Moderator: Redaktörer
Hej M,markih skrev:Man slipper anpassa sina apparater efter sina skivor, vilket är himla svårt och tidskrävande, då skivor är olika och att samlingen dessutom ibland byts ut.
Då kommer jag alltså inte få något svar.
Till Hotspur:
Om du ställer en fråga indirekt vinklad så att den ifrågasätter LTS-testmetod så är det rimligt att du får frågor om hur du har gjort ditt test. Detta är inte samma sak som att man ifrågasätter din slutsats. Dock tolkar du det så och kallar LTS-arna facister. Avänder man detta värdeladdade ord bara för att de frågar hur du har genomfört testet så får du skylla dig lite att några känner sig påhoppade och vill ge igen.
En CD-spelare tar två sekunder på sig från öppnad släde tills musiken kommer, medan en annan apparat tar 10 sekunder för samma operation när man trycker på play. Vilken är bäst!? Att ha en spelare som startar snabbt är en objektivt kvantifierbar kvalitetsegenskap, och således har den tillverkare som har tillverkat 2-sekunders spelaren enligt mitt tycke tillverkat ur den aspekten en bättre apparat. Däremot kanske 10 sekunders paus före musiken ändå föredras av andra, t.ex. för att man vill hinna sätta sig i soffan innan musiken kommer. En objektiv och mätbar kvalitetsegenskap behöver inte föredras av alla i alla lägen för det.
På punkt 1. så håller jag med dig helt.
På punkt 2. så håller jag med dig så långt som punkt 1 alltså att dina slutsatser ifrågasatts.
På punkt 3. tog det en timma.
På punkt 4. så håller jag med dig helt.
Här kanske inte tiden är det viktigaste utan snarare hur många inlägg som presterades (under den tiden).Alexi skrev:På punkt 3. tog det en timma.
Hotspur skrev:är det som representant för Faktiskt.se eller LTS du uttalar dig?
mina åsikter är en del av faktiskt.se
Starkt av er här på LTS forumet att inte stänga av sådana som han och mig och andra som inte tycker som er det skall ni ha all heder av
EngelholmAudio skrev:Det är relativt lätt att göra mätningen och jämföra utnivåerna mellan två olika cdspelare.
Svårare är det att se till att få jämn utsignal utan att påverka testobjektet. CDSpelare med inbyggd volymkontroll låter oftast sämre ju lägre utnivå dom har och att lägga in motstånd (för att dämpa signalen) är att introducera nyheter i en signalkjedja.