Hur många klass AB-steg med mer än 500 W RMS i 8 ohm känner ni till?

Moderator: Redaktörer
jonasp skrev:Räknas bryggkoppling?
Morello skrev:jonasp skrev:Räknas bryggkoppling?
Ja, om steget är dimensionerat för att driva 2 ohm icke-bryggat för mindre än 0.1% THD, dvs att steget klarar 4 ohm i bryggat läge. Impedanser på <4 ohm är vardagsmat idag. Mina nya burkar har minima på ganska exakt 4 ohm
Max_Headroom skrev:MÅste det vara klass A/B? Annars finns ju Crown K2. 2x600W i 8ohm och jag tror det får iväg 1,2kW i 4 ohm (per kanal). Borde räcka med effekt i alla fall. Men färgar det för mycket?
jonasp skrev:Behöver man verkligen 110v RMS!?
Morello skrev:Max_Headroom skrev:MÅste det vara klass A/B? Annars finns ju Crown K2. 2x600W i 8ohm och jag tror det får iväg 1,2kW i 4 ohm (per kanal). Borde räcka med effekt i alla fall. Men färgar det för mycket?
Ja, det måste vara klass ABPA-steg har ofta fläktar och dessutom är det få som har någon god uppfattning om prestandan.
Max_Headroom skrev:Morello skrev:Max_Headroom skrev:MÅste det vara klass A/B? Annars finns ju Crown K2. 2x600W i 8ohm och jag tror det får iväg 1,2kW i 4 ohm (per kanal). Borde räcka med effekt i alla fall. Men färgar det för mycket?
Ja, det måste vara klass ABPA-steg har ofta fläktar och dessutom är det få som har någon god uppfattning om prestandan.
Det fina med K2 är att den saknar fläkt! Dessutom drar den lite ström i förhållande till effekten det får ut. Ska du ta ut 2x600W konstant från ett vanligt slutsteg är jag starkt tvivlande till att proppen kommer att hålla.
Rydberg skrev:Output Power: 2x500 watts into 4 ohms, 2x1000 watts into 8 ohms (per channel RMS).
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 20 gäster