Moderator: Redaktörer
andershelin skrev:vad pengar ni måste ha, eller haft i varje fall....här sliter och släpar man för att få ihop till ett par Pi60.......utan att behöva göra för mycket avkall på fru, barn och hus.....
Anders
Jonas skrev:När det gäller all din spekulation angående alla tänkbara INO uppgraderingar som kan tänkas finnas så måste jag säga som någon annan redan sagt i en av alla trådar här på faktiskt "get a life".
subjektivisten skrev:ingen fru, inga barn, ingen bil, lägenhet a la 1778kr i månaden, köpt beg. Ja, det går att fixa ihop saker då även fast man inte tjänar 600K per år.
andershelin skrev:vad pengar ni måste ha, eller haft i varje fall....här sliter och släpar man för att få ihop till ett par Pi60.......utan att behöva göra för mycket avkall på fru, barn och hus.....
Anders
shifts skrev:andershelin skrev:vad pengar ni måste ha, eller haft i varje fall....här sliter och släpar man för att få ihop till ett par Pi60.......utan att behöva göra för mycket avkall på fru, barn och hus.....
Anders
Jag känner din smärta Anders![]()
Försöker skrapa ihop till billig hemmabioreciever, billigt slutsteg och mycket billiga profundusX-2. Endast fanéret på vissas saker kostar mer än min kommande bautauppgradering (stor för mig). Jag behöver perspektiv från Faktiskts galenskaptrådar tror jag!
David_A skrev:Vid dom mätningar som jag gjort med Tacten i mitt rum, så ser resultatet lite jämnare ut med i56/64 över delningen. Medans jag har en liten svacka strax över 100hz med i28/32.
David_A skrev:Jag gillar dock även möjligheten att kunna flytta fram lyssningsplatsen och få en bauta ljudbild med bibehållen precision via i56 och i64. Men då får man frångå dom traditionella lyssningsvinklarna, samt att sweetspot blir mera känsligt. Blir ungefär som att lyssna på stora panelhögtalare, fast på steroider. Dvs man kommer mer in i ljudbilden istället för att sitta och titta in genom ett fönster. Men jäklar vilken häftigt upplevelse det kan bli på liveskivor och elektronisk musik!
Stämmer den frekvensen med den första stående vågen mellan golv-tak?
andershelin skrev:shifts skrev:andershelin skrev:vad pengar ni måste ha, eller haft i varje fall....här sliter och släpar man för att få ihop till ett par Pi60.......utan att behöva göra för mycket avkall på fru, barn och hus.....
Anders
Jag känner din smärta Anders![]()
Försöker skrapa ihop till billig hemmabioreciever, billigt slutsteg och mycket billiga profundusX-2. Endast fanéret på vissas saker kostar mer än min kommande bautauppgradering (stor för mig). Jag behöver perspektiv från Faktiskts galenskaptrådar tror jag!
Haha, skönt att höra att det inte bara är jag som lever som en fattig kyrkråtta.....![]()
Men liiiite avundsjuk blir jag.....fru och hus går det ju att göra sig av med, men barnen........nej....
subjektivisten skrev:Om du bor i närheten av karlstad så kan du få lyssna på i32s i ett rum med ung samma storlek.
IngOehman skrev:min franska bil...
Razter skrev:subjektivisten skrev:Om du bor i närheten av karlstad så kan du få lyssna på i32s i ett rum med ung samma storlek.
Det gör jag tyvärr inte
Men det är inte omöjligt att jag kanske kan komma förbi i framtidenIngOehman skrev:min franska bil...
Får man fråga vad det är för bil? (mitt andra intresse är fordon)
IngOehman skrev:Razter skrev:subjektivisten skrev:Om du bor i närheten av karlstad så kan du få lyssna på i32s i ett rum med ung samma storlek.
Det gör jag tyvärr inte
Men det är inte omöjligt att jag kanske kan komma förbi i framtidenIngOehman skrev:min franska bil...
Får man fråga vad det är för bil? (mitt andra intresse är fordon)
Peugeot 206 GTI
Den kostade 144 000:- i inköp har jag för mig, och har kostat i runda tal 350 000:- i reparationer.
Vh, iö
En viss skillnad. När jag skulle köpa en ny honda efter det (hade jag tänkt mig) var dock försäljaren jag träffade på ett sådant ***** att jag bestämde mig för att inte gynna ett företag med sådan person anställd. Så det blir nog inga fler Hondabilar för mig.
När jag läser flera av Davids inlägg får jag intrycket av att i56/i64s nästan behöver stå längre i sär än just sittavståndet, är detta ett måste? mitt rum är som sagt bara 4m brett...
David_A skrev:4m bör räcka, mitt rum är ca 4.3. Men i64/i56 fick placeras närmare sidoväggarna jämfört med i28.
Jag sitter nu med korrekta lyssningsvinklar, och 64:orna står väl ganska exakt 4m isär. Det funkar fint!
Användare som besöker denna kategori: genstruktur och 10 gäster