Det kom ett telefonsamtal...
Jag vill i all vänlighet anknyta till några påståenden som dykt upp i denna tråd.
1. Jag har från början försökt vara tydlig med både vad jag tycker, vem jag hjälper (i begynnelsen), vem jag jobbar åt (när engagemanget blev större) och nu även delvis äger. Inget har varit en hemlighet. De åsikter jag framfört på nätet kan jag framföra in real life till dem eller de som åsikterna gäller. De tyngsta "belackarna" är oftast anonyma och dessa blir det av princip aldrig någon diskussion med.
2. Hififorum startades av privatpersoner med privata pengar. Sedan dess - alltså även nu vad jag vet - så täcks kostnader för server etc av annonsintäkter, sk banners. Mitt engagemang (alltså även Hificonsults engagemang) i hififorum i nuläget är noll, våra ekonomiska bidrag till hififorum är uteslutande i form av en styck banner som rullar.
3. På Arkenmässan behövde vi en partner för att sköta en hemsida som avhandlade mässan. Det naturliga valet föll på Hififorum som den största siten. I det låg inga ekonomiska mellanhavanden i övrigt what so ever. Vi fick hjälp att rulla sidan, Hififorum fick publicitet, goodwill och en massa nya medlemmar kan man tänka.
Skall vi prata om pengar så har LTS förmodligen fått största "bidraget" då vi själva stog lokalhyra för Aulan och LTS hade merparten av föreställningen

De pengar vi nu pratar om skulle räcka till 10 banners på olika forum i ett år...(vi bedömer detta som en mycket lyckad historia och tackar för ett bra jobb och kommer att utveckla idén till kommande mässor)
Stefan, om du är seriös med din förfrågan om vi kunde gräva ned stridsyxan som du ställde i mail för någon vecka sedan så är svaret från mig detsamma nu som då: det är OK, vi lägger ned allt gammalt groll, du är välkommen. Det är dock tråkigt att läsa dessa helt felaktiga påståendena om att vi skulle ha ekonomiska förbindelser eller stötta ekonomiskt något forum överhuvudtaget.
Hoppas detta inlägg har klargjort hur det hela ligger till. Jag hinner inte läsa alla trådar och inlägg så ring om ni har frågor i ärendet.
Eller ännu hellre, kom upp till butiken och få en pratstund och döm själva. Kaffet är på!
mvh
sladd