Wolfie skrev: Nagref, har du kikat något på M250 steget som jag pratade om i telefon för någon vecka sedan? Prisbilligt...
Nu har jag!

Grundkonstruktionen ser rätt vettig ut även om jag skulle vilja göra vissa justeringar...
Dels skulle jag vilja införa en emitterföljare före det spänningsförstärkande steget (T5) och dels så skulle jag vilja lägga in in strömspegel på utgångarna på ingångsdiffsteget. Vissa motståndsvärden borde naturligtvis justeras efter denna manöver...
Likaså kan C5 behöva lite justering även om jag tycker den verkar vara rätt stor så att den borde räcka till även för framtida bruk!
Sedan så skulle jag nog personligen önska att det gick aningens djupare än 10Hz... C1 bör tiodubblas och det bör också C4 (alternativt så justeras värdena på R14 & R15 upp en faktor tio samtidigt som C8 reduceras till en tiondel). Då borde man hamna närmare 1Hz som nedre gränsfrekvens.
L1 och R31 borde kunna göras lite mindre. Typ hälften. Men man kan behöva göra justeringar på andra ställen för att säkerställa tillräckliga stabilitetsmarginaler om man har låga eller kapacitiva laster (elektrostater exempelvis).
Det var väl allt jag kunde komma på på 5 minuter!