Moderator: Redaktörer
Kaffekoppen skrev:Cool idé
Funkar som sagt ännu bättre om man kan vara på samma ställe och lägga ut ett eget 110V nät...
hehe.. säljer de sådanna för 1600:- på blocket så har man snabbt tjänat in det på att importera verktyg själv. Dåtorde e du kunna få dem levererade för under tusenlappen
Lazyworm skrev:Man kan ju antingen köra adapter eller köpa sina frässtål i USA också.
Om jag säger runt 500kr för 3.3kWA
Dom är galna där nere
Lazyworm skrev:Jag håller på å förhandlar med en kille i Kina om transformatorer på
1kW-10kW som halverar spänningen 230V--> 115V
Den 3.3kW som jag köpte in som sample är riktigt grym och den blir inte ens ljummen när jag kör flera maskiner samtidigt.
Det jobbiga med en sån trafo är att dom är ganska klumpiga och tunga.
Men fördelen är att man kan köpa dewalt/makita verktyg i USA till priset av billigare verktyg i Sverige.
Dom ser ut så här ungefär:
http://www.blocket.se/vi/16902770.htm?ca=11_s
Pust, jag har för mycket på gång nu känns det som, typ 17 olika laster på väg hem från fjärran östern för att kontrollera kvaliteer på diverse saker)
Svante skrev:Vad är det egentligen för skillnad på olika fräsar?
Två saker som jag har funderat på själv: Jag märkte för några veckor sedan med min fräs att frässtålet inte verkar sitta helt vinkelrätt mot bottenplattan. En annan sak är att det ibland "går orent", speciellt om man tar mycket i taget. Beror det bara på stålet, eller kan glapp i motorn och dess lager spela in? Det blir mer så om man har långa stål, tycker jag.

rikkitikkitavi skrev:EA_73
är det trög att föra ner så att först tar det emot, sedan far den ner i skivan när man trycker? Nej
upplever du ngt glapp i styrskenorna ? Nej
Är djupinställningen fast vid normalt tryck? Ja
Farsan har också en Elu, den kan man lita på.Kaffekoppen skrev:Jag gillar min ELU, den går stabilt, har mjukstart och viker inte ner sig när det blir tufft. Dessutom har den fantastiska inställningsmöjligheter (mikrometerinställning på djupet)
EA_73 skrev:Jag själv köpte nedan på Klasse. Grymt nöjd. Mjukstart och styrka. Vet dock inget om hållbarhet på lager o.d då den ännu bara hjälpt mig vid bygge av ett par lådor. Köpte även Klasses kexmaskin som också funkar fint.
Koffe skrev:Kan man hålla i den med handen och fräsa ut ett snyggt spår? Jag skulle vilja göra ett styrspår i botten på en skjutdörr. Kan en överhandsfräs vara något?
Kan låna min..Koffe skrev:Vad har man en överhandsfräs till? (ärlig och uppriktig fråga)
Kan man hålla i den med handen och fräsa ut ett snyggt spår? Jag skulle vilja göra ett styrspår i botten på en skjutdörr. Kan en överhandsfräs vara något?
Koffe skrev:Vad har man en överhandsfräs till? (ärlig och uppriktig fråga)
Användare som besöker denna kategori: nasse och 19 gäster