Det är ganska ointressant egentligen om en vanlig person utan några som helst bindningar till hifibranschen kör med nick enlig mig. Då är det betydligt värre när man gör det och har tydliga kopplingar till branschen. Det har förekommit rätt otäcka exempel på det som slagit tillbaka på firmorna själva.
Själv är jag fullständigt totalt obunden till denna bransch förutom att jag naturligtvis är kund ibland
- Jag delar inte LTS uppfattning men tycker att dom har en del intressanta synpunkter
- Jag delar definitivt inte krämar/ormolje branschens värsta förespråkares uppfattning.
- Jag ogillar och är skeptisk till all form av märkesfanatism
- Jag tycker inte om att tillhöra diverse grupperingar överhuvudtaget
- Jag heter faktiskt Birger men hade ett annat nick i branschforum.se.
Dessutom hann jag vara med en stund på hifimagasintiden innan forumet lades ner. Nu är jag bara med här då dom andra forumen antingen styrs helt av branschfolk som får uttrycka sig hur som helst och där jag rätt snabbt blev utslängd efter att ha haft negativa synpunkter/erfarenheter av ett visst märke, eller som ex Euphonia som verkar trevligt men är ack så tråkigt. Dom brukar ha snygga bilder där men det är inget liv alls i trådarna.
Birger
(som fortfarande är lite förundrad över hur gosiga några av dom mest otäcka forumstyper som figurerat på nätet kunde vara när dom hade namnskyltar på sig på Arken..

)[/i]