phloam skrev:IngOehman skrev:medan jag inte håller med om knappt ett enda ord av det som phloam skrev omedelbart därefter,
Inte för att jag tycker det är så underligt att du inte håller med mig

, men däremot undrar jag varför? Är du inne på samma spår som Magnuz, eller vad..?
Kom gärna med konkreta exempel.
Jag håller varken med om att det finns några entydiga tecken på att en hel bransch varken är "skylig" till det du anklagar dem för, eller i ännu mindre grad att de haft ond avsikter, i linje med de tragiska händelser du skissar.
Tycker även att det är olyckligt att göra jämförelser mellan regeringar som medvetet och avsiktligt fängslar och/eller avrättar sina obekväma medborgare, och de som gör saker som
eventuellt kan ha vara en bidragande orsak till (vissa) unga flickors självdestruktiva beteende.
Hela idén att fokusera på att hitta en skyldig och lägga skulden på dem, istället för att lägga fokus på flickorna, och göra något åt deras situation, får mig att må riktigt dåligt. För du menar väl inte att "vackra människor" i sig är ett hot mot andra människors mentala hälsa?
phloam skrev:I övrigt, rent generellt, tror jag att det finns starka skyddsmekanismer och en omfattande förnekelse som gör att särskilt unga/medelålders män inte reagerar nämnvärt negativt på all sexistisk underhållning som tillhandahålls.
Vad är det för fel på sexistisk underhållning? (Är inte helt säker på att jag vet vad det är i och för sig...

) Är det inte bara någon moralisk hangup du har, som du behöver ifrågasätta tror du? Varje människa är ju en individ, och om någon inte kan frigöra sig från bilder av "hur människor är" som förekommer i ett fritt samhälle, så ser jag det mera som att personen behöver hjälp, än att samhället gör det. Menat på positivast mäjliga vis. Det som någon är olycklig av tycker jag de förtjänar att ta sig ur.
phloam skrev:Inte ska väl en massa tråkiga feministidéer eller moralfånigheter förhindra att Britney visar upp sig i rutan i Lolita-outfit eller tajt lackbody?
Varför skall någon överhuvudtaget förhindras att göra något, som var och en själv kan välja att intressera sig för eller strunta i? Jag struntar t ex fullständigt i Britney. Därmed inte sagt att jag har något negativt att säga om henne. Bara så ingen tror det. Vill bara säga att jag tycker hon för visa sig i vad hon vill, och att jag tycker jag får välja att bry mig om det.
Vh, iö
Fd psykoakustikforskare & ordf LTS. Nu akustiker m specialiteten
studiokontrollrum, hemmabiosar & musiklyssnrum. Även Ch. R&D
åt Carlsson och Guru, konsult åt andra + hobbyhögtalartillv (Ino).