Moderator: Redaktörer
Älvängen?Karl_Banan skrev:Jag är definitivt intresserad! Bor dock 4mil norr om GBG men hoppas att det inte är något problem...
Xenod skrev:Kul med så mycket respons! Jag uppdaterar översta inlägget med prel. datum och lite övrigt info.
Pratade nyss med Öhman och han kommer skriva i tråden inom kort.
Han hälsade också till dig RMA att norrköping är så nära sthlm så till dig tar han hellre bilen en annan gång, jag antar att han tar tåget till gbg.
Audix skrev:Om jag inte är helt ute och cyklar så är det ju ett annat bolag akustikkonsultationen ligger i?
IngOehman skrev:Jag har haft F-skatt tidigare (i samband med att jag fick lite pengar från COOP på grund av att de använde "Ino" otillbörligen.
IngOehman skrev:*Hmmm, det där kanske bara är begripligt på stockholmsslang, eller?
Nej, det blir ju verkligen ett rätt ordentligt påslag att betala in till skattemyndighetenpaffe skrev:Okaj om Ingvar inte har f-skatt så blir det lite dyrt. Vill ju inte behöva betala hans sociala avgifter utöver de 3kkr/h.
Kaffekoppen skrev:Nej, det blir ju verkligen ett rätt ordentligt påslag att betala in till skattemyndighetenpaffe skrev:Okaj om Ingvar inte har f-skatt så blir det lite dyrt. Vill ju inte behöva betala hans sociala avgifter utöver de 3kkr/h.
IngOehman skrev:[...] bilhelvetet som ruinerar mig, vad det nu blir tillsammans, efter skatt). [...]
IngOehman skrev:För de där 60 timmarnas arbete är ofta många, många gånger mera tid hemmifrån. Förvisso kan man ta med sig datamanicken om man reser med tåg, och försöka vara kreativ och göra någon sorts "nytta", men det är inte som att sitta hemma i lugn och ro.
E skrev:IngOehman skrev:[...] bilhelvetet som ruinerar mig, vad det nu blir tillsammans, efter skatt). [...]
Har du räknat med tre–fyra tusenlappar i månaden för biografbesök (eller
minns jag fel? Det var nog inräknat middag och allt förresten.), samt hur
mycket du nu lägger på fono-/videogram?
E skrev:Men vad jag egentligen undrade var:
Vad är det för fel på din bil? Eller är den bara normaldyr?
E skrev:IngOehman skrev:För de där 60 timmarnas arbete är ofta många, många gånger mera tid hemmifrån. Förvisso kan man ta med sig datamanicken om man reser med tåg, och försöka vara kreativ och göra någon sorts "nytta", men det är inte som att sitta hemma i lugn och ro.
Kan du inte se tågresandet som fritid och njuta av en god bok?
E skrev:Gläds åt att du liksom jag tillämpar individuell arbetstidsförkortning (även
om vi har rätt olika livssituationer)!
Mvh E*
IngOehman skrev:Allting är fel på den. Den går sönder stup i kvarten. Köp aldrig Peugeot. Det är mitt bästa tips.
Vh, iö
Kimpost skrev:Kaffekoppen skrev:Nej, det blir ju verkligen ett rätt ordentligt påslag att betala in till skattemyndighetenpaffe skrev:Okaj om Ingvar inte har f-skatt så blir det lite dyrt. Vill ju inte behöva betala hans sociala avgifter utöver de 3kkr/h.
Bara om man kvittot ska redovisas. Jag rekommenderar privatpersoner att betala kontant och att sedan glömma bort kvittot...
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 13 gäster