EngelholmAudio skrev:Men visst anmärk på det istället för dom viktigare frågorna/påpekandena i mina inlägg!![]()
Okej, skall gå tillbaka och se om jag hittar någon fråga eller påpekande som var riktat åt mig.
Moderator: Redaktörer
EngelholmAudio skrev:Men visst anmärk på det istället för dom viktigare frågorna/påpekandena i mina inlägg!![]()
EngelholmAudio skrev:Vidare undrar jag vilka "grejor som de anser är lika bra" är?
Tror det handlar om andra produkter än t.ex. NAD 208 och att dessa andra produkter är bättre på ett annat sätt än vad ett FE-test testar. Så hur skulle man kunna jämföra om äpplen smakar mer frukt än päron?Nattlorden skrev:EngelholmAudio skrev:Vidare undrar jag vilka "grejor som de anser är lika bra" är?
Ja, det undrar ju jag också, därför vore det ju kul om det som köpt andra saker som de tycker är bättre tog med sig prylarna och testade dem, så vi fick svar på om de också passerade eller om de som köpt dem och är nöjda är det pga någon "positiv" dist.
Nattlorden skrev:Rydberg - hur lite har de testat då? Det låter ju som du vet något som jag inte vet
Harryup skrev:Kommer det någonsin komma en lista på rekommenderade, med reservation rekommenderade och avskräde?
Hej Pekka och tack för att du tar dig tid att svara!PekkaJohansson skrev:Pär och andra,
Tack för tankar och förslag!
I MoLt:en omnämns även prylar som inte på ett godtagbart sätt klarat F/E-testen, eller som ens testas alls. Men vi prioriterar som sagt hellre bra prylar.
Hej D,dimitri skrev:Pär,
utan att ha läst ett enda nummer av Molt har jag en uppfattning att de testar just bara en enda aspekt med sina f/e test och dessutom talar i klarspråk att det bara är just detta som testats.
Att man sedan skulle önska att även andra aspekter testades är en annan 5-a. Kanske skulle de göra det om objektiva testmetoder funnes. Jag antar också att de inte skriver "detta är den bästa apparaten" utan ngt i stil "detta är en apparat som inte färgar i våra tester". Det är en väsentlig skillnad.
Dimitri
dimitri skrev:Pär,
utan att ha läst ett enda nummer av Molt har jag en uppfattning att de testar just bara en enda aspekt med sina f/e test och dessutom talar i klarspråk att det bara är just detta som testats.
Att man sedan skulle önska att även andra aspekter testades är en annan 5-a. Kanske skulle de göra det om objektiva testmetoder funnes.
Jag antar också att de inte skriver "detta är den bästa apparaten" utan ngt i stil "detta är en apparat som inte färgar i våra tester". Det är en väsentlig skillnad.
Dimitri
dimitri skrev:Pär,
Att man sedan skulle önska att även andra aspekter testades är en annan 5-a. Kanske skulle de göra det om objektiva testmetoder funnes.
Jag antar också att de inte skriver "detta är den bästa apparaten" utan ngt i stil "detta är en apparat som inte färgar i våra tester". Det är en väsentlig skillnad.
Dimitri
PekkaJohansson skrev:Audiomanikern,
Vi har faktiskt allvarliga planer på att testa restauranger - ur akustisk synvinkel! //...
hör till dem som anser att vår offentliga ljudmiljö ägnas alldeles för lite uppmärksamhet.
marbrink skrev:Jag skulle gärna vilja att LTS testade lite Musical Fidelity produkter. I alla fall från deras nuvarande serie. De pratar ju ganska mycket om att vissa av deras nya produkter ska mäta(inte för att LTS bara mäter) väldigt eller extremt bra...
Det skulle vara intressant att se/höra om deras snack är sant...
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 23 gäster