Greensleeves skrev:Falkis skrev:Jag vill också vara Carlsson!
Ja, vem vill inte träffa en överjordiskt vacker skönhet..?
Har redan träffat en sådan! Men jag vill ha Carlsson på mitt rum.

Moderatorer: Carlssongossarna, Redaktörer
Greensleeves skrev:Falkis skrev:Jag vill också vara Carlsson!
Ja, vem vill inte träffa en överjordiskt vacker skönhet..?
LEXrasta skrev:Yes baby!!!
Carlsson Rockar hårt!
/Danne
petersteindl skrev:Greensleeves skrev:Peter,
Vågar jag, med den allra största respekt, försynt fråga om du tycker att vissa vuxna framstår som mindre energiska, fantasifulla och spännande som de individer de är..?![]()
![]()
Svar: Definitivt Ja.
petersteindl skrev:... Det händer något drastiskt destruktivt då människan växer upp och infogar sig i konventioner och dåliga traditioner. Ja, frågan är snarast om traditioner över huvud taget är av godo åtminstone då det har blivit en repetitiv vana...
petersteindl skrev:... Barnen gör nya roliga saker. Vuxna gör saker för att det måste göras, och för att jaga pengar för att betala räkningar, eller för att optimalt förränta sina pengar. Barnen gör saker i inspiration. Vuxna gör saker under tristess. Barnens värld är annorlunda än de vuxnas värld...
petersteindl skrev:... Sedan kommer ju frågeställningen in; hur fort man kan slussa in barnen i de vuxnas konventioner och föreställningar...
petersteindl skrev:... Barnslighet är ju inte något manligt. Det är inte tufft att vara barnslig. Men, ämnet är för stort för denna tråd och Faktiskt.se är inte ämnat för en utvidgning i ämnet eftersom det berör de två områden som präglar människors tankar, nämligen religion och politik. Filosofi är dock tillåtet
petersteindl skrev:... Med vanan kommer lättjan in fast det är egentligen snarast tvärtom; Vanan uppstår på grund av människans lättja, men vanan är också en enkel flykt från verkligheten. Ett annat ord är rutiner. Människan skapar sig rutiner. Till slut går allt på rutin och det som en gång gav inspiration är helt plötsligt en källa till tristess. Bara att ägna tid framför datorn kan vara rutin på en flykt och vanesak![]()
![]()
petersteindl skrev:... Tjolahopp, nu ska jag rutinmässigt göra en massa roliga saker![]()
Greensleeves skrev: Vad sedan gäller huvuvida områden som präglar människors tankar, nämligen religion och politik ska kunna rymmas på Faktiskt.se, hoppas jag att detta är möjligt, fast då bör man kanske hålla inlägg rörande detta på underforumet Öppen diskussion...
petersteindl skrev:... Det är nog så att på hela forumet Faktiskt.se inkl i Öppen diskussion, så är det ej tillåtet med Politik och religion. Men filosofi går aldeles utmärktOch då på ovannämnd plats. Så har jag förstått det hela. Jag är ingen moderator men det är aldrig kul då trådar blir låsta pga ej tillåtet ämne, därför nämner jag det...
Återgå till Carlsson Illuminati
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 20 gäster