Moderator: Redaktörer
celef skrev:bygger lådmodellerna på t/s-parametrarna?
celef skrev:hur omfattande är filterdelen?
celef skrev:hur goa förkuskaper i matte krävs, undrar jag som är matteblind![]()
celef skrev:ditt program basta (det hette så va?), är det baserat på det kompendiet?
celef skrev:"Ja, det kan man säga, eller att de står på samma grund (som de flesta simulatorer gör). Fysiken."
haha, det lät ju enkelt, tyvärr verkar det dock finnas program som räknar olika, eller iaf blir resultaten olika för, till synes, samma ingående data
celef skrev:"...men nog skulle jag vilja rekommendera lite högre matte á la högskola om man ska ha full glädje av boken."
o shit, å jag som änligen hoppades på att finna en lättbegriplig högtalarbok på svenska![]()

celef skrev:"Ja, det kan man säga, eller att de står på samma grund (som de flesta simulatorer gör). Fysiken."
haha, det lät ju enkelt, tyvärr verkar det dock finnas program som räknar olika, eller iaf blir resultaten olika för, till synes, samma ingående data
celef skrev:
holy smoke, måste man kunna sådana där formler (din bild) som rinnande vatten på dina kurser?
Style skrev:är det inte som vanligt. Saker man ganska enkelt kan lösa med ett litet program eller excel-ark ser vanvettigt komplicerat ut om man måste lösa det analytiskt (eller härleda det hemska tanke)
Max_Headroom skrev:
Jo, men det är bra att veta vad excelarket gör. Annars kan det vara svårt att tolka resultaten. Det som ser fint ut kanske inte är lämpligt, eller så kanske det inte är så illa som det ser ut...
Man måste/bör har ett begrepp om vad som är rimligt..
Style skrev: Detta lösningssteg tenderar att bli jättekomplicerat och kan oftast förenklas enormt genom numeriska metoder. Och man tappar ju ingenting i grundförståelsen genom denna lösning!
Ix skrev:Som äkta, och stundom uppgiven, elev på elektroakustikkursen
Vi ses på tisdag Svante!
Användare som besöker denna kategori: Byron och 30 gäster