Moderator: Redaktörer
Kaffekoppen skrev:Njet
Jag har skruvar med liten skalle och insexhuvud för montering.
Kaffekoppen skrev:Fixar bild ikväll... då kommer lite uppdatering på själva byggandet med!
The-Master skrev:Kaffekoppen skrev:Fixar bild ikväll... då kommer lite uppdatering på själva byggandet med!
Och vad hände sen dårå???
![]()
Kaffekoppen skrev:Så simuleringar i all ära, det skall verkligen bli kul att mäta upp dem hos phon på forumet! Där mäter vi dem utomhus för att få en relativt korrekt kurva ner mot 30hz. Sedan får man mäta och justera hemma![]()
Kaffekoppen skrev:Vi har en 100m gräsmatta som "golv" och en tegelfasad som bakvägg med en bredd som begränsar till 30hz
Men visst är det en väldigt fin skruv!Conny skrev:Kaffekoppen,
Rätt stor bild på den lilla skruven?
Conny
Nä, jag räknar med att det räcker med 10w per basJocke skrev:Fin skruv, Koppen!Med tanke på trådrubriken - var är tummen nu? Det blir nog bra hålligång med (var det) 6x300W i basen? Du har väl säkert räknat på maximalt ljudtryck!?
Hur mycket ska du driva frontarna med?
Var det inte Gaz som en gång i tiden spetsade med ett slutsteg på nån mässa? Fast det kom väl inte i närheten av det här?
/Jocke
profbd skrev:va sex lådor du sa ju att jag var galen som skulle ha åtta lådor?
misanplass skrev:Kaffekoppen skrev:Skruvarna är förresten hifikits insexvariant:
http://www.hifikit.se/index.php?id=1370
Inga inslagsmuttrar?
Jag bygger själv ett par OB51 och pga bristande erfarenhet vet jag inte vilken metod jag skall använda för att få fast elementen på bästa sätt.
Vad kommer du ha för tätning mellan element och baffel?
//Robert
Kaffekoppen skrev:...
Igår kom Stenberg förbi och lärde mig om limmförband. Han tycker jag slösar nått kopiöst med limm och dessutom blir det kanske tom försvagat.
...
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 9 gäster