Jag har läst massor av foruminlägg nu om Ino Audios produkter, men en sak har jag inte kläm på ännu.
Mitt intresse gäller piP.
De beskrivs som oerhört bra. MEN, om inte elektroniken är tillräckligt bra, om inte rummet är dämpat med tunga sidendraperier som hemma hos Fanny & Alexander, om inte skivorna är väldigt bra producerade - ja, då låter det enligt somliga "kasst" eller "inget vidare."
Högtalaren är så neutral och ärlig nämligen. Skit in, skit ut.
OK, men vad jag inte förstått om detta på något sätt är speciellt just för piP eller om alla bra högtalare är lika mycket Prinsessan på ärten i dessa avseenden?
Om inte rummet, elektroniken, skivorna är tiptop för andra bättre högtalare, låter andra "bra" högtalare också kasst?

Eller finns det kvalitetshögtalare som på något vis är mindre ärliga och mer färgade och på så sätt "förskönar" mer än vad piP:en gör?

Detta att IÖ (som verkar vara en både skicklig och trevlig person) vill att man lyssnar hemma hos honom känns ju lite kluvet också, tycker jag, på några sätt, men det är delvis ett annat ämne. Det som hör till det här ämnet är det att det känns som om högtalaren är så speciell i sin karaktär att han inte vill att folk köper dom i blindo (i dövo?