Jag har inte sett några ursäkter från honom avseende på att han lagt
ut bilder på människors boende för att förnedra dem, annat än det han
skrivit för att urskulda sig själv - vilket ju bara gjorde det värre och visar
att han varken förstod eller förstår hur illa han beter sig (vilket däremot
möjligen är en ursäkt).
Han har ju dessutom fortsatt på samma linje därefter. Att nattlorden är
tålig gör ju inte angreppen mot honom mindre otrevliga.
phloam skrev:subjektivisten skrev:phloam skrev:Därav dessa långa F/E-trådar, där båda sidor gör onödiga intrång på varandras områden (personligt/vetenskapligt).
Nja, dom blir onödigt långa eftersom vissa har svårt att förstå vad man får fram med F/E lyssning. Innan jag fick det förklarat för mig så var jag också mkt tveksamt till det, men när allt sen kom på sin plats så blev det rätt så glasklart.
Finns ju ingen anledning att hitta på saker, ljuga och förvränga vad andra säger bara för man själv inte förstår eller vill inte förstå.
Nej iofs, men det är just den personliga sidan (enl ovan) som orsakar att man upplever att andra håller på så, "ljuger och förvränger" osv. När de kanske egentligen mest förvränger saker för sig själva.
Jag menar då, är det inte egentligen rätt lätt att urskilja vad som är att diskutera vad folk tycker (vilket ofta spårar ur i bråk och är meningslöst) och att hålla en saklig debatt om fakta?
De som har tagit till sig sakliga fakta gör ofta samma misstag som de som tror och tycker; de gör sanningen till en egen åsikt som de sen slår andra i huvet med. Resultatet är två sidor som bitchar mot varandra och själva sanningen kommer i kläm.
Att F/E är krångligt att förstå kan inte vara enda orsaken till allt detta tjafs om metoden, eller hur

Berätta om vilka andra orsaker som kan finnas!
Hoppas det inte är några som får mig att helt tappa hoppet om
mänskligheten.
Vad jag menar med det, är att jag inte ser några andra skäl än
just "hur svårt det nog är att förstå sådana här saker för vissa"
som är en ursäkt för hur vissa beter sig.
Men överraska mig gärna!
Vh, iö
Fd psykoakustikforskare & ordf LTS. Nu akustiker m specialiteten
studiokontrollrum, hemmabiosar & musiklyssnrum. Även Ch. R&D
åt Carlsson och Guru, konsult åt andra + hobbyhögtalartillv (Ino).