subjektivisten skrev:avr7000, Ser nu, mycket snyggt. Inga problem med skivspelaren, ens om du spelar riktigt högt?
Eftersom han bara spelar strax under näsblod så vet man ju inte så noga, eftersom det inte finns ngt att referera till.
Ang flexy så tänkte jag kapa min på hälften för att kunna husera två skivspelare, dvs stängerna skall bli 2-1-2 (två ytterst med en gemensam gängstång i mitten). Man kan kapa tillräckligt långa rör som distanser mellan hyllplanen för att dölja det mesta av gängstången och muttrar, ev ett par kupolmuttrar i vardera ände.
Träskivan köpte jag på bauhaus som ett slags mahognyspillvirke, avsedd för grövre arbetsbänk. Bitarna som är limmade i skivan är i väldigt skiftande kulör, men jag tycker det ger mkt liv i utseendet. Lystern beter sig nästan som mahogny och går att vaxa (eftersom skivan var "grundoljad". Min är struken med vaxolja avsedd för köksbänk, med tunn olja som tränger in och carnoubavax som stannar på ytan. Dock är det lite negergöra att polera, men det är det värt.