Moderator: Redaktörer
Har du funderat på kylbehovet? Flänsen ser väldigt liten ut.hassez skrev:Så här långt har jag kommit. trafo kondingar och kylare har jag, dom flesta komponenterna har kommit väntar fortfarande på motstånd från conrad och på att gruppköpet ska komma igång.
I förra veckan hittade jag material till lådan, 1 mm rostfri stålplåt.
Så här har jag tänkt att det ska se ut
jag bygger på höjden, den blir 70x170 och höjden 600
Två stycken ska det bli, höger och vänster.
Det är inga överdrifter när det gäller kylning. Steget kan lämna 300 W ut vilket betyder runt 100 W i förlusteffekt. Det räcker säkert om du inte vill bli vräkt.....ollebolle skrev:
Men: Räcker dessa kylflänsar tror ni om man vill driva ett par högtalare på 4ohm?
Räcker kylningen även om jag senare skulle vilja bryggkoppla till en kanal med mer effekt?
Jag spelar inte sinusar, utan svängig jazz
peranders skrev:Det är inga överdrifter när det gäller kylning. Steget kan lämna 300 W ut vilket betyder runt 100 W i förlusteffekt. Det räcker säkert om du inte vill bli vräkt.....
Piotr skrev:Så har jag också fått mina kort!
![]()
/Peter
Bullit skrev:Ser bra ut Ollebolle!
HenrikS skrev:
Svante skrev: OT: Jag ryser när jag ser den här adaptern. Jag kommer att tänka på människans äldsta uppfinning, hävstången.
Bullit skrev:
Kom på en grej, IC8 och IC9 (LM317 och LM337) borde gå att ersätta med LM7815 och LM7915 om R15 och R16 ej monteras, samt att R26 och R27 ändras till 0 Ohm (jumpras). Värt att tänka på om man vill köra snik-varianten eller t.ex råkar ha dom hemma...
Bullit skrev:
Kom på en grej, IC8 och IC9 (LM317 och LM337) borde gå att ersätta med LM7815 och LM7915 om R15 och R16 ej monteras, samt att R26 och R27 ändras till 0 Ohm (jumpras). Värt att tänka på om man vill köra snik-varianten eller t.ex råkar ha dom hemma...
rikkitikkitavi skrev:Bullit skrev:
Max inspänning för 7815 och 7915 är 35V differens mellan in och Gnd...
jag tänkte feta på med 37-40 V... i en grymt styv nätdel (låg utimpedans dvs liten variation i spänning med lasten)
Vet att det inte spelar roll i dB räknat, men jag har de trafos jag har.
(2*27V, 450 VA)
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster