Vilka är mest element för pengarna....?
Moderator: Redaktörer
Nwalmaer skrev:Hade du någon erfarenhet av att konstruera filter? Inga dyra element i världen hjälper om inte filtret är korrekt gjort. Jag hade använt billigare element, Seas, Vifa om du är begränsad till Svenska marknaden.
Nwalmaer skrev:Hade du någon erfarenhet av att konstruera filter? Inga dyra element i världen hjälper om inte filtret är korrekt gjort. Jag hade använt billigare element, Seas, Vifa om du är begränsad till Svenska marknaden.
Falken skrev:Jag vill ha en fulländad HIEND-högtalare...hehe![]()
Jag vill ha en 2.5 alternativt 3-vägare med
förmåga att spela starkt (högt ljudtryck)
detaljerat mellanregister och diskant.
Inga kompromisser......
Kaffekoppen skrev:Då är jag osäker på om du lyckas
Du har redan med lådvolym och lådutformning skapat begränsningar.
Det är smått omöjligt att ge förslag som man vet ger ett resultat du anser kompromisslöst - när högtalarkonstruktion nästan alltid handlar om kompromisser. Och där du redan satt begränsningarna.
Falken skrev::D
30mm Diamond Tweeter, 90dB, 1,5 kHz–50 kHz special 2689.8 3200.9
3200 euro
Då tar vi 4 st så får 2 spela bakåt lr kanske "carlsson"-variant med ännu fler diskanter .....?
Kaffekoppen skrev:Då är jag osäker på om du lyckas
Du har redan med lådvolym och lådutformning skapat begränsningar.
Det är smått omöjligt att ge förslag som man vet ger ett resultat du anser kompromisslöst - när högtalarkonstruktion nästan alltid handlar om kompromisser. Och där du redan satt begränsningarna.
Falken skrev:Jo, men jag får väl omformulera frågan då .
Vad är den optimala Volum och baffelutformningen då?
Haakan_W skrev:Falken skrev:Jo, men jag får väl omformulera frågan då .
Vad är den optimala Volum och baffelutformningen då?
det beror på element och vad du vill åstadkomma?
dvs låda och volym formar du efter vilka högtalare du valt att använda
Kaffekoppen skrev:Falken,
Jag kan inte ge dig några mer råd. Vilket råd jag än ger kommer du inte upp till målsättningen med din högtalare.
Du har redan dissat de förslag som getts så nu är det nog så att du får leka vidare själv
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 16 gäster