då med tyvärr, har ärligt talat inte haft tid än, iallafall inte samtidigt som Gromit.lasselite skrev:R:
Juni, juli, augusti... allting verkar lättare dåååå
Callisto skrev:En liten kommentar är på sin plats;
För att detta blindtest ska få något värde tycker jag att en tredje opartisk person ska handhava blindtesten. "Lyssnarna" ska inte beblanda sig med kablarna överhuvudtaget och ej heller kunna se dom. Alltså helst sitta med bindlar för ögonen. Sedan tycker jag personligen att det ska vara 100 % rätt av åtminstone 20 försök.
Hör man skillnad så gör man, då väljer man inte fel. Komma med t.ex 15 av 20 rätt innebär att skillnaden egentligen knappt är skiljbar. Är det som ett "filter för högtalaren" så borde det mynna ut i 100 %, eller hur.
Callisto skrev:Nagref, nu har du chansen att ta upp kampen med Jorma![]()
.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 29 gäster