Pioneer 668: En tämligen medioker CD-spelare!

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör

Inläggav Nattlorden » 2004-09-22 13:26

Audiomanikern skrev:Fast när pajA* ruta gjorde på, i.o.f.s. schysst dock gaaammal, Volvo så gick nya rutan på drygt
140% utav Volvon´s inköpspris, men ändå...

Fast glasrutetillverkaren själv får c:a 350kr för rutan... någon krämare stoppade säkert en massa pengar i fickan på vägen till A*....
Konceptartist Serenia på Spotify/ Youtube etc.
Rester o.dyl. som Nattlorden

Användarvisningsbild
Audiomanikern
A*sterix

Inläggav Audiomanikern » 2004-09-22 13:33

Hej Nl!

Det betvivlA* inte en sekund! Fast, äh deeluuungt :D!

Mvh A*

EngelholmAudio_inaktiv

Inläggav EngelholmAudio_inaktiv » 2004-09-22 13:42

Sanoj skrev:
OT: Tänk att två av dom mest otrevliga snubbarna på diverse ljudforum dom senaste åren var såå trevliga irl när dom hade krämarkostymen på. Faanntasiiskt

Kul att du fick se dom vara trevliga irl. Det är värre med anonyma personer på diverse fora som aldrig presenterar sig irl och då alltid kommer att betraktas som ****** då cybervariantens anonyma personlighet är allt man har erfarenhet av..... 8)
// Jonas
Jag håller verkligen med dig men är rädd för vadan bliva av dessa anonymister om dessa skygga, annonyma människor inte ens fick social stimulans via forumens annonyma skärm...
vänligen
// Pär Engelholm
// Engelholm Audio (.com)
// info@engelholmaudio.com

Användarvisningsbild
Rydberg
Rörlig

Inläggav Rydberg » 2004-09-22 13:48

J_L> Här kan du som har lite mer koll än en annan läsa http://www.anagramtech.com/
Class only looks like arrogance from below.

Användarvisningsbild
Johan_Lindroos
Mr Cliffhanger

Inläggav Johan_Lindroos » 2004-09-22 14:09

I profesionella sammanhang kan det ibland vara nödvändigt att använda samplingsfrekvensomvandlare, t.ex då man inte har en klocka att synka mot. Men jag har aldrig hört om någon ljudtekniker som vill ha en SRC om han/hon kan slippa det.

Sedan har vi vissa highendhifitillverkare. En ny pryl som kan stoppas in i en apparat är ju alltid skoj! Om den gjorde saken bättre vete tusan, men det låter ju!

I slutändan är det ändock det ljudande resultatet som räknas.
Ordförande i Ljudtekniska Sällskapet sedan 17:e april 2025

Användarvisningsbild
Rydberg
Rörlig

Inläggav Rydberg » 2004-09-22 14:25

Den har ju digitala ingångar (5st), den omsamplar inkommande signaler iaf :)
Class only looks like arrogance from below.

Användarvisningsbild
Johan_Lindroos
Mr Cliffhanger

Inläggav Johan_Lindroos » 2004-09-22 14:54

Fundera på vad det är för skillnad på översampling och omsampling!

Användarvisningsbild
Max_Headroom
Adventurer

Inläggav Max_Headroom » 2004-09-22 15:07

Johan_Lindroos skrev:I profesionella sammanhang kan det ibland vara nödvändigt att använda samplingsfrekvensomvandlare, t.ex då man inte har en klocka att synka mot. Men jag har aldrig hört om någon ljudtekniker som vill ha en SRC om han/hon kan slippa det.

Sedan har vi vissa highendhifitillverkare. En ny pryl som kan stoppas in i en apparat är ju alltid skoj! Om den gjorde saken bättre vete tusan, men det låter ju!

I slutändan är det ändock det ljudande resultatet som räknas.

Jag läste en australiensik undersökning angånende omsampling. Tyvärr minns jag inga detaljer, bara slutsatsen:
Omsampling bör undviaks om det går. Signalen blir alltid sämre än orginalet. Undersökningen fanns publicerad på Nätet, som den som har tid och ork kan ju leta efter den.

Men i Hifi-svängen är ju allt som låter annorlunda än det vanliga och det man hade en förbättring. Dessuotm en bra "sale point" och/eller rolig låda att sätta i hyllan.
Denna signatur är endast för privat bruk. Vänligen läs ej!

Användarvisningsbild
Birger
007

Inläggav Birger » 2004-09-22 15:29

Kul det här med klagomurarna kring våra mer eller mindre anonyma "nick"

Det var väl på mässan som "nicket" "sanoj" kom ut ur garderoben för oss som inte ingår i krämarforum.nus hang-arounds??

Fast jag förstår inte riktigt varför just du tar åt dig :twisted:

Användarvisningsbild
__10

Inläggav __10 » 2004-09-22 15:42

Visst var det så. Och hade han inte demat hade vi fortfarande inte vetat vem han är...

EngelholmAudio_inaktiv

Inläggav EngelholmAudio_inaktiv » 2004-09-22 18:53

Birger skrev:Kul det här med klagomurarna kring våra mer eller mindre anonyma "nick"
Det var väl på mässan som "nicket" "sanoj" kom ut ur garderoben för oss som inte ingår i krämarforum.nus hang-arounds??
Fast jag förstår inte riktigt varför just du tar åt dig :twisted:
Sanoj jobbade även på mässan i norrland med HifiConsult.

Det är svårt att få ut all information till alla. Det medger jag gärna. Det är heller inte alltid att gränsen är så tydlig för de inblandade i en startperiod.
vänligen
// Pär Engelholm
// Engelholm Audio (.com)
// info@engelholmaudio.com

Användarvisningsbild
Audiomanikern
A*sterix

Inläggav Audiomanikern » 2004-09-22 19:48

Hej
EngelholmAudio skrev: Jag håller verkligen med dig men är rädd för vadan bliva av dessa anonymister om dessa
skygga, annonyma människor inte ens fick social stimulans via forumens annonyma skärm...

- Suck :cry:!, att du ooorkar EngelholmAudio, fåru typ rabatt på hifiprylar ifall du som ex nu grälÄlta andras**...
(** d.v.s. de absolut mest skygga utav alla som är såå anonyma de ej ens vågar visa sig uti denna tråd 8) :mrgreen:)) ... tilltuffsade fåfänga, elle 8)?

Mvh A*

Användarvisningsbild
Bill50x
Trevlig prick

Inläggav Bill50x » 2004-09-22 19:55

Audiomanikern skrev:Hej
EngelholmAudio skrev: Jag håller verkligen med dig men är rädd för vadan bliva av dessa anonymister om dessa
skygga, annonyma människor inte ens fick social stimulans via forumens annonyma skärm...

- Suck :cry:!, att du ooorkar EngelholmAudio, fåru typ rabatt på hifiprylar ifall du som ex nu grälÄlta andras**...
(** d.v.s. de absolut mest skygga utav alla som är såå anonyma de ej ens vågar visa sig uti denna tråd 8) :mrgreen:)) ... tilltuffsade fåfänga, elle 8)?

Mvh A*

fattar noll, fast det är förstås inte så ovanligt :oops:

/ B

Användarvisningsbild
Audiomanikern
A*sterix

Inläggav Audiomanikern » 2004-09-22 20:03

Hej B50x!
Audiomanikern skrev:Hej, hej, hemskt mkt hej!

- Okejrå :D!... För den här gången :wink:! (A*nnars, A*ja baja! 8))

Mvh A*

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör

Inläggav Nattlorden » 2004-09-22 20:26

Bill - det kräver mångårig (eller i alla fall ett halvår(eller några intensiva månader)) övning att A*läsa. 8)
Konceptartist Serenia på Spotify/ Youtube etc.
Rester o.dyl. som Nattlorden

Användarvisningsbild
Audiomanikern
A*sterix

Inläggav Audiomanikern » 2004-09-22 20:50

Hej EA!!

- Okej förklarA* då gör!

A*ntingen, tror EA på riktigt att: skygga, annonyma människor söker social stimulans via
forumens annonyma skärm...
- här på faktiskt.se o det är isåfall sorligt! Att då som EA
konsekvent hålla på o peka ut detta (dessa) är cyniskt, elakt o visar (eventuellt) på ett
visst människoförakt!

Eller, så tror EA inte alls att: skygga, annonyma människor söker social stimulans via
forumens annonyma skärm...
o då hålla EA, av okänd anledning, på o sabotera tråden
med detta meningslösa OTrams!

Sååå EngelholmAudio -
Vilken av dessa två (ovan) är det som (delvis) sysselsatte EA tidigare denna September-kväll?

Mvh A*
Senast redigerad av Audiomanikern 2004-09-23 01:19, redigerad totalt 1 gång.

matson

Inläggav matson » 2004-09-22 22:38

Om man inte känner för att hälsa på alla möjliga personer på en hifimässa så är man sorglig?

Ja, visst det må vara hänt.......men då skall man ha väldigt klart för sig att en del( 8) ) tycker att något av det mest sorgliga man kan göra är nog just att lära känna en massa nya "hifipolare" på nätet och irl.....

(Däremot tycker jag inte det är helt fräscht att peka ut Hificonsult då det finns andra som kör med klart värre metoder(Hificonsult upplever jag har kört med öppna kort från början). Att som försäljare däremot att agera under vanligt nick och gå in i alla(och då menar jag verkligen alla) trådar och rekommendera produkter från den butiken man jobbar i(utan att någon enda vet om detta) är verkligen sorgligt. Dessa personer skall man sen vara "hej och tjena" med för annars är man sorglig enligt någon? Tjena!)

Vh Mats - som missade hela QRSrummet och därmed sanoj......en del andra undveks med vilje :!:

Användarvisningsbild
Style

Inläggav Style » 2004-09-22 23:11

Matson, vem är det som är mer bedräglig? har man antytt nåt får man säga hela meningen
Dogmatisk Mac-Taliban

Användarvisningsbild
Audiomanikern
A*sterix

Inläggav Audiomanikern » 2004-09-22 23:13

Hej!
matson skrev:Om man inte känner för att hälsa på alla möjliga personer på en hifimässa så är man sorglig?

- A*bsolut inte 8O!...:D8)!!

A*lltså det var när EA hävdar att han är rädd för vadan det bliva av dessa skygga, annonyma
människor om dom inte ens fick social stimulans via forumens annonyma skärm...
där EA då
beskriver ensamma och kontaktsökande människor här på faktiskt.se och ofrivilligt ensamma
människor är faktiskt.se ledsamt samt sorgligt! Är ju lååångt ifrån första gången och A*llvarligt
talat förstås faktiskt.se inte vad det är EA tror sig hålla på med? Att det skulle vara ngn slags
äkta omtanke är för lääänge sedan ett passerat stadium samt detta är ett HifiForum? EA är
betydligt mer än tillräckligt insiktsfull för o inse faktiskt.se är heeelt fel plats - på alla tänkbara
sätt - att här, påtvingat börja dra upp ting som dessa 8O? Tänker EA att alltid hittar han ngn´s
svagA* punkt eller vad är egentligen EA (samt Sanoj & Co) ute efter?? Vem vet? (Inte A*!)

Mvh A*

dimitri

Inläggav dimitri » 2004-09-22 23:27

Jag ser inte ngt negativt i att ensamma och kontaktsökande individer skulle söka en gnutta av gemenskap på ett forum.
Dimitri

matson

Inläggav matson » 2004-09-22 23:39

dimitri skrev:Jag ser inte ngt negativt i att ensamma och kontaktsökande individer skulle söka en gnutta av gemenskap på ett forum.
Dimitri

.....eller på en mässa...... :D

Style: Inga som postar på detta forum....alltså inget att prata om.

Din mening om "har man antytt något får man säga hela meningen" skall jag skriva ut och ge till min sambo. :lol:

Användarvisningsbild
Audiomanikern
A*sterix

Inläggav Audiomanikern » 2004-09-23 01:08

Hej!
matson skrev:
dimitri skrev:Jag ser inte ngt negativt i att ensamma och kontaktsökande individer skulle söka en gnutta av gemenskap på ett forum.
Dimitri

.....eller på en mässa...... :D

.....eller som kund och/eller ägare i Esoterisk HiFiButik...... :D! Dock,
hajA* inte vad ni talar om, eller vem ni talar med :wink:!

Mvh A*(ntagligen lika bra det 8)!)

Användarvisningsbild
Audiomanikern
A*sterix

Inläggav Audiomanikern » 2004-09-23 01:36

dimitri skrev:Jag ser inte ngt negativt i att ensamma och kontaktsökande individer
skulle söka en gnutta av gemenskap på ett forum.
Dimitri

- Är det heller ingen som påstått :??

Återigen, är det EA´s, helt tagna ur luften o, ständiga upprepningar om att faktiskt.se
skulle vimla av dessa skygga, annonyma människor som enbart kan få social stimulans
via
faktiskt.se-forumet´s annonyma skärm - som A*nser vara ett hmmmindre trevligt
sätt o förhålla sig till andra människor på! Finns dessa här så vill de inte bli påminda, o
definitivt inte bli påtvingade hur de "är" utav ngn dryg amatörPsykolog à la EA! Finnes
dom inte vill garanterat alla andra slippa det evinerliga tjatet som OTrakaserar sönder
trådar, som ex denna 8)! MenA*, om det åtminstone varit hobbyPsykolog à la EA som
tänkt till och kanske t.o.m. ansträngt sig lite innan klyschor skall börja hasplas, eller?

- Detta om detta!

Mvh A*

Användarvisningsbild
Audiomanikern
A*sterix

Inläggav Audiomanikern » 2004-09-23 01:54

Hejsan!

Jag tycker mest det är A* som står för det evinnerliga tjatet :mrgreen: :mrgreen:!!

Vänligen Emil Eklund

Användarvisningsbild
Birger
007

Inläggav Birger » 2004-09-23 06:23

Det är ganska ointressant egentligen om en vanlig person utan några som helst bindningar till hifibranschen kör med nick enlig mig. Då är det betydligt värre när man gör det och har tydliga kopplingar till branschen. Det har förekommit rätt otäcka exempel på det som slagit tillbaka på firmorna själva.

Själv är jag fullständigt totalt obunden till denna bransch förutom att jag naturligtvis är kund ibland :)

- Jag delar inte LTS uppfattning men tycker att dom har en del intressanta synpunkter

- Jag delar definitivt inte krämar/ormolje branschens värsta förespråkares uppfattning.

- Jag ogillar och är skeptisk till all form av märkesfanatism

- Jag tycker inte om att tillhöra diverse grupperingar överhuvudtaget :wink:

- Jag heter faktiskt Birger men hade ett annat nick i branschforum.se.

Dessutom hann jag vara med en stund på hifimagasintiden innan forumet lades ner. Nu är jag bara med här då dom andra forumen antingen styrs helt av branschfolk som får uttrycka sig hur som helst och där jag rätt snabbt blev utslängd efter att ha haft negativa synpunkter/erfarenheter av ett visst märke, eller som ex Euphonia som verkar trevligt men är ack så tråkigt. Dom brukar ha snygga bilder där men det är inget liv alls i trådarna.

Birger

(som fortfarande är lite förundrad över hur gosiga några av dom mest otäcka forumstyper som figurerat på nätet kunde vara när dom hade namnskyltar på sig på Arken.. :twisted: )[/i]

Hetsporren
Spolar Kröken!

Inläggav Hetsporren » 2004-09-23 07:47

Senast redigerad av Hetsporren 2004-09-24 08:21, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild
Sanoj

Inläggav Sanoj » 2004-09-23 08:10

Jaså, var isf står det att dom vart med och stöttat Hififorum.nu
ekonomiskt, från första början (något dom fortfarande gör)?!?

Längst upp på sidan....Banner kallas det :roll:

Hetsporren
Spolar Kröken!

Inläggav Hetsporren » 2004-09-23 08:13

Senast redigerad av Hetsporren 2004-09-24 08:22, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild
Birger
007

Inläggav Birger » 2004-09-23 09:09

Jag antar att dom flesta som har banners INTE stänger av dom personer på forumen titt som tätt??

Visserligen är inte ägaren till HC längre moderator men det är tydligt att dom nya ägarna bockar och bugar djuupt när så anbefalles från Alingsås :evil:

Hetsporren
Spolar Kröken!

Inläggav Hetsporren » 2004-09-23 09:27

Senast redigerad av Hetsporren 2004-09-24 08:20, redigerad totalt 3 gånger.

FöregåendeNästa

Återgå till Generellt om hifi