Moderatorer: Carlssongossarna, Redaktörer
Gert skrev:Så står det såhär på HifiKits hemsida: B65oa II 8 Ohm Slut i lager nästa leverans kommer ca 15 Juli -08 .
Mmm just det. Sist stod det 2 juni -08 Nej, jag tror inte att de någonsin kommer in igen, inte heller något av de andra elementen som utlovats. Så är det bara. SSC kommer snart att upplösas.
Så mina vänner, det är slut nu. Handla Larsen eller nåt annat.
Gert skrev:Nej, det är faktiskt slut på ssc och det de skulle göra enligt sina egna stadgar. Men det är inte hela världen, allt har en ände som ni vet. Ersättningselement kan renoveras eller lyssnas fram bland standardelement. Det finns ju många, inte minst här, som kan bidra till renoveringstips och uppgraderingsförslag. Men låt nu SC vila i frid. Inga fler patetiskt plågsamma debatter om vad som har rätt att kallas autentiskt
Nu utvecklar vi något nytt samtidigt som vi gläds över det som varit.
RmL : det kommer inga fler speciellt anpassade element eller filter, inga uppgraderingssatser, inga nya lådor med namnet Carlsson på. Sagan är slut.
Erik_Johansson skrev:Fast att det alternativt skulle bli generellt gångbart (dvs även i OA14 på 38 liter) är väl mindre troligt? Eller?
/Erik
Erik_Johansson skrev:Men jag tror det är bra att inte göra sig beroende av alltför många olika element.
Naqref™ skrev:Erik_Johansson skrev:Men jag tror det är bra att inte göra sig beroende av alltför många olika element.
Så kan man se det men samtidigt så kan man ju se det som så att om ett av dessa element går ur tiden så bör åtminstone några andra av modellerna kunna renoveras/uppgraderas under tiden man letar fram ett nytt lämpligt element.
avr7000 skrev:Åter till topic...
Nej.... vi tror inte på sagor![]()
Stefan
dimitri skrev:avr7000 skrev:Åter till topic...
Nej.... vi tror inte på sagor![]()
Stefan
vi och vi...
Jag tror på sagor. Eller snarare vill gärna tro på dem ibland.
ett exempel:
Året är 1982. Hans i Östberlin ställer en fråga:
"Kommer muren att falla under min livstid, tror ni på sagor?"
Denna saga skulle aldrig besannats om det inte var för för att...
Återgå till Carlsson Illuminati
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 16 gäster