Men jag vill inte ha något monstersteg (storlek) för det finns inte plats för det

Mvh Nicke
Moderator: Redaktörer
wayfarer skrev:Nej, RB-1092 såg inte alls roligt ut. De där distorsionsvärden var ju sannerligen höga för något som kostar över 20 kkr. Man undrar verkligen varför det ser ut som det gör under 20Hz. Något filter som strular med pulsmodulationen för låga frekvenser?
Är inte redan 0.01% THD mellan 20-400 Hz väl högt redan vid ett utag av 112W för ett steg som är specat till 500 W per kanal? Att det sedan galloperar upp till 0,2% vid uttag av dessa 500 W kanske är lite mera förlåtligt.
Nicke skrev:matson: behöver inte vara klass-D,min miss var ett krell kav-3250 som jag bjöd 32000:- för tror det gick för 34....
Men jag vill inte ha något monstersteg (storlek) för det finns inte plats för dethar jag kommit fram till
![]()
Mvh Nicke
Nicke skrev:Så vad du säger Bamse är att "steget" cuttar/slår av vid 9.5-10Hz? eller var det rummet som satt begränsningen? gick det att avgöra vilket utav dom det var?
Mvh Nicke Nyfiken (som faaaan)
Nicke skrev:Jooo...Ingvar har varit här med,men då höll han för öronen när jag drog på ; )
208 är gammalt o förlegat i mina öron/ögon,1090 klarar den en last på 2*3ohm? vad leverar den då?
Vill inte vara en messersmitt på någe håll här,utan söker bara ett lämpligt steg till Inos infra moduler ; )
Mvh Nicke
matson skrev:Nicke skrev:matson.....inte så lätt att "låna hem" samt att Ingvar med seismografen kostar en slant att ha hemma i garderoben![]()
Gäller att göra så "gott en kan" och sedan ta hit Ingvar.
Mvh Nicke
Rotel 1080 då, om du kan leva med designen.
Ge mig ett pris jag absolut inte kan motstå då, eftersom dom kommer se annorlunda mot dom jag redan har.
Användare som besöker denna kategori: Neuhausen och 12 gäster