Moderator: Redaktörer
screen skrev:Fast lågt går den i.a.f.
subjektivisten skrev:Sjukt hur högt man kan spela med Y-2 redan. Vet inte om jag vågar spela högre än vad jag gör nu.
subjektivisten skrev:Nej, har snackat med dom och det verkar lugnt. Dock så spelar jag inte så högt länge eller sent.
David_A skrev:Jag har testat det minsta, och det är helt ok för pengarna. Bamsefar körde väl dom största ett tag har jag för mig. Kräver dock många volt från försteget för att kunna styras ut fullt.
wayfarer skrev:screen skrev:Fast lågt går den i.a.f.
Hur skall man egentligen tolka de där sifrorna. Ett sätt är att den tappar inget ner till 0.25Hz. Däremot så rullar den ju av från -0.09dB vid 20kHz till -3dB vid 170kHz.
Eller försöker de sig att den håller sig inom 0-0.09 inom 20 Hz-20kHz och inom 0 till -3dB från 0.25-170kHz?
Nattlorden skrev:Jag tolkar det som att den är 0,09dB ned vid 20Hz och 3dB ned vid 0,25Hz.
Bamsefar skrev:Problemet är nog att de kräver 2.1v RMS på XLR och 4.2v RMS på RCA. Deet är mycket få försteg som en kan ge en sådan sving...
subjektivisten skrev:Ni som har koll, hur mycket "luft" bör baselementen ha för spela optimalt? Går det ställa ett par baslådor ca 50 cm från elementet utan problem?
Funderar på ett par Y-2 till. Cool
screen skrev:Funderar på ett par Y-2 till. Cool
Har du börjat räkna löningen i pY-2 ?
När slutar du, vid pY-12 ?
Hmm...vad fick du i lön?
- Jo, det blev 1/4:s pY-2 minus skatt om man räknar bort maten...öh...
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 13 gäster