Moderator: Redaktörer
Nicke skrev:Audix skrev:Nad 218?
För klen.
Mvh Nicke
Nicke skrev:1090 klarar den en last på 2*3ohm? vad leverar den då?
Audix skrev:Nicke skrev:Audix skrev:Nad 218?
För klen.
Mvh Nicke
Hmm, uppfyller de inte Ingvars spec ovan?
Men vore jag du skulle jag bygga eller be någon som kan bygga class-D med Hypex UcD.
Apropå "för klen", när jag skaffade mina fyra basmoduler funderade jag på att skaffa några kW för att driva dem. Men till mitt "förtret" kan min enda Nad 218 driva dem låångt över (öron-)smärttröskeln (Ingvar väckte mina grannar som bor typ 100m bort...) utan att klippa.
'Kaffekoppen skrev:Skulle nog inte säga att slutsteg direkt kan klassas som förlegade.
Däremot kanske man tycker de är sunkiga
Skulle titta en lösning så "finförstärkeriet" användes där det gjorde mest nytta och råbrutalkraften där det behövdes. Nu behöver du ju inte särskillt mycket råbrutalkraft i basområdet när du har så hög känslighet, men nog duger fina klass-D* steg där. Tycker jag.
Tror inte 1090 tycker om att drivas neråt 3 ohm kontinuerligt**. Det har inte mitt steg något emot, men det är ju gammalt och förlegar enligt dig![]()
*Det går nog kanon med hypexbaserade steg. Och det blir ju rätt billigt.
**Enligt Stereophile
Edit: sunkigt skrivet.
Jo, Naq gav ju exempelNicke skrev:Finns bara "tro"/"bör" på om 1090 grejar en 2*3ohm`s last,någon som verkligen provat/har en sådan setup. Mvh Nicke
Det gör han säkerliggen. Skicka PMNicke skrev:KK hat bjudit hem Peter,får se om han nappar : )
Mvh Nicke
David_A skrev:Om du tycker att det passar i racket, så är onekligen 1090 ett väldigt bra och prisvärt alternativ. Annars så ligger ju ICE steg bra till också. Små, lämpliga och kraftfulla.
Nicke skrev:The measured frequency response was 10 Hz to 20 kHz ± 0.3 dB. This "restricted" frequency response is common with switching amplifiers so as not to have the output frequencies being affected by the switching frequency
Länk till hela testet:
http://www.hometheaterhifi.com/volume_1 ... art-1.html
Är det jag som inte fattar det här eller ligger det nått i detta,Krell tex speccar från 0.25Hz
Användare som besöker denna kategori: Neuhausen och 15 gäster