Moderatorer: Carlssongossarna, Redaktörer
celef skrev:hur effektivt är det att dämpa bakom dustcap'en, det ser tilltalande ut
celef skrev:på polstycket ser det ut att sitta en bit skumplast (bonded foam) på nån av bilderna, med tanke på att det bildas en kavitet mellan dammkåpans baksida och polstycken som inte är genomborrade så borde en bit skumplast vara gynsam skulle jag kunna tänka mig
IngOehman skrev:PS. Kan ligga till att 8542 redan det var ett "mdifierat element", för den ALLRA SOM ursprungligaste versionen av elementet hade en mycket mindre centerdome. Det var Stig Carlsson som drev fram den ändringen, men det var alltså för mer än 25 år sedan.
avr7000 skrev:Stig stod väl bakom den kraftiga coatingen av konen under dustcap med.
Det var trevligt där hörde jagJocke skrev:Vet inte om jag hinner innan helgen. Då blir det festivalande i Kristianstad om vädret tillåter - annars blir det regnrock istället för Tivolirock!Återkommer när jag återhämtat mig!
![]()
/Jocke
Kaffekoppen skrev:Det var trevligt där hörde jagJocke skrev:Vet inte om jag hinner innan helgen. Då blir det festivalande i Kristianstad om vädret tillåter - annars blir det regnrock istället för Tivolirock!Återkommer när jag återhämtat mig!
![]()
/Jocke
Kaffekoppen skrev:Ser fram emot fortsatta experiment av känt skäl
avr7000 skrev:Avance Alpha 330 och 330i hade 8542 med en fasplugg av filt. (jag har haft några par sådana)
Senare Avancemodeller har haft hård fasplugg.
avr7000 skrev:Du kan ju limma dit de kalotter med "kant" du fick först och sedan testa med att limma på de utan kant ovanpå alltihop, och i så fall se till att de hänger ihop över hela ytan med lim. (vikt och täthet ökar)
avr7000 skrev:(Jag har nog några till åt dig om det går åt pipan)
Stefan
Återgå till Carlsson Illuminati
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 11 gäster