Bilder för att insperera eller förfasa andar ino-ägare:

Moderator: Redaktörer
Har du letat bland alla tillverkare av (gud vet allt) saker här nere hos mig i smålands-skogarna?
screen skrev:Har du letat bland alla tillverkare av (gud vet allt) saker här nere hos mig i smålands-skogarna?
Jag vet (av erfarenhet) att prisläget mer än oftast är bättre här nere än bland storstadsföretagen. Eller du kanske redan har t.ex. Kina som referens?
Mvh Björn//
screen skrev:Ja nu blir det lite OT, men what the F_ck![]()
Jo visst har vi den här, det roliga är (med tanke på IÖ's högtalarskydd) att vägg i vägg ligger ett företag som heter "Välgjort" och som gör allt möjligt i trä-väg. Bl.a. specialfrästa och måttbeställda köksluckor (dom har cnc-fräs till trä) och man kan special-beställa nästan vad som helst av dom i trä eller skivmaterial som privatperson. Detta till priser oftast en bit under t.ex. Ikea's standard sortiment.
Dessutom, vägg i vägg igen så ligger en lackerar-firma så att man får den ytbehandling man vill till det färdiggjorda.![]()
Och detta bara just här och på ett litet ställe här, tänk sedan vad som finns i övrigt att tillgå...jisses...
Mvh Björn//
spuj skrev:Mycket fina! Men kan hålla med om att det skär sig lite när man ser i28's konturer på sidan.
Hur och med vad är de tillverkade?
Sen måste jag fråga vad det är för lack/glans på dina högtalare, ser mycket trevliga ut.
spuj skrev:Sen måste jag fråga vad det är för lack/glans på dina högtalare, ser mycket trevliga ut.
IngOehman skrev:Det är inte otänkbart att det kommer att komma någon sorts frontskydd till Ino-högtalare i framtiden, som täcker mer än diskanten (som den till i14, i16s, pi60, pi60s, pi60es, i28, i32s och i34es).
För att jag skall vilja sälja något sådant behöver jag dock hitta en lösning som gör att:
1. Det inte inverkar menligt på ljudet. Det skall helst tangera eller ligga mycket nära ohörbarhetsgränsen.
2. Det går att ta bort dem utan att DET inverkar menligt på ljudet (vanligare problem än man kan tro).
3. Formspråket är funktionalistisk och ståutmedbart.
4. Det är en lösning som är kompatibel med så många av de nämnda modellerna som möjligt, helst alla, så att antalet delar jag behöver lagerhålla blir så litet som möjligt.
5. Det blir kompatibelt med alla som tillverkats sedan 1978.
6. Jag kan hitta någon som har lust att producera dem, och som kan göra det, och som kan göra det till rimlig kostnad.
Punkterna 1 - 5 är lösta sedan länge. Punkt 6 återstår att lösa. Men jag har ju bara arbetat med saken i 30 år.
Vh, iö
- - - - -
PS. Jag tycker den böjda fronten var väldigt tjusig som sådan, men att den, skådad lite snett från sidan således att i28-silhuetten framgår, skär sig. Men det betyder ju inte att det är som jag säger - bara att jag upplever det så. Min lösning ser helt annorlunda ut.
Jag tycker inte alls att det är skandal det som Max_headroom har gjort, tvärtom tycker jag att det är kul att se initiativ som tas mot det potentiella problem som ju oskyddade högtalarelement är. Jag förstår dock att den där ger hörbar inverkan. Klar mer än försumbart dessutom.
eNils skrev:IngOehman (2003) skrev:Det är en front på g. Dock inte en tygfront, eftersom ramen som håller dylika förstör ljudkvaliteten.
Den kommer att vara i form av ett galler. Det kommer att täcka både baselement och diskant, vara runt nedåt, parallell ovan bascentrum och framför diskanten sett framifrån vara ungefär en vrängd rektangel, nämligen bredare bas än topp. Sedd från sidan kommer den att luta bakåt framför diskanten.
Är detta något som blivit verklighet? Kommer bli det? Finns skisser/bilder på?
Jag har pi60s. Min son är drygt 5 månader och förväntas bli mobil, långarmad och klåfingrig inom kort.![]()
/N
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster