celef skrev:var det inte någon som beställt 50 element, svårt att använda så många om inte i en linje
Tja... Serieproduktion?
Moderator: Redaktörer
celef skrev:var det inte någon som beställt 50 element, svårt att använda så många om inte i en linje
paa skrev:Vilka kategorier kan man tänka sig för en muppo-tävling, förutom ljudet då, som ju kanske blir svårbedömt pga mängden?
Snyggast bygge, snyggast design, bästa dokumentation, största överraskningen, osv.
Bamsefar skrev:Det fanns en gång en tanke att det skulle bli en del-2 på högtalartävligen jag höll i, och som då gick ut på att man enbart fick använda samma element som det vinnande bidraget, och sedan då (be-) visa att det går att bygga annorlunda och bättre...
Skall jag ta upp en sådan tävling ? Det skulle jag kunna arrangera - men denna gång vet jag inte riktigt vad jag skulle ge som första pris, men det kan jag klura ut senare
landa skrev:Viktigaste är väl att det är roligt. Så vad sägs om en designklass och en öppen klass där begränsningen enbart är att det får vara detta element och det måste vara stereo. I övrigt fria händer när det gäller låda, delningsfilter o.s.v.
Erik_Johansson skrev:celef skrev:var det inte någon som beställt 50 element, svårt att använda så många om inte i en linje
Jag har beställt 50st men det är mest ett resultat av att massa lådor ska byggas. Morsan ska ha högtalare till köket och sovrummet, jag ska troligen fixa en diskret inwall-lösning i tjejens föräldrars vardagsrum, en drös surroundhögtalare ska byggas till mig och några kompisar, etc, etc. Det plockar på...
/Erik
Varför då? Inte i den öppna klassen..paa skrev:landa skrev:Viktigaste är väl att det är roligt. Så vad sägs om en designklass och en öppen klass där begränsningen enbart är att det får vara detta element och det måste vara stereo. I övrigt fria händer när det gäller låda, delningsfilter o.s.v.
När det gäller ljudbedömningen borde man skilja på lådor med en, två resp. många element.
Varför inte då, det är väl inga klasser alls fastställda än, varken öpppna, eller något annat?Kaffekoppen skrev:Varför då? Inte i den öppna klassen..paa skrev:landa skrev:Viktigaste är väl att det är roligt. Så vad sägs om en designklass och en öppen klass där begränsningen enbart är att det får vara detta element och det måste vara stereo. I övrigt fria händer när det gäller låda, delningsfilter o.s.v.
När det gäller ljudbedömningen borde man skilja på lådor med en, två resp. många element.
KarlXII skrev:Ja. Enkel- och flerelementklass låter bra.
Vad tror panelen om att ha extra diskantelement i ekvationen?
Jag tror det kommer att behövas till grunkan jag lurar på.
paa skrev:KarlXII skrev:Ja. Enkel- och flerelementklass låter bra.
Vad tror panelen om att ha extra diskantelement i ekvationen?
Jag tror det kommer att behövas till grunkan jag lurar på.
Ja, det lär ju inte kvala in enkelelementklassen i alla fall.
Kaffekoppen skrev:Cool
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 233 gäster