Max_Headroom skrev:Jag tillhör det fåtal (kanske bara jag kvar) som ännu inte köpt någon DVD-spelare. Min CD-splare sjunger på sista versen, ett byte kan vara av nöden under hösten. Och då skulle det ju vara bra att köpa en DVD för att få¨CD-spelare och DVD i samma burk, så att säga.
Men nu snackas det om Blue Ray och HD-DVD och nya grejjor och format. Är det någon idé att köpa nåt nytt, eller ska man köpa en begagnad CD-spelare (eller DVD) i väntan på nya format och standarder?
Om man väntar på det som komma skall, kommer man aldrig få den apparat man väntar på....
När min HiFi-video brakade ihop -99, var inspelningsbara DVD´er redan på G. Så jag väntade förstås på de nya "undren". Men än idag är det inte allmängods om man så säger....
Mitt råd är, köp en hyggligt kompetent DVD-spelare. Antingen nåt billigt som klarar "formaten" tills det är dags att förnya, eller en riktigt kompetent spelare som Pioneer 668 (prisläge 6-7kkr) som ju rekommenderas av såväl LTS som CarlssonPlanet.
Min gissning är att det kommer att dröja många år innan CD- och DVD-formatet är passé...
/ B