SLRT: Stockholmssommartips 08

Allt om musik, musikvideo, konserter, festivaler osv.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Slartibartfast
Redaktör / Adeptfjant

SLRT: Stockholmssommartips 08

Inläggav Slartibartfast » 2008-06-27 10:45

Jag har varit rätt så dålig på att uppdatera min gamla tipstråd. Men nu när jag vart lite sugen på att kolla upp vad som händer tänkte jag att jag kan skriva det i en tråd istället. Håll till godo och jag hoppas ni hittar något ni gillar!

J U N I

28 - Bonnie Prince Billy
28 - Pape Deuf

J U L I

1 - Gnarl's Barkley
2 - Scott Hendersson trio
4 - Victor Wooten band
4 - Klubb dB på Mosebacke
7 - Bootsy Collins
10 - The tallest man on earth
11 - Toumani Diabate
16 - Mary J Blige
16 - Anna Järvinen
17 - Elias and the Wizzkids
19 - Fritz' Corners favoriter (minifestival)
20 - A beutiful friend
21 - Ice Cube
23 - Anna Järvinen och Lykke Li
25 - Andreas Tilliander + Familjen
27 - Långolmens visfestival
30 - Petter, Hofmaestro och Chraa
30 - Nina Ramsby & Ludvig Berghe Trio

A U G U S T I

1 - Fantastisk filmmusik: Williams
1 - Mavis Staples
5 - Weeping Willows
7 - Okko Kammu: Pärt och Bethoven
11 - Tomas Anderssion Wij
12 - Three style fusion
19 - Biljettakademin 50 år
22 - Salong Giraff

S E P T E M B E R

2 - Snoop Dogg
6 - At the gates
19 - Stevie Wonder
30 - the Kristet utseende

S E N A R E & V A R I A B L A

Indiegympa på Stockholms kulturhustak
Båten Blidösund m. ex. vis.: Dag Vag, Lise & Gertrud, Freddie Wadling och Nina Ramsby
11 okt - m83
8 nov - Al Green
8 nov Tomas Andersson Wij

Tipsa gärna om konserter i Stockholm under sommaren i den här tråden. Men räkna inte med att jag kommer lägga dem i detta inlägg som i den gamla tipstråden!

[slrt]
admin

Användarvisningsbild
Piotr

Inläggav Piotr » 2008-06-27 11:21

Dag Vag

Spelar på Mosebacke 20 Aug 19.00 och det är fråga om ett 30
års jubileum med alla de bandmedlemma som kommit och gått genom åren (åtta totalt).

/Peter

Användarvisningsbild
Vigor

Inläggav Vigor » 2008-06-28 21:44

Tack som fan, Slart!

Både Scot Henderson och Victor Wooten skulle jag ha missat om det inte var för din eminenta lista! :D

Dem får man (jag) bara inte missa!

Stor glädje!
Jobbar som musikproducent och driver inspelningsstudion Vicsound i Solna

Användarvisningsbild
Slartibartfast
Redaktör / Adeptfjant

Inläggav Slartibartfast » 2008-06-29 18:47

Oh, vad roligt att du blev tipsad innan konserterna varit! Då var ju inte jobbet det minsta förgäves. Jag är glad. :)

[slrt]
admin

Användarvisningsbild
Pinnick
inaktiv

Inläggav Pinnick » 2008-06-29 23:42

lysande listor som vanligt Sbf. :)
Jag har en kompis som har haft scott som gitarrlärare i los achnelez som jag ska försöka slita med mig på scott h. och wootens.
tackar för tipsen!

mvh

(skivsläpp som sticky också så har du en innestående pilsner av valfri sort varje gång om vi skulle råkas? ett löfte :D ) äh det kan du få ändå om halsen känns sträv... ! man ska inte vara knusslig

Jag Är jävligt ledsen att jag via pi60 + streaming flac tillför väldigt lite till detta forum, men jag försöker . :)

mvh,

//Björn

Användarvisningsbild
Slartibartfast
Redaktör / Adeptfjant

Inläggav Slartibartfast » 2008-06-30 13:20

Pinnick skrev:...(skivsläpp som sticky också så har du en innestående pilsner av valfri sort varje gång om vi skulle råkas? ett löfte :D ) äh det kan du få ändå om halsen känns sträv... ! man ska inte vara knusslig

Jag Är jävligt ledsen att jag via pi60 + streaming flac tillför väldigt lite till detta forum, men jag försöker . :)

Kul att ni gillar tipsen!

Hihi, pilsner är aldrig fel. Men moderåttor kan väl inte gå och bli mutade sådär, eller kan dom? Jag är också ledsen att jag inte tillför så mycket till forumet, med samma anledning som du (antar jag) - jag är nöjd och bekväm.

För att vara lite ärlig så är det faktiskt som så att jag håller på med en halvårsrapport om vad jag gillat för skivor som släppts i år. Dock så brukar folk inte vara så heta på min musiksmak - så det blir väl en hyllning mellan mig och Shift. För han verkar ha osedvanligt god musiksmak! ;)

[slrt]
admin

Användarvisningsbild
Pinnick
inaktiv

Inläggav Pinnick » 2008-07-04 00:57

Jag är också nöjd och bekväm efter idel slit att få ihop mina Ino hemmabyggen. Men tack vare denna lista så ska ska jag på Vic&Reg Wooten i möra. Tackar. :P Kul!

//Pinnick

Användarvisningsbild
norman

Inläggav norman » 2008-07-04 12:42

Tack för listan!

...Fast du har glömt Cat Power den 9:e juli på berns... :)

Zeebop

Inläggav Zeebop » 2008-07-04 23:03

Hallooo... :D

Men alltså, det hade varit hur kul som helst att se Bootsy Collins...
Totalt kört för min del ( har försökt få ledigt från jobbet osv).

Känns lite trist för min del att missa Bootsy... men,men, livet går vidare.

/z

Användarvisningsbild
verdad

Inläggav verdad » 2008-07-06 10:08

Pinnick skrev:
Men tack vare denna lista så ska ska jag på Vic&Reg Wooten i möra. Tackar. Razz Kul!

Nu måste vi få höra hur var konserten? Victor är en av mina favoriter, men hade inte möjlighet att åka.

Användarvisningsbild
Vigor

Inläggav Vigor » 2008-07-06 13:36

Victor Wooten var GRYM! Riktigt jäkla bra spelning!

Fashing är ju en styggelse till konsertlokal, men vi var där tidigt så vi la vantarna på några av de få bra platserna som finns.

Victor solade och spejsade ut mest hela tiden och låg ofta rätt högt upp i registret. Han hade fakiskt med sig en till bassist som fyllde ut basrollen så att säga. Victor hade mer rollen som leadgittarist. Måttligt kul för han, den andre bassisten att aggera slagpåse i alla basduellerna, men sjukt lajbans för publiken :)

Victors gittarspelande brorsa var också med och imponerade mid sin extremt originella spelstil. Lite småslarvig och kanske också lite idefattig var han allt i jämförelse med Victor, men bjöd fortfarande på stor underhållning.

För er som missade spelningen kan jag verkligen rekomenderar live DVD'n "live at the quick" med Belafleck and the Flecktones. I mitt tycke den bästa musik DVD'n alla kategorier. Victor spelar sjukt bra rakt igenom. Och jag gillar honnom i bäst när han spelar med det bandet.
Jobbar som musikproducent och driver inspelningsstudion Vicsound i Solna

Användarvisningsbild
Pinnick
inaktiv

Inläggav Pinnick » 2008-07-07 01:20

Hello. Jag kom sent och stod ganska långt in i lokalen bredvid honom jag gick dit med. Jag lyssnade på senaste skivan för första gången på vägen dit i bilen så man var ju kanske inte helt inlyssnad. Jag hade mest lyssnat på Vital Tech Tones, Victors soloskivor och lite annat med Victor innan jag gick på denna konsert.

Lokalen är väldigt grund så att säga och bred så som Vigor skriver så är det lite bekymmersamt att få bra plats. Men, nåväl, Victor & trummisen imponerade mest på mig, men alla var duktiga. Victor lirar ruskigt snabbt ibland så man nästan häpnar. Har man sett hans instruktionsvideor så vet man hur det går till. Regi Wooten, gitarristen var också riktigt underhållande, men det är lite synd att han spelar lite orent och inte träffar riktigt alla toner eller hur man ska uttrycka sig. Det låter lite kladdigt när han solar.

Jag trodde av någon anledning att de skulle spela rätt mycket låtar sådär bara utan att sola, men det var ju kul att jag trodde så fel. Tight, imponerande tekniskt sett, spelglatt och medryckande kan man ju överlag säga om konserten och topp fem av de konserter jag varit på.

mvh

Användarvisningsbild
Slartibartfast
Redaktör / Adeptfjant

Inläggav Slartibartfast » 2008-08-15 12:18

Biljettakademin ska givetvis vara Balettakademin. Skyller på lite läsherpes och tomtar på loftet.

[slrt]
admin

Användarvisningsbild
Alexi

Inläggav Alexi » 2008-08-15 12:27

Slartibartfast skrev:För att vara lite ärlig så är det faktiskt som så att jag håller på med en halvårsrapport om vad jag gillat för skivor som släppts i år. Dock så brukar folk inte vara så heta på min musiksmak - så det blir väl en hyllning mellan mig och Shift. För han verkar ha osedvanligt god musiksmak! ;)

[slrt]
Den ser jag fram emot!
Var med och grundade Faktiskt.se, men är inte involverad i nya .io

Användarvisningsbild
shifts
Med fasen rätt!

Inläggav shifts » 2008-08-15 13:53

Slartibartfast skrev:För att vara lite ärlig så är det faktiskt som så att jag håller på med en halvårsrapport om vad jag gillat för skivor som släppts i år. Dock så brukar folk inte vara så heta på min musiksmak - så det blir väl en hyllning mellan mig och Shift. För han verkar ha osedvanligt god musiksmak! ;)

Haha, det där hade jag missat! Den rapporten ser jag verkligen fram emot, så kan vi oo:a och aa:a ihop till allt bra :D
2021 maj på Spotify

Användarvisningsbild
Slartibartfast
Redaktör / Adeptfjant

Inläggav Slartibartfast » 2008-08-15 14:20

*visslar*
admin

Användarvisningsbild
Pinnick
inaktiv

Inläggav Pinnick » 2008-09-17 14:24

Stanley Clark och Marcus Miller kommer till Sthlm den 13 Oktober. :)

Återgå till Musikstugan