Moderator: Redaktörer
Fjonkalicious skrev:Pluxus har jag ngt riktigt gammalt, då var dom iaf inte stora, min bror kände ngn i bandet har jag för mig...
Fjonkalicious skrev:Shifts, vi var väl inne på något snack om en grupp till någon film om grafitti för ett halvår sen. Någon svensk kille?
Fjonkalicious skrev:Finns det fler likasinnade, vad rekommenderar ni inom denna genre(gärna något som liknar ovanstående).
shifts skrev:Domotic-skivan är verkligt fin, men nu var det länge sedan jag lyssnade på
den. Kul att du tog upp den!
Davide Balulah som leker trummis i den där videon har släppt lite trevlig
musik under eget namn också. Om möjligt den mest skeva singer-songwriter-
utövare jag stött på!
Har haft nöjet att umgås med mannen under en helg
för några år sedan, och intygar att trevlig är han också!
FalloutBoy skrev:Han gjorde även en låt tillsammans med Domotic på promo-skivan "Active Suspension vs. Clapping Music".
FalloutBoy skrev:Har haft nöjet att umgås med mannen under en helg
för några år sedan, och intygar att trevlig är han också!
Respect!
shifts skrev:Han flögs in till Skavsta och bilades sedan runt i Mälardalen. Han skulle promt få mig att
stanna bilen så han kunde gå ut på den snöklädda Hjälmarisen. Svinkallt var det och djupsnö, men ut på isen skulle han.
phloam skrev:The Black Dog - Spanners
Autechre - Amber
Polygon Window - surfing on sine waves (=aphex/James)
LFO - Advance
Richard H Kirk - Virtual State
B12 - Time tourist
Speedy J - Ginger
Jag kan garantera att detta är verkligen bra - phloams kvalitetskontroll says so - alltihop gammal riktigt urbra "lyssnartechno" från förr.
soundbrigade skrev:jag skulle kunna tänka mig att japanska tjejgruppen Ars Nova samt mina favoriter Malenkie Tragedii skulle falla i det här intervallet. Båda grupperna spelar mycket elektroniska instrument (syntar) tillsammans med andra elektriska instrument, men mycket synt är det ...
phloam skrev:Kul med elektronisk musik utanför electronia-genrenJag drar till med vad jag kan, "Switched On Bach" en gammal 70talare med Bach-covers enbart på MOOG..!! Fast den är nog svårhittad...
phloam skrev:Kul med elektronisk musik utanför electronia-genrenJag drar till med vad jag kan, "Switched On Bach" en gammal 70talare med Bach-covers enbart på MOOG..!! Fast den är nog svårhittad...
soundbrigade skrev: Hur är det med Andreas Wollenweider och hans elektroniska harpa?
Belker skrev:Hej, jag har börjat intressera mig för Musik. Är det någon som har några tips i den genren av ljud?
![]()
Sorry, Fjonkalicious. Kunde inte låta bli.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 24 gäster