Pioneer 668: En tämligen medioker CD-spelare!

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

matson

Inläggav matson » 2004-09-23 09:29

Håller inte med Sladd och Sanoj i sakfrågor=HC är oärliga?

Kom igen! Sladd har ju inte gjort någon hemlighet av sin koppling under vare sig HM eller HF-tiden. Att Sladd dessutom var en av krafterna som startade HF och med tidigare nämnda koppling så är det väl inte helt orimligt att han fixade spons för att dra igång det hela?
(Sen att det finns en otrolig flathet och konflikträdsla på HF som gör att det inte går att ha några diskussioner där sedan ca 1,5 år tillbaks är en annan femma(förmodligen för att fikaträffarna skulle bli mer ansträngda i så fall :mrgreen: . Ett verkligen bedrövligt förfarande när det gäller avstängningar kan ju iofs reta vem som helst(som inte har något att sälja))

Här på faktiskt.se står det inte separat skrivet att Klubben stöttar ekonomiskt......med tidigare logik så är då även Klubben oärliga?

Användarvisningsbild
Hatoil

Inläggav Hatoil » 2004-09-23 09:41

Jag är glad att 'tjafset' har flyttat hit.

Hetsporren
Spolar Kröken!

Inläggav Hetsporren » 2004-09-23 09:44

Ja, det är ju ganska onödigt att dra denna konflikt ett varv till. Kanske att vi skulle återgå till trådens ämne och fortsätta diskutera huruvida Pioneer 668 är bra som CD-spelare eller ej? :twisted: :wink:

Edit: Ordmärkning.
Senast redigerad av Hetsporren 2004-09-23 10:17, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild
Johan_Lindroos
Mr Cliffhanger

Inläggav Johan_Lindroos » 2004-09-23 10:02

Pioneer 668 är en DVD-spelare ( :wink: ) som är bra på att återge ljudet hos CD-skivor. :wink:
Ordförande i Ljudtekniska Sällskapet sedan 17:e april 2025

Användarvisningsbild
Birger
007

Inläggav Birger » 2004-09-23 10:03

Helt rätt Hotspur !! :oops:

Och i mitt tycke är det en helt ok spelare för dom 6000 pengar man betalar men den räckte inte till mot en av dom lite dyrare spelarna men slog den andra 8O

Fast den (Arcam) har fått gått några dygn nu så den kanske låter bättre än den gjorde i helgen. Då skall det dessutom lyssnas på H/K dvd25 för att vi skall få en referens till :)

EngelholmAudio_inaktiv

Inläggav EngelholmAudio_inaktiv » 2004-09-23 11:33

Audiomanikern skrev:(...hela inlägget på sidan innan. /edit Pär)

Sååå EngelholmAudio -
Vilken av dessa två (ovan) är det som (delvis) sysselsatte EA tidigare denna September-kväll?
Mvh A*
Noll rätt på två alternativ.

Mitt inlägg står jag för men det var onödigt i en tråd om en Pioneer DVD'n. Rydbergs inlägg gav ledde mig in på ett annat spår.

Rätt av dig Fridefors att gå OT (On topic) igen! :lol:
vänligen
// Pär Engelholm
// Engelholm Audio (.com)
// info@engelholmaudio.com

Sladd

Inläggav Sladd » 2004-09-23 12:28

Det kom ett telefonsamtal...

Jag vill i all vänlighet anknyta till några påståenden som dykt upp i denna tråd.

1. Jag har från början försökt vara tydlig med både vad jag tycker, vem jag hjälper (i begynnelsen), vem jag jobbar åt (när engagemanget blev större) och nu även delvis äger. Inget har varit en hemlighet. De åsikter jag framfört på nätet kan jag framföra in real life till dem eller de som åsikterna gäller. De tyngsta "belackarna" är oftast anonyma och dessa blir det av princip aldrig någon diskussion med.

2. Hififorum startades av privatpersoner med privata pengar. Sedan dess - alltså även nu vad jag vet - så täcks kostnader för server etc av annonsintäkter, sk banners. Mitt engagemang (alltså även Hificonsults engagemang) i hififorum i nuläget är noll, våra ekonomiska bidrag till hififorum är uteslutande i form av en styck banner som rullar.

3. På Arkenmässan behövde vi en partner för att sköta en hemsida som avhandlade mässan. Det naturliga valet föll på Hififorum som den största siten. I det låg inga ekonomiska mellanhavanden i övrigt what so ever. Vi fick hjälp att rulla sidan, Hififorum fick publicitet, goodwill och en massa nya medlemmar kan man tänka.

Skall vi prata om pengar så har LTS förmodligen fått största "bidraget" då vi själva stog lokalhyra för Aulan och LTS hade merparten av föreställningen :D De pengar vi nu pratar om skulle räcka till 10 banners på olika forum i ett år...(vi bedömer detta som en mycket lyckad historia och tackar för ett bra jobb och kommer att utveckla idén till kommande mässor)

Stefan, om du är seriös med din förfrågan om vi kunde gräva ned stridsyxan som du ställde i mail för någon vecka sedan så är svaret från mig detsamma nu som då: det är OK, vi lägger ned allt gammalt groll, du är välkommen. Det är dock tråkigt att läsa dessa helt felaktiga påståendena om att vi skulle ha ekonomiska förbindelser eller stötta ekonomiskt något forum överhuvudtaget.

Hoppas detta inlägg har klargjort hur det hela ligger till. Jag hinner inte läsa alla trådar och inlägg så ring om ni har frågor i ärendet.

Eller ännu hellre, kom upp till butiken och få en pratstund och döm själva. Kaffet är på!

mvh

sladd

Användarvisningsbild
Audiomanikern
A*sterix

Inläggav Audiomanikern » 2004-09-23 12:34

Hej!

Äre denna 668 vi snackA*? Äre ngn som jämfört mot busbilligaDV575A*/565A*/656?

(Noll rätt på två alternativ. Mitt inlägg står jag för men...
- Oops, sååå rätt trodde ej ens A*tt honom skulle träffa 8)!)

Mvh A*

Användarvisningsbild
Audiomanikern
A*sterix

Inläggav Audiomanikern » 2004-09-23 12:39

Hej!
Sladd skrev:De tyngsta "belackarna" är oftast anonyma

- A*lltså äru logik-lååångsam, elle?? Nu borde väl ändå samtliga hajat A*rgumentet numera äro...
... knökkööört 8) !

Mvh A*

Sladd

Inläggav Sladd » 2004-09-23 12:49

Säger vem? :D :wink:

EngelholmAudio_inaktiv

Inläggav EngelholmAudio_inaktiv » 2004-09-23 12:51

Audiomanikern skrev:(Noll rätt på två alternativ. Mitt inlägg står jag för men...
- Oops, sååå rätt trodde ej ens A*tt honom skulle träffa 8)!)
Mvh A*
Vill du ha sista ordet är det helt OK. Helst skulle jag vilja veta det så behöver jag inte fråga vad du menar med dina inlägg...för ovan två rader bara förvirrar mig.

Sladd: :lol: :P
vänligen
// Pär Engelholm

Användarvisningsbild
Audiomanikern
A*sterix

Inläggav Audiomanikern » 2004-09-23 12:58

Hej!

A* var närmast i chocktillstånd där ett tag verkade det nämligen som om sladd skulle besvara
1st riktig** fråga men besvarade juh bara en av sina egna, till sig själv ställda, ifrån tidigare
monolog... puuhh, ordningen är återställd, d.v.s uti övrig debatt finns lilla privata myshörnan
där sladd pratar om sig själv med sig själv alltmedan förfarandet kommenteras utav andrA*!

** A*lltså en i ett inlägg av faktiskt.se existerande person ställd fråga (ev riktad till sladd).

Sladd skrev:Säger vem? :D :wink:

- Jo heelt rätt menA* sladd tror säkerligen fooortfarande svanesång à la sladd med 2½
mollbergare inte är sunkig gammal skåpmat, ifrån HF.nu 8)?

Mvh A*

Användarvisningsbild
Naqref
Saknad grundare, †2014

Inläggav Naqref » 2004-09-23 13:09

A* var lite snäll idag åtminstone mot EA och åtminstone just idag. :wink:
Audiodesigner åt en del. Larsen, Holographic Audio etc.
CEO och huvudägare i Acoustic Landscape R&D AB.
CTO / R&D Manager och delägare i Acoustic Illusion AB.

Användarvisningsbild
Audiomanikern
A*sterix

Inläggav Audiomanikern » 2004-09-23 13:20

Hej EA!
EngelholmAudio skrev:Vill du ha sista ordet är det helt OK. Helst skulle jag vilja veta det så behöver
jag inte fråga vad du menar med dina inlägg för ovan två rader bara förvirrar mig.

- A*lltså din frågeställning är att, du vill veta (ngt) så du ska slippa fråga (ngn) då du
inte riktigt vet hur/vad du ska fråga om eller vem du ska fråga, elle?... Jo snackA* gå ju...
A*lltid OTramsa så glömma nog alla bort hmmmindre trevliga tidigare skrivna saker, elle :D :wink:?!

(Sista ordet (är ngt som f.d. Moddare har svårt att inte alltid kunna få (då de har vant sig vid
att kunna låsa en tråd samt därmed per automatik kunna skriva sista ordet (i form av ngt lurigt
(som ju sedan inte kan bemötas. (Ohederligt? Kanske! (Smart? A*ntagligen(? (Effektivt? Oj oj oj...
Jo (1st A*ning! 8)))))))))))

Mvh A*(lltid eftersträvandes... Sista ordet ;))

(Ooops, Sorry missade dig N, skA* kanske skriva detta i morgon istället?)
Senast redigerad av Audiomanikern 2004-09-23 13:22, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild
jonasp
Blomkålsadmin

Inläggav jonasp » 2004-09-23 13:21

Audiomanikern torde ha talang för LISP.

EngelholmAudio_inaktiv

Inläggav EngelholmAudio_inaktiv » 2004-09-23 13:37

jonasp skrev:Audiomanikern torde ha talang för LISP.
Mmmm emacs! :P

Audiomanikern:
Säger du att du vill ha sista ordet så får du det. Men när du skriver kryptiskt, vilket du väl ibland gör, så vet jag inte om du vill
* ha svar på något
* vad du vill ha svar på
* bara vilja skriva sista ordet
* bara skriva
...eller nått helt femte.
vänligen
// Pär Engelholm

Användarvisningsbild
Audiomanikern
A*sterix

Inläggav Audiomanikern » 2004-09-23 13:52

Hej EA!

Hur mår du egentligen EA* bli lite rädd för vadan bliva av f.d. Moddare som inte ens kan
få social stimulans via forumens annonyma
A*bsolut veto-rätt à Moddare A*ngående det...

- Sista ordet (är ngt som f.d. Moddare har svårt att...

Mvh A*(lltid eftersträvandes... rättvisA* - samt...
... Sista ordet!)

Hetsporren
Spolar Kröken!

Inläggav Hetsporren » 2004-09-23 14:03

Senast redigerad av Hetsporren 2004-09-24 08:19, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild
Birger
007

Inläggav Birger » 2004-09-23 14:26

Och med en rejäl bredsladd var vi OT igen :x

Branschforum.nu ÄR branschstyrt topp till tå men det kvittar numera :wink:

On topic: Jag har sett att det finns billigare multispelare från Pioneer: 575 mm. Har dom testats mot 668 ? Dessa kan ju vara ett ännu värre klipp :-)

Användarvisningsbild
Audiomanikern
A*sterix

Inläggav Audiomanikern » 2004-09-23 14:33

....
Senast redigerad av Audiomanikern 2004-09-23 14:55, redigerad totalt 2 gånger.

Hetsporren
Spolar Kröken!

Inläggav Hetsporren » 2004-09-23 14:53

värre klipp

Värre var ordet! :wink: Nu kör jag med Pioneer DV-360, som drive, funkar kanon. :oops:

Användarvisningsbild
Audiomanikern
A*sterix

Inläggav Audiomanikern » 2004-09-23 14:56

Hej B!
(Jo, Moderatorer får aldrig, A*ldrig ha (nuvarande eller framtida) ekonomiska intressen uti det dem förväntas
moderera o att denna regel faktiskt.se är A*pplicerbar det framgick ju med all (o)önskvärd tydlighet, till slut!)

Jag har sett att det finns billigare multispelare från Pioneer: 575 mm.
Har dom testats mot 668 ? Dessa kan ju vara ett ännu värre klipp :)

- Jo, dem 575 är ytterligen instressanta :P o gå på innunder 2000 kr! Ngn testat somså?
(... då DVD tjackA* måste för film ändå!)

Mvh A*

peber

Inläggav peber » 2004-09-23 15:49

Har en 575 sen en tid tillbaka... Har inte jämfört med 668 men 575 är i min anläggning enligt mina åsikter och min smak helt subjektivt klart bättre än min gamla PD-S06. Och nej, inget blindtest, behövdes liksom inte... Jag hör saker på skivorna som jag aldrig har hört förut (musikaliskt alltså :wink: ), tunggunget är tyngre, mixningar framstår tydligare, större skillnad mellan låtar osv...

Enligt Carlssonplanet skulle den billigaste modellen - om jag minns rätt - nå upp till cirka 95% av 668 som CD. Om detta stämmer är ju dessa modeller rena kapet! Jag tog en 575 för SACD/DVD-A samt en bättre video-DAC...

/P

Sladd

Inläggav Sladd » 2004-09-23 16:02

Det är enkelt Stefan. Du redovisar dessa "sanningar" öppet för alla, du har min tillåtelse vilket inte är så svårt eftersom inga transaktioner finns att redovisa.

Dina "källor" är obefintliga eller - på ren svenska - ljuger.

Om den typen av påståenden - vilket skadar vår trovärdighet som affärsdrivande rörelse - fortgår så får vi se över vilka rättsliga möjligheter som finns gentemot antingen faktiskt.se eller dig Stefan direkt.

Lägg alltså ned detta ganska allvarliga skådespel eller kom med bevis.

Personligen förstår jag inte vad du har ut av dessa underligheter.

Det finns ingen koppling, det flyter inga pengar eller gratisutrustning eller något alls emellan mig/hificonsult och Hififorum eller något annat forum.

Det var trevligare att få mail om nedläggande av stridsyxa...

mvh

,

Användarvisningsbild
matså
Inaktiverad

Inläggav matså » 2004-09-23 16:08

Mycket trist att det skall dyka upp sådana här bråk. Jag har för mig hifi skall vara kul och intressant . Hoppas allt löser sig till det bästa :)
Nu med Monitor Audio RX6, Yamaha 673. Ber om ursäkt för att min IQ är över den normala!

Användarvisningsbild
Vee-Eight
Admin emeritus

Inläggav Vee-Eight » 2004-09-23 16:26

Huruvida vilka kopplingar som finns eller inte finns mellan Hififorum.nu och HifiConsult skall företrädelsevis hållas på just hififorum.nu eller per mailkorrespondans, och inte här. Jag förutsätter att ni i fortsättningen skärper er.

m.v.h.

Daniel Roth, redaktör.
- Carlsson Illuminati -
"Frågetecknet är hur många det är som vet hur man njuter av livet." - Sista Ordet

Ständig sekreterare VästerGÖK

Användarvisningsbild
Magnus

Inläggav Magnus » 2004-09-23 16:45

Helt on topic:

Tycker 668 verkar spela minst lika bra som min Denon 1550 och audiolab 8000 om inte lite bättre....det har ja dock inte testat riktigt seriöst än så helt säker är jag inte.......

Däremot är handhavandet en katastrof....krångligt att programera mm, läser skivor dålig dvs den hänger sig eller hackar på skivor som andra spelare klarar...den verkar således känslig för smuts och repor.
//Magnus

Born to lose -Live to win

*mag på www.hififorum.nu www.autopower.se www.dvdforum.nu www.helgon.net
*m_a_g på www.smygis.com
Foto: www.fatalpath.tk

Användarvisningsbild
Audiomanikern
A*sterix

Inläggav Audiomanikern » 2004-09-23 23:01

Hej!
Sladd skrev:så får vi se över vilka rättsliga möjligheter som finns gentemot antingen faktiskt.se

- Då skA* enbart skriva det faktiskt.se´s del inte behöver oroas 8)... det minstA*lls!
A*lltså, sladd gå gärna till domstolen ty även dem behöva ngt o garva åt över fikat sitt :lol: 8)!!
Även om liknande saker & ting förekomma i A*lly McBeal o LA* Law hända detta faktiskt.se i USA*...
... samt på låtsas! (TV!;))

Mvh A*(vslutat)
Senast redigerad av Audiomanikern 2004-09-23 23:22, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild
Ranefjord
Lillhövdingen/redaktör

Inläggav Ranefjord » 2004-09-23 23:22

Lite lagom OT är ok, men det känns som att detta börjar vandra lite långt från ursprungsämnet.

När den som anklagar någon för något upprepade gånger utan att verka ha substans för det han påstår är det ju klart att den anklagade blir irriterad efter ett tag. :) Det hade jag blivit. I sann faktiskt.se anda vill vi väl ha bevis innan vi drar en slutsats?
Glöm inte #faktiskt.se @ quakenet :). IRC är ju trots allt IRC.

Användarvisningsbild
Zalve

Inläggav Zalve » 2004-09-24 01:02

Hotspur... Det ju iaf alldeles utmärkt att utnyjtta de möjligheter som hififorum.nu medför eller hur... och samtidigt kasta en massa skit.

Ranefjord:
När den som anklagar någon för något upprepade gånger utan att verka ha substans för det han påstår är det ju klart att den anklagade blir irriterad efter ett tag. Det hade jag blivit. I sann faktiskt.se anda vill vi väl ha bevis innan vi drar en slutsats?

Ser fram emot när bevisen kommer fram. Fast fram till dess så kan ju Hotspur frotsätta med sig hetsjakt.

Sorry för OT, men detta är långt mer än medlemmar borde få uttrycka gång på gång utan åtgärd.

FöregåendeNästa

Återgå till Generellt om hifi