Moderator: Redaktörer

Det haltar väl lite att byta ut en apparat och att hela kjedjan faller!??markih skrev:EA (och Pelle)!
Det som komplicerar det hela är att om man byter ut en del av anläggningen, så kanske ens optimering måste göras om. Kompenseringar och matchningar får nya förutsättningar. Man får eventuellt börja helt om från början, eller så fortsätter man utifrån nuvarande förutsättningar och förkastar alla apparater som inte passar in i den rådande matchningen, - apparater som eventuellt skulle prestera bättre välljud (efter egen smak) under andra förutsättningar.
Kanske byter man även apparater efter vilka skivor man spelar under rådande tidsperiod?
Tips, rekommendationer och bäst-i-test är inte nån säkerhet för att jag själv tycker om ljudet. Men det är heller inte en LTS-aprove'ad apparat. Däremot kan jag köpa att en LTS-aprove'ad apparat har en tydligare definierad egenskap. Men det hjälper ju inte mig om jag blandar in mina egna personliga preferenser i hur jag tycker att det låter (bra eller dåligt). Något som Pelle verkar göra.markih skrev:Framförallt: Alla dessa tips från andra människor och HiFi-tidskrifter kan lika gärna leda en på villovägar, som på rätt väg. Värdet av sådana tester säger inget annat än att just den personer föredrog detta ljud under dessa förutsättningar.
Är då alternativet att välja apparater från en rekommenderad lista på LTS hemsida och aldrig testa nått annat än "transparanta produkter"?markih skrev:Ja, EA, en evighetsdiskussion![]()
Jo, det är klart att man inte väljer en pryl som får matchningen att falla ihop. Poängen är att den prylen man då väljer bort, kanske skulle fungera mkt bra i en annan matchning. Man skulle tom kunna tycka att den senare matcningen var att föredra framför den första, - fastän man tidigare tyckte att en av delarna i den senare kedjan var kass pga att den fick den förstnämnda kedjan att låta sämre.Mvh Mårten
För min egen del räcker det dock att konstatera att 668 inte är
tillräckligt bra för att sättas under förstoringsglas. Den är nu såld.
EngelholmAudio skrev:Är då alternativet att välja apparater från en rekommenderad lista på LTS hemsida och aldrig testa nått annat än "transparanta produkter"?Då är ju risken än större att man själv inte tycker om ljudet...
![]()
Nåja...nu e det helg!
Pelle skrev:markih skrev:Pelle!
I vilken anläggning körde du 668'an? Kunde vara intressant att veta.
Hej!
Jag använde advantage försteg/slutsteg de lite äldre svarta.
Transparent kablage///
Hotspur skrev:Hifirocker: Tack för tipset men jag skiter fullkomligt i om LTS har F/E-testat eller inte, jag tror på det jag hör och därmed basta...
lasselite skrev:A*bsolut sämsta tänkbara komponenter (som inte brinner upp, v.s.)
Vanligtvis brukar nämnd maniker envist och stundtals elakt hånflinande (med illasinnat
nyttjande av smajlys) påpeka att "tillräckligt" hög komponentkvalité är gott nog.
Manikern är nu utvisad och
Hotspur skrev:För min egen del räcker det dock att konstatera att 668 inte är
tillräckligt bra för att sättas under förstoringsglas. Den är nu såld.
Här har du en som är mycket tacksam för att du publicerar dina åsikter om 668 i denna tråd!
Apropå "kompisens kompis": hor du berättat för honom
(henne) om debatten här, eller gett en länk?
BTW har du sett att en LTS-are inte gillar maskinen (den andra tråden)?
Den har marknadsförts som
ett 100% förbehållslöst säkert köp.
Bernt skrev:Den har marknadsförts som
ett 100% förbehållslöst säkert köp.
Menar du att LTS är köpta? Börjar undra här...
Kanske MoLT finansieras av Pioneer? Intrigerna förtätas!
LTS´ uppsåt gott och integriteten hög.