Kan man vänta sig utsläckningar och annat otrevligt?
Är det någonting att föredra?
Vad är principens för och nackdelar?
Moderator: Redaktörer
NNord skrev:Kan man vänta sig utsläckningar och annat otrevligt?
Är det någonting att föredra?
Jag minns att det ska vara precis som du säger fast 4:e ordn.Kraniet skrev:ska det inte vara 1a ordningens filter egentligen? delningen ska ske under den frekvens då våglängden är lika stor som avståndet mellan basarna.. iaf om jag kommer ihåg rätt..
NNord skrev:A´appolito = sweetspot ?
NNord skrev:Hej D*
Jag menade det som Morello skrev om den vertikala begränsingen i sprinding, det va så jag menade![]()
VERTIKAL-SWEETSPOT ?
NNord skrev:Hej D*
Jag menade det som Morello skrev om den vertikala begränsingen i sprinding, det va så jag menade![]()
VERTIKAL-SWEETSPOT ?
Kraniet skrev:Snell använder väl mycket MTM också? de har väl nåt slags rykte om att ha lite kompetens?
Max_Headroom skrev:Kraniet skrev:Snell använder väl mycket MTM också? de har väl nåt slags rykte om att ha lite kompetens?
Snell hade mer kompetens förr. Nu verar det vara lite, helt korrekt alltså.
Martin skrev:Japp. Elliptiska filter på 60-120dB/oktav, utan större fasskift än normala högtalare.
Nä. Läs hemsidan samt kolla patentet om du är intresserad. www.josephaudio.comMorello skrev:Martin skrev:Japp. Elliptiska filter på 60-120dB/oktav, utan större fasskift än normala högtalare.
120 dB/oktav? Ett system av ordning 20.
Martin skrev:Nä. Läs hemsidan samt kolla patentet om du är intresserad. www.josephaudio.comMorello skrev:Martin skrev:Japp. Elliptiska filter på 60-120dB/oktav, utan större fasskift än normala högtalare.
120 dB/oktav? Ett system av ordning 20.
mer mätningar:
http://www.stereophile.com/loudspeakerr ... ndex7.html
Tycker det verkar helt klart intressant.
Alltså ett filter som har en branthet på 120dB/oktav behöver ju inte vara ett klassiskt filter av 20:e ordningen, eller hur?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 14 gäster