Genesis: When in Rome 2007

Allt om musik, musikvideo, konserter, festivaler osv.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
matså
Inaktiverad

Genesis: When in Rome 2007

Inläggav matså » 2008-08-08 13:51

Fick en trevlig present, helt apropå av min fru. Hon gav mig Genesis senaste liveskivan. Själva konserten var mycket bra, men jag var mycket orolig för ljudet. Det var ju inte så bra vid förra livedvd.

Men oj så fel jag hade. Ljudet är helt underbart, kanske lite för mycket ljud i bakhögtalarna, men det stör inte mig i alla fall. De gamla låtarna framför de på ett litet nytt sätt, i all fall kändes det så för mig. Collins kan inte sjunga lika högt men han gör det mycket bättre nu, lite mer mognare, vilket kan sägas om de andra också. Mer mognare mer harmoniskt, och mycket mycket spelglädje.

Ljusshowen var helt, totalt fantastiskt 8O 8O 8O

Om det nu är det sista de gör, så var det ett mycket stort och värdigt slut. Det enda jag kan klaga på om man nu skall var petig är att just ljudet i bakhögtalarna, inget högt men dock. Bilden var mycket bra men kunde teckna lite dåligt när kameran flytta på sig, men inget som stör mig särskilt mycket.

Mycket bra extramatrieal, vid varje ny låt kommer en Dukegubbe upp och trycker man på fjärren så startas det en liten film, där de berättar och vi får se hur de tränar inför just den låten osv. Mycket intressant.
9,8 st matså av 10 st möjliga. 2 skivor live med extramatrial och 1 skiva dokumentär.

När jag såg konserten använde jag följande apparatur:

Projektor: Full hd Sanyo 2000

Arcam avr 250

Audio pro Ego 515 front

Audio pro Ego 313 center

Audio pro level Qube till bakhögtalare

Audio pro Ego sub

kablage: Supra Sword till center och frontar, Supra 2.0 till dem bakre

Duk: Actuall (tror jag den heter, skriver från jobb) gain 0,9 108 tum
Nu med Monitor Audio RX6, Yamaha 673. Ber om ursäkt för att min IQ är över den normala!

Nefilim
Sura gubben

Inläggav Nefilim » 2008-08-08 16:22

Wellcome back Mats! :)

Haft en skön semester?

Användarvisningsbild
matså
Inaktiverad

Inläggav matså » 2008-08-08 17:00

Dunderklumpen skrev:Wellcome back Mats! :)

Haft en skön semester?

Jadå, har varit i Åhus och haft picknick vid hamnenoch ätit glass från Glassbåten. Mycket trevligt
Nu med Monitor Audio RX6, Yamaha 673. Ber om ursäkt för att min IQ är över den normala!

Användarvisningsbild
Almen
Hilbert

Inläggav Almen » 2008-08-09 07:39

Tack for recensionen, mats! :) Jag haller ju Gabriel-eran hogre, men det skulle vara kul att ha en riktigt hogkvalitets-DVD med grabbarna anda.

Hamnar pa listan.
"Nämn tre av de köttätande växter som vid mässan i Hannover med hull och hår slukade den då ditresta gosskören. Svara!"

Återgå till Musikstugan