BarA* byta ut diskantelement så blire MegA*Bra!
Tripp:
Trapp:
Trull:
FrekKurvA*: http://hififorum.knaak.dk/ZAC/RenegadeFREQ.JPG
Mvh A*
Moderator: Redaktörer
Slartibartfast skrev:Är det dina skapelser eller?
De såg ganska balla ut, men borde man inte lägga lite energi på att få till basportarna?
Mvh Jocke
Audiomanikern skrev:Hej K!
Nej, ej jättebra i.a.f. men om man nu istället A*nvända denna snygging:
- det blifva: #1 Rakare frekkurva #2 Bättre ljud #3 Vackrare högtalare!
Naqref skrev:I s f kan man ju använda systerelementet som mäter t o m lite bättre och är rätt ok mycket billigare:
(PratA* vi denna nu?)Haakan_W skrev:den finns och beställs idagarna av mig för 151 euro/st....
Audiomanikern skrev:(PratA* vi denna nu?)Haakan_W skrev:den finns och beställs idagarna av mig för 151 euro/st....
- Vardå? Måste hA*s!
Mvh A*
Max_Headroom skrev:"varför använder inte fler scanspeak 7100 "
Därför att nu ska alla ha SS ringradiator.
Haakan_W skrev:Max_Headroom skrev:"varför använder inte fler scanspeak 7100 "
men den är ju kass än så länge...sweetspoten har ju en radie av 10cm som det ser ut på mätningarna...fast iofs sitter du där lär den sjunga sagolikt....fast ja vet inte dom där ringradiatorerna...nja dom får vänta en stund
Max_Headroom skrev:Haakan_W skrev:Max_Headroom skrev:"varför använder inte fler scanspeak 7100 "
men den är ju kass än så länge...sweetspoten har ju en radie av 10cm som det ser ut på mätningarna...fast iofs sitter du där lär den sjunga sagolikt....fast ja vet inte dom där ringradiatorerna...nja dom får vänta en stund
Jovisst, men massor av folk köper den, såväl hembyggare som fabrikanter. Själv anser jag att det finns gott om diskanter för 1/10 av priset som är bättre, men det är ju jag det.
Kalottdiskanten i samma familj (på bild ovan i tråden) verkar dock utmärkt. Även om vifas billigare kanske är lika bra, men jag vet inte om den har samma förnämliga känslighet.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 25 gäster